Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شیوع موج جدید ویروس کرونا آغاز شده و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه گچساران به رنگ نارنجی کرونایی در آمده بیان کرد: مروم از ساده‌انگاری در خصوص این بیماری خود داری کنند و در مراسمات پیش رو آن را بیشتر از گذشته رعایت دستورالعمل ها بخصوص زدن ماسک را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گچساران تصریح کرد: امسال مراسمات عزاداری محرم در این شهرستان با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد

دیهیم خوب عنوان کرد: کسانی که هنوز تزریق واکسن انجام نداده اند و یا دوزهای خود را تکمیل نیست اقدامات لازم را انجام دهند..

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه خود یک اهرم کمکی برای کمتر مبتلا شدن به کرونا خواهد بود.

فرماندار گچساران با اشاره به کلرزنی آب شرب لین شهرستان خاطرنشان کرد: باید در اسرع وقت تعمیر دستگاه های کلر زنی که نقص فنی دارند انجام شود.

دیهیم خوب بیان کرد: باید مدیران برای مرخصی یا ماموریت های خود گ فرمانداری را مطلع کرده و جایگزین خود را معرفی کنند.

وی افزود ود: با توجه به قسیم بودجه در حال حاضر ادارات باید به دنبال تخصیص آن بوده و اقدامات لازم راوانجام دهند.

فرماندار گچساران با اشاره به تکریم ارباب رجوع در تمام دستگاه های اجرایی و بانک ها ادامه داد: انتظار می رود تا جایی که قانون اجازه می دهد بانک ها با برخورد خوب با ارباب رجوع ها آنها را تکریم کنند.

سرهنگ محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه گچساران اضافه کرد: برای برگزاری مراسمات محرم از نیروهای بسیج برای نظم و امنیت حسینیه‌ها وتکایا استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: موکب طریق الکربلاگچساران با هماهنگی مدیر آن برای این ایام فعال می شود. 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اسارهدله دسیسه های دشمن تصریح کرد: مقابله با نیرنگها در ابن ایام یکی دیگر از وظایف ما است.

محقق زاده عنوان کرد: باید با استفاده از دستورالعمل های بهداشتی مراسمات ماه محرم برگزار شود تا شهروندان نیز از این مراسمات معنوی بهره مند شوند.

سرهنگ ارسلان خادمیان فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری مراسمات ماه محرم باید ساماندهی هیئت های عزاداری در گچساران انجام شود و لیست هیئت های مصوب را به نیروی انتظامی ارائه دهند.

وی بیان کرد: استقرار هیئت ها در چهار راه ها به دلیل ترافیک و راهبندان نباید انجام شود و زمان شروع و خاتمه مراسمات به هیئت ها ابلاغ و مسئولان آنها ملزم به رعایت آن شوند.

وی افزود: امنیت این ایام را با همکاری بسیج انجام خواهیم داد.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غایب نامه ای الاغ شده، ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است به تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند و تمام دستگاه ها همکاری لازم را با نیرو انتظامی انجام دهند.

خادمیان اضافه کرد: استخدام نیرو بدون داشتن معافیت یا مدرک پایان خدمت ممنوع لست و اگر کسی مشمولان غایب را به کار گیرد به دستگاه قضا معرفی خواهد شد.

زارع رئیس آبفا گچساران گفت: در جلسه بهداشت و سلامت گچساران گزارشی از ابن دستگاه ارائه داده شد.

وی عنوان کرد: آبفا در دو بخش شهری و روستایی وظیفه تامین آب شرب سالم رادبر عهده دارد،تامین آب شهر دوگنبدان از سد کوثر ۴۲۰ لیتر بر ثانیه است وهر۲۳ روستا حوزه خیرآباد و لیشتر و آب ریگون و برخی روستاهای دیگر از آن تامین می شوند.

رئس آبفا گچساران با اشاره به اینکه وضعیت مطلوبیت آب گچساران ۱۰۰ درصد است، خاطرنشان کرد: ما در برداشت اولیه آب را از چاه عمیق برداشت کرده و در بخش دوم نیز پاکسازی و صدعفونی آن انجام می شود.

زارع اظهار کرد: شبکه آب گچساران افزون بر ۳۰ الی ۴۰ سال قدمت دارد که در کیفیت آب تاثیر گدار است.

وی افزود: بخشی از آب گچساران توسط ۱۰ حلقه چاه آب در امام زاده جعفر تامین می شود که دستگاه های ما تمام وقت در حال کار کردن هستند و جا دارد از زحمات و پیگیری فرماندار گچساران برای تهیه آب سالم و پیگیری آن و پرسنل خدوم آبفا تقدیر و تشکر کرد.

زارع بیان کرد: همکاران ما شبانه روز برای تهیه آب شرب سالم تلاش می کنند و افراد خانواده ما نیز از همین آب استفاده می کنند.

رئیس آبفا گچساران ادامه داد: آب گچساران کاملا سالم و مطلوبیت دارد جهت رعایت حال روستاییان و تامین آب شرب سالم برای آنها ۸۰۰ کیلو کلر جامد را به دهیاران تحویل داده ایم و به زودی مشکلات نقص فنی برخی از دستگاه ها نیز مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام شکوهیان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران بیان کرد: در دهه اول و دوم و سوم‌محرم برنامه‌هایی را در شهرستان و ادارات برپا خواهیم کرد.

وی گفت: امر به معروف وو نهی از منکر برتمام واجبات ارجحیت دارد و باید به دستور دینی و قرآنی عمل کنیم.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فرماندار گچساران آب شرب مراسمات محرم گچساران با اشاره فرماندار گچساران دستورالعمل ها آب گچساران دستگاه ها هیئت ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شاهد کاهش ۲۲ درصدی حوادث و ۳۳ درصدی فوتی‌ها در بخش ساختمان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در حاشیه برگزاری مانور ایمنی بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در مرکز استان که در شرکت تعاونی در حال ساخت مسکن جهش مارال بنای خاوران انجام شد، اظهار داشت: در این مانور نواقص ایمنی کارگاه مذکور از سوی بازرسان کار مورد بررسی قرار گرفت و نواقص مذکور در قالب صدور ابلاغیه بازرسی به کارفرما ابلاغ شد.

وی در تشریح عملکرد حوزه بازرسی کار اداره کل بیان کرد: سال گذشته 7 هزار و 344 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده 85 قانون کار صورت گرفته است. این بازرسی‌ها در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های مذکور انجام و در مجموع منجر به صدور 6 هزار و 864 مورد ابلاغیه رفع نقص شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: 3 هزار و 341 مورد بازرسی (46 درصد از کل بازرسی‌های استان) از کارگاه‌های پرخطر استان بوده که از این تعداد یک هزار و 965 مورد در صنعت ساختمان انجام شده است. کارگاه‌های ساختمانی دارای بالاترین آمار حوادث در سطح کشور هستند که سهم کارگاه‌های ساختمانی در استان 41 درصد از کل حوادث است.

وی بیان کرد: با انجام برنامه‌هایی همچون برنامه ملی پیشگیری از حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، الزام به تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بخش ساختمان، استقرار مسئولان ایمنی و آموزش شاغلین در این بخش شاهد کاهش 22 درصدی حوادث و 33 درصدی فوتی‌ها در بخش ساختمان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح جدید کالا برگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تا 17 اردیبهشت امسال ادامه دارد افزود: 4هزار و 22 فروشگاه استان در این طرح مشارکت دارند. 78 درصد جمعیت استان در دهک یک تا 7 قرار دارند. تاکنون مشمولان این طرح حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان خرید انجام داده‌اند و اقلامی مانند برنج و ماکارونی بیشترین میزان فروش را داشته است.

وی از کاهش 15 درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش 58 درصدی فوتی‌ها در این حوزه خبرداد و تصریح کرد: خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد. میزان اشتغال مجدد بیکاران 185 نفر بوده است. طی سال گذشته 7 هزار و 144 مورد بازرسی با اولویت معدن، صنعت و ساختمان انجام شده است.

اشرفی از فعالیت یک هزار و 121 تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته صادرات شرکت‌های تعاونی به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی، 23 میلیون دلار بوده که افزایش 49 درصدی را نشان می‌دهد. سال گذشته 2 هزار و 158 فرصت شغلی در تعاونی‌ها ایجاد شده است. در این مدت بالغ بر 124 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اعلام شده و تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان آن‌ پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی، با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته افزود: در این مدت 10 هزار و 659 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده که 14 هزار و 500 نفر توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است. 12 مرکز کاریابی در سطح استان وجود دارد و طی سال گذشته 1400 نفر به‌‌کارگیری شده‌اند. با توجه به قوانینی مانند ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی، 228 گشت بازرسی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳