Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:34:30 GMT

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شش ماه زودتر نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۸۵۴

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شش ماه زودتر نهایی شد

سید مجتبی ارشاد مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با راهبری و برنامه‌ریزی متقن و دقیق رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ منبعث از اصل ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ۶ ماه زودتر از تکلیف مقرر در بند یک ماده ۲۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تاریخ کشور در پایان تیر ماه سال جاری، تهیه و نهایی شد که توسط رئیس کل این دیوان در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت تغییر زمانی این امر مهم تنها یک رویداد آماری نبوده است بلکه این امر برای استفاده بهینه و کاربردی در تنظیم بودجه توسط ارکان دولت از جمله استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور و این استان و نیز اطلاع‌رسانی صحیح و کاربردی و مؤثر به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌ها و مجامع مختلف برای بهره‌برداری مناسب از این سند در فرایند تصویب قوانین خصوصاً قوانین مالی و بودجه‌ای اعم از برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۲ بوده است.

ارشاد ادامه داد: همین‌طور اطلاع نخبگان و تشکل‌های ملی و استانی و صاحبان اندیشه برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی بهتر و در نهایت اطلاع‌رسانی شفاف در اجرای حکم مقنن در قانون اساسی برای افکار عمومی و مردم تا نسبت به فرایند بودجه‌ای توسط دستگا‌ه‌های اجرایی و نظارت و سلامت مالی کشور اطلاع یابند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم دیوان محاسبات کشور در دوره اخیر گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ پیوست‌های این گزارش است که شامل گزارش‌های تحلیلی- موضوعی مرتبط با موارد مهم بودجه‌ای قانون سال۱۴۰۰ کل کشور از جمله ساختار نظام بودجه‌ریزی، رابطه مالی نفت و دولت، سیاست‌های تأمین مسکن، حوزه آب، تولید و اشتغال، بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید مجتبی ارشاد تفریغ بودجه دیوان محاسبات دیوان محاسبات بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد

معاون شهردار تهران گفت: یک فرد مسئله‌دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امروز در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال 1402 اظهار کرد: ما همواره آماده‌ایم گزارش ارائه دهیم و دنبال فرصت برای ارائه گزارش هستیم و توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما عین بودجه را ابلاغ کرده‌ایم و رقم 113 هزار میلیاردی ابلاغ شده است، تصریح کرد: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرده سقف بودجه را محقق و تلاش کنند حتی رقم بیشتری را محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره 13 به شهرداری اجازه داده شده بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود، گفت: رقم بدهی 179 هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی 160 هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به 15 هزار میلیارد تومان رسیده و از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. ما همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم 50 همت بدهکاریم.

قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است

وی افزود: واریز برداشت 20 هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و تمام موارد کاملاً شفافیت دارد. گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، اظهار کرد: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و هم طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره 13 انجام دادیم و تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی اخذ شده برای خرید  اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست‌گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد. یک فرد مسئله‌دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سؤالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود. افتخار ما این است که 102 هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو