Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:14:39 GMT

مدارس شاهد باید در اجرای سند تحول شاخص باشند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۲۳۱

مدارس شاهد باید در اجرای سند تحول شاخص باشند

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین است که باید مدارس شاهد در مسیر اجرایی شدن آن، شاخص باشند؛ و این با انتخاب افراد انقلابی برای مدیریت این مدارس محقق خواهد شد.

محمدخلیل عسکری یکشنبه ۲ مرداد در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی شاهد استان فارس گفت: این ستاد با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید است که دارای ظرفیت بسیاری بوده و با در نظر گرفتن دغدغه های انقلابی، ذیل برنامه ها، فعالیت عمقی بخشی فرهنگی دانش آموزان و معلمان تدوین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین است که باید مدارس شاهد در مسیر اجرایی شدن شاخص باشند و این امر با انتخاب افراد انقلابی برای مدیریت این مدارس محقق خواهد شد.

عسکری خاطر نشان کرد: توجه به مبانی دینی و انقلابی در مدارس شاهد باعث علاقه مندی والدین برای ثبت نام فرزندانشان در این مدارس است.

وی ضمن اشاره به شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی گفت: مدارس شاهد باید در عرصه های مختلف از جمله جهاد تبیین برنامه ریزی و فعالیت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت می توان مدارس شاهد را در حوزه های مختلف مشاوره، آموزشی ارتقا داد تا شاهد رتبه های برتر آموزشی و فرهنگی در این مدارس باشیم.

رسالت آموزش و پرورش کادرسازی است

مدیرکل بنیادشهید استان فارس نیز ضمن اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: فرزندان شهدا یادگاران افرادی هستند که با تقدیم جانشان امنیت و آرامش را برایمان فراهم کردند بنابراین باید بی منت برای این خانواده ها خدمت کنیم.

ابراهیم بیانی خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده شهداء و جانبازان، توفیق و سعادتی است که باید قدردان این فرصت باشیم.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: کادرسازی برای نظام، رسالتی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیادشهید استان فارس افزود: ظرفیت های موجود در مدارس شاهد می تواند در کارسازی برای نظام نقش آفرین باشد و این با شناسایی توانایی های دانش آموزان میسر خواهد بود.

بیانی ضمن اشاره به دانش آموزان مدارس شاهد تاکید کرد: باید تقویت پایه های علمی مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر برنامه ریزی های موثری انجام شود.

وی افزود: حضور مشاوران متخصص و برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی می تواند در انتخاب رشته ی دانش آموزان و قرارگرفتن در مسیر صحیح هدایت تحصیلی موثر باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز ضمن اشاره به سند تحول بنیادین و برش فرهنگی استان گفت: تشکیل کارگروه ویژه ای در مدارس شاهد می تواند درجهت کشف، پرورش و نگهداشت دانش آموزان نقش موثری ایفا نماید.

فرشید قاسمی ضمن اشاره به ایجاد چرخش های اثربخش در مدارس خاطر نشان کرد: با توجه به هویت اسلامی و ایرانی و مهارت آموزی می توان در ارتقاء بینش، دانش و  مهارت دانش آموزان موثر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدارس شاهد آموزش و پرورش ضمن اشاره دانش آموزان مدارس شاهد سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: امسال میزبان بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و تربیتی شرکت دارند، تصریح کرد: دو عرصه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین محل رخدادهای آموزشی و تربیتی است که شامل مدرسه و نیروی انسانی و معلمان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بزرگداشت هفته معلم با شعار ویژه «همه مدیون توایم» عنوان کرد: وقتی صحبت از معلم می‌کنیم صحبت از جایگاه معلمی و تاثیر آن در جامعه بوده و بسیاری از دستاوردهای جامعه ماحصل فرهنگ آموزش عالی و تعلیم و تربیت است.

وی در مورد نوسازی و احداث مدارس جدید یادآور شد: سال گذشته اداره نوسازی و تجهیز مدارس ۲۱۸ کلاس در سطح استان تحویل داد که این رقم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه در عین وجود مدارس تخریبی، مدارس نوساز و منظم هم داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس به لحاظ فیزیکی فرسوده است اما از لحاظ کیفیت آموزش و جایگاه تربیتی در سطح ممتاز است و در هیچ کجای استان هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است.

وی در مورد کاهش سطح دانش دانش‌آموزان باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم، ابراز کرد: ممکن است بخشی از جامعه دانش‌آموزی علاقه‌ای به روند تحصیلی نداشته باشد اما آموزش و پرورش وظایف خود را برای تربیت آن‌ها انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد جذب نیروهای معمم بیان کرد: از جامعه روحانیون ۲۳ نفر از حوزه در آزمون‌ها پذیرفته شدند و در رشته‌های مرتبط با توانایی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان خروج نیروها از آموزش و پرورش به دلیل نیاز به معلم در این نهاد در دو سال اخیر کاهش یافته است، تاکید کرد: تدبیری اتخاذ کردیم که کلاس‌ها خالی نماند و بعد از رتبه‌بندی بیش از ۱۰۰ نفر در صف ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر هستند.

اسماعیلی از جذب ۱۴۰ نفر نیروی فنی برای اشتغال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بحث نیروهای کیفیت بخشی نیز ۱۴ اردیبهشت ورود نیروها را پیش‌رو داریم.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نداریم مگر به دلیل بعد مسافت که به مدارس موجود برای سایر پایه‌ها ضمیمه شده باشد، عنوان کرد: از طرفی توسعه شهرک‌های اقماری نیاز به تاسیسات زیربنایی از جمله مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره‌ای بخش قابل توجهی از اعتبارات به روستاها اختصاص یافت و مدارس خوبی در آن‌ها ایجاد شد که به دلیل مهاجرت در حال حاضر بلااستفاده مانده و آن‌ها را در مسیر فروش قرار می‌دهیم.

کد خبر 6093150

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد