Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:51:06 GMT

وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین اهداف انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۲۶۲

وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین اهداف انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشست خبری که به‌ مناسبت ۵ مرداد (سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور) در مدرسه خاتم الانبیا «صدر بابل» با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در خطه شمال کشور در ۱۸ آبان ۱۳۵۸ در شهرستان بابل به امامت مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید امام و مقام معظم رهبری در استان مازندران اظهار کرد:  وظیفه نهاد امامت جمعه خودنگری و خدمتگزاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امام جمعه باید بتواند روحیه انقلابی را در کشور حفظ کند، افزود: ائمه جمعه در فراز و‌ نشیب حوادث و مسائل کشور همواره به دنبال روشنگری بوده و هستند؛ زیرا ائمه جمعه خط مشی ولی‌فقیه را دنبال می‌کنند.

روحانی با اشاره به استقلال ائمه جمعه در ارائه مطالب خطبه‌ها، گفت: ائمه جمعه باید به صراحت و به دور از مبهم‌گویی مسائل را بیان کنند تا مشکلات جامعه را بتوانند حل کنند.

امام جمعه بابل با ذکر اینکه اولین اثر نماز جمعه زنده کردن یاد خدا در قلوب مومنان است، افزود: بیان مشکلات شهروندان توسط نهاد امامت جمعه و مطالبه‌گری حقوق شهروندان از مهمترین وظایف نهاد نماز جمعه است.

وی نماز جمعه را مولود انقلاب دانست و گفت: برای صیانت از انقلاب باید سرمایه‌گذاری کرد و چه سرمایه‌ای گرانبها‌تر از اقامه نماز جمعه است.

روحانی نهاد نماز جمعه را دو بخش عنوان کرد: یک بخش آن ستاد نماز جمعه است که بخش سخت‌افزاری تسهیلات نمازگزاران و انتقال خطبه‌ها را شامل می‌شود و وظیفه آماده‌سازی و زمینه‌سازی برگزاری نماز جمعه و انتقال خطبه‌ها را به عهده دارد و بخش دیگر آن دفتر امام جمعه است که رسیدگی به امور حسبیه، ارائه گزارش امور به دفتر مقام معظم رهبری، ارتباط با مسؤولان شهرستانی و تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر شوراهایی که مسؤولیت آن با ائمه جمعه است را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه دفتر امام جمعه تا الان تعطیلی نداشت، ادامه داد: یکی از وظایف دفتر دریافت وجوه شرعیه که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بررسی مشکلات مردم، جوابگویی به نامه‌های مردم، ارتباط با مسؤولان و .... است.

امام جمعه بابل در ادامه از اورژانس، آتش‌نشانی و اتوبوس‌رانی طی سال‌های برگزاری نماز جمعه در شهرستان بابل قدردانی و عنوان کرد: از زحمات بی‌شائبه اصحاب رسانه نیز بسیار سپاسگزارم و بر خودم تکلیف می‌دانم که ارتباط موثر با خبرنگاران داشته باشم.

وی با بیان اینکه وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین است، افزود: وظیفه امام جمعه بازگو کردن و پیگیری کردن مشکلات و مطالبات مردمی است.

روحانی با اشاره به اینکه ستاد نمازجمعه اعتبار مالی ندارد، خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه متکی است به عنایات مردم، با همین پول خیران مصلا ساخته شد و امکاناتش هم فراهم شد و این نمازجمعه چهل و سومین سالگرد خودش را در بابل پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/۸۶۰۶۰/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه بابل بسیج رسانه بابل ۵ مرداد سالروز نمازجمعه امام جمعه ائمه جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری و فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

 آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:  یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقا علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به ۲۵ شوال تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

وی گفت: به واسطه اینکه سن امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بود به نام شیخ‌الائمه شناخته می‌شوند و ایشان در سن۳۱ سالگی به امامت رسیدند و ۳۴ سال امامت داشتند و در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند. وی گفت: ما باید از امام صادق(ع) درس بگیریم و در جهت تقویت وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی و نیز تقویت مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) با فرستادن فرزندان مستعد خود به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم تا با معارف اسلام آشنا و در برابر هجوم دشمنان از اسلام ناب دفاع کنند و مبلغ شایسته‌ای باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود