Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:33:31 GMT

یهودی سازی چراغ خاموش امارات

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۲۸۴

یهودی سازی چراغ خاموش امارات

به گزارش ایرنا، پس از توافق سازش و عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی که شهریور ۹۹ و با نظارت دولت وقت آمریکا تحت عنوان به اصطلاح "توافق صلح ابراهیم" انجام شد، روابط ابوظبی و تل آویو در تمام زمینه ها گسترش یافته است.

در این مدت، همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، امنیتی و نظامی از مهم‌ترین پایه های روابط میان دو طرف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوظبی به دنبال آن است که در ۱۰ سال آینده ارزش فعالیت های اقتصادی متقابل با رژیم صهیونیستی را بالا ببرد.

زمینه های همکاری میان دو طرف در عرصه های گوناگونی گسترش یافته که مهم‌ترین آنها عرصه امنیتی، فناوری، گردشگری متقابل و ارائه خدمات مالی است.

همزمان همکاری رژیم صهیونیستی و امارات به سطح بین المللی هم رسیده و اخیرا گزارش هایی از همکاری دوطرف در آفریقا و نیز در یمن فاش شده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی ۲۱ ، اطلاعات انتشار یافته نشان می دهد که وزارتخانه های خارجه دو طرف سعی دارند برای ایجاد ارتباط میان شرکت های دو طرف در آفریقا پایگاه مشترک اطلاعات در این قاره راه اندازی نمایند.

بر اساس این گزارش، طرح های مشترک دو طرف حول محور کشاورزی ، آبرسانی ، مخابرات و دنیای دیجیتال تمرکز خواهد یافت؛ به ویژه با توجه به اینکه رژیم اشغالگر قدس طی سال های گذشته تحت عناوین اقتصادی به طور فزاینده نفوذ و حضور خود را در این قاره گسترش داده است.

این توفق جدید مرحله دیگری از پیشرفت سریع روابط اقتصادی میان ابوظبی و تل آویو به شمار می رود . بعد از گذشت فقط یکسال از زمان امضای توافقنامه سازش میزان مبادلات تجاری میان دو طرف به میزان ۴۳۸ درصد افزایش یافت و به ۳.۷ میلیارد شیکل معادل ۱.۱ میلیارد دلار رسید که بیش از میزان مبادلات تجاری میان مصر و رژیم صهیونیستی است.

بر مبنای ارزیابی های به عمل آمده پیش بینی می شود که تبادل تجاری میان دو طرف طی سال های آتی سالانه به میلیاردها دلار بالغ گردد.

رسانه‌های محلی یمن اخیرا نیز فاش کردند که امارات  در ادامه همکاری با رژیم صهیونیستی، در زمینه ساخت واحدهای مسکونی و اجرای طرح شهرکسازی در جزیره سقطری در آب‌های جنوب یمن با تل آویو مشارکت می کند.

پایگاه خبری "یمن نیوز" به نقل از مقامات دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان گزارش داد که مؤسسه خلیفه بن زاید، پروژه ساخت واحدهای مسکونی را برای افسران، سربازان و کارشناسان نظامی صهیونیستی که  در پایگاه‌های نظامی مشترک امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری حضور دارند، برعهده گرفته است.

یمن نیوز افزود: ساخت این مجتمع‌های مسکونی زمینه اسکان خانواده افسران اسرائیلی را فراهم می کند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که اخیرا، ده‌ها خانواده از تل آویو  با پوشش گردشگر به سقطری آمده‌اند.

اما رژیم صهیونیستی در کنار این همکاری های گسترده  با امارات، با استفاده از فرصت پیش آمده چراغ خاموش به دنبال سفت کردن جا پای خود در این کشور است؛ به گونه ای که یک خاخام ارشد رژیم صهیونیستی به تازگی پرده از افزایش شمار یهودیان ساکن در امارات و باز شدن فروشگاهها و مراکز  ویژه آنها در این کشور خبر داده است.

«ایلی العبادی» خاخام ارشد گروه موسوم به "شورای یهودیان امارات" در همین رابطه در مصاحبه با یک رسانه صهیونیسی فاش کرد: "توافق ابراهیم تأثیر مثبتی بر زندگی یهودیان امارات داشته و تعداد یهودیان ساکن امارات رو به افزایش است و طی دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته است". 
او پس از امضای توافق سازش بین امارات و رژیم صهیونیستی بعنوان خاخام ارشد این گروه تعیین شد.

این خاخام گفت: "توافق تأثیر مثبتی بر زندگی یهودیان در امارات داشت زیرا وقتی به اینجا آمدم حداکثر ۲۰۰ یهودی در این کشور بودند ولی اکنون این تعداد دست کم به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است."

العبادی سپس از " از دولت و مقامات محلی امارات به دلیل استقبال از این تغییرات تقدیر کرد" و ادامه داد: ما بیش از پنج تا شش رستوران و جاهای زیادی برای ادای رسوم دینی در سراسر این کشور در اختیار داریم.

العبادی که عضویت در گروه موسوم به "انجمن یهودیان در خلیج فارس" را یدک می کشد، در اشاره به جنگ نرم صهیونیست ها علیه کشورهای اسلامی افزود: "بهترین راه برای دوستی با کشورهایی که قبلاً به هر دلیل سیاسی یا غیرسیاسی با آنها رابطه نداشتیم، آشنایی با آنها و احترام گذاشتن به احکام و سنت های آنها است".

وی در پایان برای جلوگیری از حساسیت ایجاد شدن در ارتباط با حضور رو به رشد صهیونیست ها در امارات، به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و آژانس های مسافرتی این رژیم توصیه کرد که برای گردشگران صهیونیستی که به امارات می آیند، "فهرستی از بایدها و نبایدها تهیه کنند تا زمینه هر گونه خطا از بین برود".

پیش از این بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی درباره پیامدهای سازش و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی بر اوضاع داخلی این کشورها و رخنه خزنده صهیونیستها در آنها و نیز برهم خوردن صلح و ثبات و امنیت بواسطه حضور تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی هشدار داده اند و همزمان چنین سازشی را خیانت به آرمان فلسطین دانسته اند.

برچسب‌ها خاخام امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خاخام امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی خاخام امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی میان دو طرف تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد و شخصیت‌های نام‌آشنا و مطرح ضد صهیونیستی نیز هم صدا با تشکل‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر نقاط جهان به موج جدید اعتراضات علیه نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه روی آورده‌اند.

بر پایه این گزارش، «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در سخنرانی جنجالی انتقادی جدید خود در میان حامیان ضد جنگ علیه صهیونیسم در شهر نیویورک به جنایات این رژیم در نوار غزه واکنش نشان داد.

فعال زن یهودی و ضد صهیونیسم در سخنرانی آتشین خود ضد جنگ در نوار غزه با خطاب قرار دادن سران رژیم صهیونیستی بار دیگر بر پوشالی بودن این رژیم جنایتکار طبق آموزه‌های یهود تاکید کرد.

نائومی کلاین در ویدئویی که از سخنرانی اخیر خود در میان حامیان آمریکایی فلسطین منتشرشده اعلام کرد: «من به موسی و خشم وی، هنگامی که از کوه (طور) پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید، فکر می‌کنم.»

وی ادامه داد: «این واقعه یک درس (آموزنده و عبرت آمیز) درباره بت‌های پوشالین است. بسیاری از مردم ما بار دیگر بت‌های پوشالین را می‌پرستند که آنان را آلوده می‌کند. این بت پوشالین صهیونیسم نامیده می‌شود. صهیونیسم بت پوشالین متعلق به رژیمی نظامی است که به غصب اراضی، پاکسازی قومی و نسل کشی متهم است.»

کد خبر 6096725

دیگر خبرها

  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها