Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان از ارائه گزارش تفریغ بودجه، شش ماه زودتر از موعد مقرر برای نخستین بار خبر داد.

سید مجتبی ارشاد در این باره توضیح داد: با تلاش و راهبری و برنامه‌ریزی دقیق رئیس دیوان محاسبات کشور و زحمات بی‌شائبه همکاران سراسر کشور از جمله استان اصفهان، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ منبعث از اصل ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ۶ ماه زودتر از تکلیف مقرر در بند ۱ ماده ۳۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار در تاریخ کشور در پایان تیرماه سال جاری تهیه ‌و نهایی شد که توسط رئیس کل این دیوان در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ درباره علت تغییر زمان، اظهار کرد: این امر مهم تنها یک رویداد آماری نبوده است، بلکه این امر برای استفاده بهینه و کاربردی در تنظیم بودجه توسط ارکان دولت از جمله استاندار ‌و مدیران دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور و استان و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح ‌و کاربردی ‌و موثر به نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها ‌مجامع مختلف برای بهره برداری مناسب از این سند در فرایندتصویب قوانین به خصوص قوانین مالی و بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین اطلاع نخبگان و تشکل های ملی و استانی و صاحبان اندیشه برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی بهتر و در نهایت اطلاع رسانی شفاف در اجرای حکم متقن در قانون اساسی برای افکار عمومی‌ملت بوده تا نسبت به فرایند بودجه‌ای توسط دستگاه های اجرایی و ‌نظارت ‌سلامت مالی کشور اطلاع یابند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان افزود: از دیگر اقدامات مهم دیوان محاسبات کشور در دوره اخیر گزارش تفریغ بودجه سال۱۴۰۰ پیوست‌های این گزارش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان اصفهان و به گفته ارشادی، این پیوست‌ها شامل گزارش‌های تحلیلی-موضوعی مرتبط با موارد مهم بودجه ای سال ۱۴۰۰ کل کشور از جمله ساختار نظام بودجه‌ریزی، رابطه مالی نفت ‌و دولت، سیاست‌های تامین مسکن، حوزه آب، تولید و اشتغال، بهداشت و درمان و … است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تفریغ بودجه بودجه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰