Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@04:21:56 GMT

صادرات ۸۳۶ میلیون دلار کالای دانش بنیان از کشور

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۹۱۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در جمع اعضای اتاق بازرگانی مشهد گفت:  شرکت‌های دانش بنیان در سه ماه نخست امسال ۸۳۶ میلیون دلار کالا صادر کردند، در حالی که پارسال ارزش صادرات کالا‌های این شرکت‌ها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

مهدی صفری افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری افزود: وزارت امورخارجه با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیر افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور است. همچنین وزارت امورخارجه دوره‌های فشرده آموزش برای کارشناسان اقتصادی که قصد عزیمت به ماموریت و فعالیت در نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور را دارند برگزار کرده است تا ضمن به روزآوری اطلاعات اقتصادی کارشناسان با سفر آنها به ۲۰ استان کشور از نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی کشور آشنا شوند .

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی و آفریقایی و آمریکای لاتین است و تمامی سفرا و روسای نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور آماده ارائه خدمات به بازرگانان شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی و شرکت دانش بنیان هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه گفت: هم اکنون اولویت با افزایش مراودات ترانزیتی با کشور‌های همسایه است و سیاست ما همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان است. همچنین اولویت کاری ما ارائه خدمات برای تولیدات مشترک شرکت‌های دانش بنیان در خارج از کشور است.

بازرگانان شرکت کننده در این نشست نیز موضوعات و مشکلات خود را در بخش‌های صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه مطرح کردند و پیگیری و مساعدت وزارت امورخارجه در روند توسعه روابط اقتصادی استان خراسان رضوی را خواستار شدند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افغانستان دلار مشکلات وزارت امور خارجه وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت امورخارجه خارج از کشور امور خارجه دانش بنیان وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران