Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت سوریه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه تاکید کرد کشورش با شرکت‌های دوست در ایران و روسیه قراردادهای تجاری در حوزه انرژی خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست، فعالیت های سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه با نام «سرپترو ۲۰۲۲» با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت داخلی و بین المللی متخصص در صنایع نفت، عملیات اکتشاف، مطالعات و مشاوره از روز جمعه در محل شهر نمایشگاهی دمشق راه اندازی شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این نمایشگاه توسط مهندس بسام طعمه، وزیر نفت و منابع معدنی افتتاح شد و با هدف کمک به سرمایه گذاران در تعیین نیازهای آتی پروژه‌های نفتی در سوریه، ایجاد طر‌ های استراتژیک و طرح‌های جامع برای بخش نفت و انرژی و ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاران و علاقمندان برای تبادل تجربیات و اطلاعات و ایده هایی که به برجسته سازی آینده بخش انرژی کمک می کند، برگزار شد.

بسام طعمه، وزیر نفت سوریه در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و گوی اختصاصی با پایگاه خبری «العهد» میزان مشارکت شرکت‌های دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را در سطحی عالی خواند و گفت: در این نمایشگاه تمرکز بر خدمات با کیفیت نفتی است و در آن فناوری‌های پیشرفته برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و همچنین انرژی‌های جایگزین یا انرژی‌های تجدیدپذیر بخش وسیعی از نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

وی  ابراز امیدواری کرد که در دوره کنونی نمایشگاه نفت و گاز سوریه بین شرکت‌های بخش خصوصی از کشورهای دوست شرکت کننده در این نمایشگاه توافقاتی صورت گیرد و انشاءالله در آینده بین دو طرف قراردادهای کاری و روابط تجاری منعقد شود.

طعمه درباره خلا شرکت‌های خارجی در عرصه نفت سوریه گفت: دوستان ما در روسیه و ایران گزینه‌های جایگزین را قرار دادند و در این صنعت تجربه طولانی دارند. ما به شرکت‌های دوست در جمهوری اسلامی ایران و روسیه اتکا داریم و گزینه‌های جایگزین را یافته‌ایم و بالاخره چاره‌ای جز این نیست و انجام کاری بهتر از انجام ندادن آن است، به این معنی که اگر توربین یا کمپرسور ما آنقدر کارآمد نیست، آیا تامین آن از منبع شرقی نادرست است؟ پاسخ، منفی است، زیرا شرکت‌های فنی دوست هستند که تجربه و توانایی فنی دارند و ما در این زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد.

سفیر ایران: آماده همکاری با سوریه در حوزه نفت هستیم

مهدی سبحانی، سفیر ایران در دمشق هم که مهندس طعمه را در بازدید از نمایشگاه همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با العهد گفت: 15 درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از شرکت‌های ایرانی هستند و شرکت‌های بزرگی از ایران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، مثلاً یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی ما که محصولات خود را به هشتاد کشور در سراسر جهان  صادر می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد.

سفیر ایران افزود :جمهوری اسلامی ایران در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و تامین نفت تجربیات زیادی دارد و در این زمینه‌ها قوی است و آماده همکاری با جمهوری عربی سوریه در این زمینه است.

نمایشگاه، نماد مقاومت

مدیرکل گروه بین‌الملل مشهدانی، برگزارکننده این دوره از نمایشگاه نفت دمشق کرد: مردم سوریه امروز نمایشگاه نفت، گاز و انرژی را قطعا در چارچوب مقاومت و پایداری برگزار می‌کنند آن هم در برابر همه دشمنانی که تلاش کردند سوریه و مقاومت آن را تضعیف کنند.

وی افزود: پس از ده سال جنگ نظامی امروز ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که ما را مجبور به مقاومت و سازماندهی رویدادها و فعالیت ها می‌کند تا این بخش که تمام جنگ علیه آن و علیه ثروت های نفتی و معدنی سوریه بود باقی بماند.

 مشهدی تاکید کرد: این نمایشگاه پیامی به تمام جهان است که سوری‌ها همچنان از صنایع نفت و معادن خود دفاع می‌کنند و مشتاقند از فناوری‌های بین المللی که به کشف نفت و گاز آنها کمک می‌کند، بهره ببرند.

ت 48

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بین المللی نفت سوریه نفت و گاز وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا در گفتگویی گفت: ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و اآریکا پرداخته، متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نواف ابراهیم، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با برنامه راهبرد شرقی با بیان این که ایران و روسیه در سوریه فعالیت و همکاری را شروع کردند، یادآوری کرد: به برکت همین همکاری گروه‌های تروریستی عقب رانده شدند و باید خاطرنشان کرد که ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای در دستگاه سیاست خارجی روسیه دارد.

در این‌ رابطه گفتگویی درباره موضوعات مختلف میان ایران و روسیه شکل‌گرفته است و با نگاه همه‌جانبه دو کشور، در سوریه نقطه عطفی را بر جا گذاشتند.

 مدیر بخش بین‌الملل "راسیا سگودنیا" افزود: طی دو سال اخیر که در دنیا تحولات عجیب‌وغریب را می‌بینیم، همکاری دو کشور تا حدودی ادامه دارد و روابط و همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای شدت خود را نگه داشته و سطوح مختلفی پیدا کرده است.

ابراهیم ادامه داد: در چند سال اخیر ایران از طریق تحریم ایزوله شده و لذا روابط ایران و روسیه در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با بیان این که پس از دو سال، اتفاقات در سوریه متوقف شده، گفت: امروز شاهد هستیم که دو کشور هم صدا شدند و نظرات مشترکی در مورد سوریه دارند.

ابراهیم با اشاره به بخشی از سخنان پوتین گفت: پوتین طی یک سخنرانی اعلام کرده بود روسیه در مقابل سوریه نگرانی خاصی ندارد؛ بلکه بر مسائل این کشور متمرکز است. ایران به‌عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در داخل سوریه فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ ما هم شانه‌به‌شانه ایران فعالیت خود را در این کشور ادامه خواهیم داد.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: در دنیا نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و یکسری مسائل پدیدآمده که بر روابط دو کشور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، فرهنگی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ خاصه در موضوع برهم‌زدن نظم تک قطبی در دنیا!

ابراهیم در این باره توضیح داد: مثلاً روسیه همکاری‌هایی را با رژیم صهیونیستی دارد که ممکن است مشکلاتی را در زمینه همکاری ایران و روسیه پدید آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیرون‌راندن گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره از منطقه گفت: نقش ایران به‌گونه‌ای است که روسیه نمی‌تواند بین منطقه و سوریه یکی را برگزیند.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در دنیا شکل‌گرفته که تعارض و همپوشانی منافع را پدید آورده و موجب شده کشورها صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند.

در این‌ بین بسیاری معتقدند برای تسلط بر منطقه باید سوریه را در اختیار بگیرید و نگاه دیگر می‌گوید اگر روسیه را از آن خود کنید، بر کل دنیا مسلط خواهید شد و این همپوشانی منافع قدری بر پیچیدگی مسائل افزوده است.

ابراهیم در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تأکید کرد روسیه برای ماندن در منطقه باید با ایران بماند، گفت: بنده با این موضوع هم نظر هستم. در سوریه با مثلث ایران، ترکیه و روسیه روبه‌رو هستیم و دیگر کشورها کمتر نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ از جمله امریکا و فرانسه. همچنین ایران و روسیه با ایفای نقش، امنیت ملی را فراهم کرده و صلح را برای مردم خود آوردند و روسیه به‌نوعی کمک‌های بشردوستانه را به سوریه آورد.

وی افزود: همه از ارتباط ایران و روسیه برای حفظ ثبات در سوریه اطلاع دارند؛ ولی پس از اتفاقاتی که برای ایران در پی تحریم افتاد، ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و آمریکا پرداخته و متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند.

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد