Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس رضایی گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد مردمی غیر دولتی است که نزدیک به 42 سال فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این نهاد تنها 20 درصد بودجه دولتی را استفاده می کند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند فرصت های زیادی را در چهارچوب قوانین در جامعه ایجاد کند.
 
رضایی بیان داشت: استان با همه توان وانرژی که اکثرا هم بالای ۹۰درصد همکاران ما نیروهای جوان تحصیل کرده همین استان بوده، در حوزه های فرهنگی، آموزش، پژوهش و اشتغال مشغول فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد:  جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا کرده است.
 
رضایی با تا کید بر اینکه  جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی فعالیت های زیادی را انجام داده است بیان داشت: آموزش ها در جهاد در دو مقطع کوتاه مدت و بلند مدت صورت می‌گیرد که آموزش های کوتاه مدت ما بر اساس نیاز جوانان شکل گرفته و نقش مهمی در کارآفرینی دارد.
 
وی افزود: به طور میانگین بیش از ۷۰ هزار نفر در سال از این آموزش‌ها استفاده می کردند که عموما جوانان و فارق التحصیل های دانشگاهی و دانشجویی و بخش کمی هم کارکنان دولت بودند.
 
رضایی یادآور شد: این آموزش ها در ۶ مرکز که دو مرکز در شهرکرد و در بروجن  و چهار مرکز در لردگان، فارسان و سامان برگزار می شود که تقریبا ۲۰۰ مدرس در مقاطع مختلف ارشد و دکتری در برگزاری این آموزش ها به ما کمک می کنند.
 
رضایی با اشاره به اینکه عموما آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور هستند گفت:  آموزش های  جهاد دانشگاهی تخصصی و مورد نیاز جامعه و خصوصا جوانان است که این آموزش ها مرتب به روز می شوند و در واقع نیاز آموزشی جوانان را تا حدودی حوزه معاونت آموزشی ما برطرف می کند.
 
وی تشریح کرد: بیش از 12 هزار عضو فراگیر داریم که از آموزش های کوتاه مدت استفاده می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه یک کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران است که در جهاد دانشگاهی ما در حوزه آموزشی ایجاد شده  گفت: برای مدیران بخش میانی که می خواهند ارتقا پیدا کنند در این کانون ارزیابی می شوند و بعد ارتقا پیدا می کنند که یک امتیاز به این ها داده می شود.
 
 رضایی اضافه کرد: تیمی که در کانون مسقر هستند، نزدیک ۲۰۰ مدرس دارد که در حوزه آموزشی ما فعال است و بیش از ۶۵ درصد این ها جایی مشعول نیستند و به صورت تمام وقت یا به صورت حوزه مراکز آموزشی ما مشغول به فعالیت می باشند.
  
وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی دو مرکز تخصصی ایجاد شده که دوستان در معاونت پژوهشی هم در بحث گردشگری و هم در فناوری اطلاعات کارهای را شروع کردند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: نسبت عمر حوزه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نسبت به فرهنگی و آموزشی کمتر است، یعنی چند سالی است که ما تازه ورود پیدا کرده ایم و در این حوزه کار را پیش می‌بریم، البته در این حوزه ظرفیت های خوبی در جهاد دانشگاهی و در معاونت پژوهش در سطح ملی بوده ، ما در حوزه آموزش های پزشکی و کشاورزی نیز اقدامات شایسته ای را انجام داده ایم.
 
وی با تاکید بر اینکه در آموزش و کارآفرینی کارهای زیادی انجام شده است گفت: رویکرد و راهبرد حوزه اشتغال، ترویج و توسعه کارآفرینی است.
 
رضایی تشریح کرد: در راستای طرح ملی سرباز مهارت که برای سربازان نیروهای مسلح است تا کنون 430 نفر آموزش دیده اند.
 
وی همچنین به آموزش های بلند مدت در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تا کنون 3600 نفر دانشجو فارق التحصیل از دانشگاه های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی داشته ایم و در حال حاضر نیز 500 دانشجو در حال تحصیل در این مرکز هستند.
 
رضایی ادامه داد: در سال جاری دانشجویان در مقطع کاردانی در 8 رشته و در مقطع کارشناسی در 4 رشته آموزش می بینند.
 
وی به استقرار مرکز رویان (بانک خون بند ناف در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد اشاره کرد و گفت: در مرکز رویان 837 نمونه فریز شده انجام شده و به 2 هزار نفر از زنان باردار مشاوره داده شده است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: بر اساس نیاز جوانان جهاد دانشگاهی حوزه آموزش آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز