Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@05:27:15 GMT

عرضه روغن موتور به بازار قطره چکانی شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۲۸۹

عرضه روغن موتور به بازار قطره چکانی شد

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران اعلام کرد: عرضه قطره چکانی روغن موتور توسط کارخانجات در بازار باعث شده تا قیمت‌ها حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کنند. علیرضا نیک آیین با انتقاد از عرضه قطره چکانی روغن موتور در بازار، گفت: کارخانجات به دلیل آنکه نتوانسته اند مجور افزایش قیمت‌ها را دریافت کنند نیاز بازار را تامین نکرده همین موضوع باعث افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن موتور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه نکته قابل توجه اینجاست کارخانجات فروش اجباری کالا‌ها را در کنار روغن موتور به مصرف کننده اعلام می‌کنند، افزود: به عنوان نمونه درصورت خرید روغن موتور باید یک ضدیخ یا واسکازین نیز خریداری شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با اشاره به اینکه فروش اجباری کالا ممنوع است و نباید از سوی واحد‌های تولیدی صورت گیرد، گفت: با کمبود عرضه روغن در بازار سوءاستفاده کنندگان روغن‌های تقلبی را به وفور در بازار عرضه کرده و آن‌ها را با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسانند. استفاده از روغن‌های تقلبی و فاقد استاندارد آسیب‌های جدی را به خودرو‌ها وارد می‌کند که مصرف کننده به دلیل ارزان بودن آن‌ها ترجیح به خرید این کالا‌ها دارد.

نیک آیین اضافه کرد: درحال حاضر بازار با روغن‌های تقلبی و فاقد استاندارد اشباع شده، از آن طرف تولیدکننده نیز تمایلی به عرضه کافی ندارد. همین موضوع عاملی شده تا بازار به هم ریخته و هیچ مدیریتی در آن اعمال نگردد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: روغن موتور بازار افزایش قیمت روغن موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول