Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، آیین اختتامیه مسابقه دوجانبه قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق (حفظ کل، ترتیل، قرائت) به صورت حضوری و برخط و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و هشت داور از ایران، یمن و بحرین برگزار و برگزیدگان این دوره از مسابقات اعلام شد.

دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حضور مجازی در این نشست گفت: در حال حاضر یکی از سیاست‌های پنجگانه وزارت عتف، دیپلماسی علمی است که در کنار نوآوری فرهنگی که دیگر هدف پنجگانه وزارت علوم است، معنای ویژه‌ای پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیپلماسی علمی زمانی می تواند پایدار و تاثیرگذار باشد که بتواند ریشه فرهنگی و تمدنی خود را حفظ کند، افزود:اگر دیپلماسی علمی مبتنی بر مشترکات فرهنگی باشد عمق و پایداری ویژه ای پیدا می‌کند. برهمین اساس کشورهایی که به حوزه تمدنی ایران نزدیک هستند برای ما در اولویت قرار دارند. از جمله این کشورها کشور عراق است که اشتراک فرهنگی زیادی با ایران دارد و طی این سال ها، ارتباطات بسیاری بین جامعه نخبگانی و دانشگاهی دوکشور برقرار شده است.

دکتر کلانتری ادامه داد: طبیعتا تاکید بر ظرفیت جامعه فرهنگی دو کشور میتواند مراودات علم و فناورانه دوکشور را غنا ببخشد. بر همین اساس و برمبنای کنش های مشترکی که بین طرفین برگزار شده، مجموع رویدادهایی در شرف طراحی ما بین دستگاه های مسئول آموزش عالی بین دو کشور است که این رویداد قرآنی نیز پیش درامدی است که به نوعی جامعه دانشگاهی دو کشور را در حوزه قرآنی به هم نزدیک می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سوی دانشگاه الزهرا (س) تاکید کرد: این رویداد یک طراوت ویژه تری دارد زیرا جامعه بانوان کشور را در بر گرفته و اولین رویدادی است که در این مقیاس برگزار میشود. امیدواریم در سال های عاطی با مشارکت سایر دانشگاه های ایران و کشورهای دیگر این رویداد گسترش پیدا کند.

در ادامه، دکتر لیلا تاجیک مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه الزهرا (س) و دبیر شورای سیاستگذاری مسابقه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر از میزبانی مرحله نهایی مسابقات دوجانبه قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به برکات گسترده مجاورت با قرآن، قرآن را سراسر حکمت، حقیقت زنده، منبع انرژی مثبت و عامل وحدت مسلمانان جهان دانست و منشا بسیاری از نابسامانی های جوامع را عمل نکردن به درس‌های قرآن برشمرد.
دکتر تاجیک اظهار امیدواری کرد که خواندن قرآن و گوش دادن به قرآن به درک و فهم از قرآن و در نهایت عمل به قرآن و کنش قرآنی منجر شود.

دکتر تاجیک با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن دانشجویی حائز اهمیت فراوانی است، افزود: دانشجویان عزیز در یکی از مهمترین دوران زندگی خود قرار دارند. مأنوس نمودن دانشجویان با قرآن قطعا در هدایت دانشجویان به سمت ارزش‌های صحیح دینی بسیار موثر است.

در پایان، دکتر تاجیک از تمام عزیزانی که در میزبانی این مسابقه همراهی کردند تشکر و از همه برای جامعه دانشگاهی الزهرا طلب دعای خیر نمودند.

همچنین دکتر عمار عبدالامیر الاسلامی رییس دانشگاه نجف اشرف عراق بصورت مجازی از میزبانی دانشگاه الزهرا و برگزاری این مسابقه بین دختران ایران عراق ابراز خرسندی و قدردانی کرد.

فاطمه سلامی، معاون دانشکده علوم انسانی دانشگاه نجف اشرف نیز با حضور در این مسابقه بیان کرد: موضوع تفاهم‌نامه بین دانشگاه الزهرا(س) و دانشگاه نجف که از حدود پنج سال پیش به‌صورت بالقوه وجود داشت، امسال انجام شد. همچنین در خلال برنامه اختتامیه، ارتباطات و برنامه‌هایی بین دانشجویان عراقی و ایرانی انجام گرفت و کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و آموزش‌هایی به‌صورت مشترک بین دانشجویان دو کشور برگزار شد که این‌گونه همایش‌ها و ... بسیار می‌تواند روابط بین دو کشور را تقویت کند.

وی با اشاره به تأثیر این‌گونه برنامه‌ها بر روابط دو کشور اظهار کرد: عراق، همسایه ایران است و تمدن مشترک و ارتباطات زیادی با هم دارند. این روابط به ویژه در اربعین بسیار مشهود است و این حب به حسین(ع) دو کشور را به هم بیشتر پیوند داده است.

سلامی زیارت امام رضا(ع) را یکی از انگیزه‌ها و محرکی قوی برای شرکت دانشجویان عراقی در مسابقات بیان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان برای اولین‌بار بود که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شدند و برخی نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستند به کشور وارد شوند. لذا آمدن به مشهد برای دانشجویان عراقی جایزه از پیش داده شده، تلقی می‌شود و آنها می‌گفتند که ما قبل از اینکه در این مسابقه و اختتامیه شرکت کنیم، به زیارت امام رضا(ع) دعوت شده‌ و این هدیه‌ در عید غدیر، تجدید بیعت با امام رضا(ع) در عید ولایت است.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین عباس موسوی سرپرست دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه الزهرا ضمن تشکر و قدردانی از دکتر حق‌بین رییس دانشگاه الزهرا و تمامی دست‌اندرکاران ایرانی و عراقی در برگزاری این مسابقه، گفت: دردی که بشریت امروزه به آن مبتلا است، درد دوری از قرآن و معارف اسلامی است. اگر بشریت و جوامع اسلامی امروز با قرآن و معارف آن برگردند و عمل کنند، به سعادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی، در ابعاد مختلف قرائت، حفظ و ترتیل قرآن جوانان پیشرفت کردند. هرچند درحال حاضر بنابر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم داشتن ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور فاصله داریم، افزود: برای یادگیری و نشر قرآن چه جایی بهتر از دانشگاه وجود دارد؟ دانشگاهی که خود محل یادگیری دانش و از این جهت محل عمل به قرآن است. بنابراین دانشگاه باید از جهت قرآنی در تمامی ابعاد از همه افراد جامعه بالاتر باشد.

کد خبر 5546060 ندا نظری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت علوم ابراهیم کلانتری دیپلماسی علمی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه خوارزمی انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جذب هیات علمی آموزش پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون گروه علوم پزشکی آموزش عالی دانشگاه الزهرا دیپلماسی علمی وزارت علوم امام رضا ع دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد