Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان در استانداری با تاکید براینکه موضوع آب، خط قرمز استان اصفهان است، افزود: طبق آمار رسمی وزارت نیرو تنها حدود ۴٠ میلیون مترمکعب آب به صنایع استان از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه و دیگر صنایع که سابقه تاسیس برخی از آنها به قبل از انقلاب برمی‌گردد، اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  با تاکید بر اینکه ما طرفدار گسترش صنعت در استان نیستیم، اظهار داشت: به جدیت جلوی طرح‌های آب بَر در استان گرفته می‌شود.

معاون استانداری اصفهان گفت: این در حالیست که نمایندگان برخی استان‌ها از یکسو به انتقاد از اجرای طرح‌های آبی در استان اصفهان  می پردازند و از  سویی دیگر بدنبال اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد مبارکه در استان خود هستند.
وی همچنین به  تلاش برای رفع مشکل آب شهرهای جنوبی استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در رفع مشکل آب کل استان هم تاثیرگذار خواهد بود.
زینلیان با بیان اینکه اصفهان استانی برخوردار نیست و دید منفی و به نوعی "اصفهان ستیزی" علیه این استان وجود دارد، گفت: با این وجود در سفر اخیر رییس جمهوری به استان تلاش شد تا بخشی از این دیدگاه اصلاح شود.
وی با اشاره به بودجه تخصیص یافته برای اصفهان گفت: برای تمام شهرستان ها بودجه مشخص تعیین شده است و حتی برای بخش‌هایی از جمله حوزه قضایی و ورزش استان بدنبال افزایش بودجه هستیم که در روزهای آینده نهایی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: تلاش شده تا بودجه شهرستان‌های استان بر اساس مساحت، جمعیت و میزان محرومیت بطور مُتوازن و عادلانه تخصیص یابد.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قوانین کشور گفت: با این وجود در اصلاحیه‌های مختلف قانون شوراها از نخستین قانون محلی مُصوب در سال ۵٨ تا آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها  از حوزه اختیارات و عمل شوراها کاسته شده است. 
محمدجواد توحیدی‌ راد افزود: این اصلاحیه‌ها موجب حذف مواردی از جمله حق نظارت شوراها در اجرای بودجه استان، وضع آیین‌نامه در اداره شوراها، حضور در کمیته برنامه‌ریزی استان با حق رای، تایید پیمانکاران پروژه‌های استانی و حضور ٢ نماینده شورای استان در هیات حل اختلاف شده است.
وی با اشاره به اینکه بتازگی مجلس به مبحث درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ١٠٠ ورود کرده است و قصد اصلاح آن را دارد، گفت: در این راستا باید منابع درآمدهای پایدار  شهرداری ها مشخص شود زیرا امروزه شهرداری ها بعنوان بزرگترین سهم‌دار در عمران شهری در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان همچنین به نمایندگان و اعضای شوراها توصیه کرد تا از سیاسی کاری و قوم گرایی پرهیز کنند زیرا این موضوع سم مُهلک و آفت خطرناک کار شورایی است.
وی تاکید کرد: مُنتخبان شوراها باید نماد اخلاق مداری و رفتار متصفانه، عالمانه و به دور از هرگونه شائبه تبعیض در مورد شهروندان باشند و در این راستا توجه به کار تیمی، همدلی و همزبانی در شوراها ضروریست .
توحیدی راد هنچنین بر ضرورت رسیدگی به وضعیت شوراها تاکید کرد و گفت: تاکنون هیچ بودجه ای برای شوراهای شهرستان تخصیص نیافته است و این نهادها برای پرداخت حق الجلسه نیز دچار مشکل هستند.
به گزارش ایرنا در این جلسه ٢٨ نماینده مُنتخب شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان به بیان مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان استانداری اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان استانداری اصفهان شورای اسلامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است