Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین همایش بین المللی باران غدیر صبح امروز یکشنبه دوم مرداد در سالن سوره حوزه هنری با حضور محمدرضا زائری دبی، ششمین همایش بین المللی باران غدیر، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، علیرضا قزوه نویسنده و شاعر معاصر ایرانی و جمعی از شاعران آئینی از کشورهای مختلف برگزار شد.

در ابتدای این برنامه اجرای آن بر عهده رسالت بوذری بود محمدرضا زائری، دبیر همایش بین المللی باران غدیر گفت: شاید بتوانیم ادعا کنیم که در تاریخ بشر درباره هیچ کسی مانند امیرالمومنین مدح نشده است، از کسانی که روز مباهله این حقیقت از مسیحیان نجران را به چشم دیدند و کسانی که در همایش باران غدیر تقدیر می‌شوند افرادی اند که به این تعبیر اذعان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر فرمود هرکسی فضیلتی از امام علی (ع) را بر کاغذی بنویسد ملائکه تا زمانی که آن کاغذ باقی بماند برای او استغفار می‌کنند، امیرالمومنین (ع) شخصیت عجیب و شگفت انگیزی است که این همه شوق را وجود آورده است و همه شگفتی‌ها و حیرت‌ها در اوست.

زائری گفت: هرکسی که به دنبال حق باشد شیفته علی می‌شود و باران غدیر قدرشناسی از کسانی است که با شعر، موسیقی، آثار تجسمی و سایر آثار به دنبال این راه و حق طلبی هستند؛ تنها جایی که پیامبر خواستند زبان و هنر در خدمت دین باشند غدیر بود علی رغم اینکه حاکمان زمان جنگ و شکار به دنبال شعر بودند اما پیامبر در هیچ پیروزی و پیکاری به جز مسئله غدیر زبان هنر را در اختیار نگرفت.

دبیر همایش بین المللی باران غدیر افزود: بعثت، غدیر و مباهله همه مقدمه‌ای هستند تا به امام حسین (ع) و مظلومیت او برسیم و البته مقدمه‌ای برای آمدن آن است که همه منتظریم، کسانی که نام حسین (ع) را در هرجای دنیا می‌برند آرام آرام همه کمک می‌کنند قطره‌ها به هم پیوندند تا سیلی برای از میان بردن طغیان به پا شود.

در ادامه این برنامه سعید بیابانکی به شعرخوانی پرداخت.

همچنین در این برنامه سوامی سانگ استاد دانشگاه از کشور هندوستان و فعال حوزه صلح جهانی و محیط زیست، النا لاویان یکی از ادیبان جامعه یهود ایران، اخلاق آهن استاد و محقق مطالعات هندی و فارسی به سخرانی پرداختند.

النا لاویان فعال دین پژوه و شاعر آئینی گفت: من از نسل حضرت موسی هستم و وظیفه خود می دانم که از رهروان راه او حمایت کنم، علی شناسی، قرآن شناسی از جمله کارهایی است که در ادبیات فارسی مثنوی عظیمی که نهج البلاغه را به نظم در آوردم و از جمله کارهایی است که در زمینه حضرت علی (ع) کار کردم.

وی افزود: حضرت علی (ع) ساده است، نان را به سفره یتیمان و فقرا می‌برد، پزشک روح است، فاطمه زهرا (س) را می بوسد، روح می‌پروراند؛ همه ما بنده خدا هستیم وقتی مسلمانان علی را بشناسند و بداند به چه چیز وصیت کرده می‌فهمند اسلام علم ترور نیست.

لاویان گفت: در این سال‌ها جز مرادهایی که مردم از میراث حضرت علی گرفتند در یک جا جمع کردم، خداوند روح مطلق جهان است بنابراین وقتی هرکدام از پیامبران را اسم می بریم می‌شنوند و ما باید به خاطر پاکی آنها ائمه را دوست بداریم.

وی افزود: علی اگر ولی است اگر نبی است تواضع و فروتنی دارد، داوود نبی می‌فرماید اگر همسرتان از شما کوتاه‌تر است با او مشورت کنید علی (ع) برای مشورت با زهرا (س) سرش را پایین می‌آورد.

همچنین اخلاق آهن در این برنامه گفت: اولین کسی که در طول تاریخ اسلام به این دین روی آورد حضرت علی (ع) بوده همچنین اصول صرف فعل در زبان عربی اولین بار توسط حضرت علی (ع) بیان شد مدح حضرت علی در سراسر تاریخ دیده می‌شود.

وی در پایان سروده‌ای را در وصف حضرت علی (ع) خواند؛ همچنین سوامی سارنگ یکی از مبلغان دین هند و مبلغ صلح و آشتی در جهان در وصف حضرت علی (ع) صحبت کرد.

پس از این بخش علیرضا قزوه، سیامک مره صدق، طلال البیطار، صالح هواری هرکدام به ارائه سخنرانی، شعر و غزل خوانی و مدح امیرالمومنین علی (ع) پرداختند.

در ادامه این برنامه آنتوان بارا، نویسنده و پژوهشگر سوریه‌ای، هیلانه عطاالله شاعر آئینی از سوریه و لویس صلبیا از لبنان به سخرانی در وصف حضرت علی (ع) و جایگاه غدیر در کشورهای مختلف پرداختند.

در پایان این برنامه نیز از هریک از این مهمانان و فعالان حوزه ادبیات آئینی تقدیر شد.

کد خبر 5545937 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: ششمین همایش باران غدیر محمدمهدی دادمان علیرضا قزوه سیامک مره صدق محمدرضا زائری نهج البلاغه سعید بیابانکی عید غدیر خم امام علی ع معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نقد کتاب دفاع مقدس حوزه هنری محمد مهدی اسماعیلی فرهنگسرای اندیشه تازه های نشر انتشارات روایت فتح مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران انتشارات ققنوس ادبیات دفاع مقدس سهروردی رمان ایرانی همایش بین المللی باران غدیر حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد