Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری با اشاره به رونمایی از سامانه جامع خدمات اعزام به کار به صورت برخط گفت: توانمندسازی کارگران مشاغل موقت و سیار‌ و بهبود معیشت آنها مورد توجه دولت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، غلامرضا عباسی بعد از ظهر امروز  در جلسه مشترک اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی کشور با اشاره به وجود 11 هزار تشکل کارگری ثبت شده در کل کشور اظهار داشت: جایگاه کارگران و استادکاران ساختمانی در امر صنعت ساختمان کشور مشخص است این صنعت امروز یکی از مصادیق توسعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی امروز در کنار مشکلات معیشتی اغلب فاقد مسکن هستند، گفت: این موضوع در حالی است که این کارگران نقشی فعال در صنعت ساخت و ساختمان دارند که در این راستا باید اقداماتی انجام شود‌.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری افزود: تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها باید به حوزه‌های تعاونی مصرف، مسکن و تامین نیاز در راستای رونق اقتصادی ورود کنند و توانمندسازی کارگران و قشر شاغل در مشاغل موقت و سیار‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر هم‌افزای انجمن‌ها و تعاونی‌های فعال در این حوزه عنوان‌ کرد: بهبود وضعیت اقتصادی، بیمه، معیشت، امنیت شغلی، بهداشت و ایمنی کارگران از مهم‌ترین نیازهای کارگران است که باید برای رفع آنها با هم‌افزایی تعاونی‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه جامع خدمات اعزام به کار به صورت برخط با همکاری شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان گفت: تشکیل اتحادیه تامین نیاز منجر به رونق اقتصادی در صنوف کارگری می‌شود و یکی از مهمترین وظایف تشکل‌های صنفی تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و نمایندگان خود در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری در پایان بر پیگیری مطالبات کارگران ساختمانی در هر عرصه‌ای تاکید کرد‌.

جمشید دیوسالار، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز در این جلسه گفت: این اتحادیه بیش از یک سال است که شکل گرفته و براساس تفاهم‌نامه‌ با فنی‌ و حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی برخورداری کارگران از بیمه دنبال شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا نیز برای بیمه یک روزه کارگران با بیمه تعاون تفاهم‌نامه امضا شده است، افزود: سامانه اعزام به کار نیز  برای اعزام کارگران به کار طراحی شده که به نوعی مشابه اسنپ برای اعزام به کار کارگران عمل می‌کند.

دیوسالار با اشاره به اتصال گواهی فعالیت صنفی سیار برای مشاغل فصلی که در حوزه ساختمان در 20 روز اخیر افزود: این اتصال برای تبدیل به جواز نظام استادکاری استفاده می‌شود همچنین اتصال گواهی فعالیت صادره با سامانه هوشمند دولت نیز رونمایی کردیم.

خدمات الکترونیک برای کارگران از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز توسط دیوسالار بود که در این باره افزود: برای نخستین بار در کشور کیف پول الکترونیک برای جوامع کارگری در دستور کار قرار گرفته و در این راستا مجموعه «زر» در کنار واحد پولی ریال قرار می‌گیرد که تفاهم و تعامل اتحادیه با شبکه زر موجب مراودات پولی برای جامعه کارگران می‌شود.

اسعد صالحی، رئیس هئیت مدیره اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز در این جلسه لازمه اقتصاد پویا را رونق و گسترش صنعت ساختمان دانست و گفت: صنعت ساختمان یکی از مهمترین صنایع پیشرفته در دنیا است که ارتباط مستقیمی نیز با زیرساخت‌های اقتصادی دارد که 90 درصد اقتصاد را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به حلقه‌های مفقوده در صنعت ساختمان افزود: عدم توجه به کارگران و استادکاران ساختمانی از جمله این حلقه‌ها است در حالی که اعتبار ساخت به استادکاران و کارگران ساختمانی است.

صالحی با اشاره به فعالیت 700 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده در کشور گفت: 400 هزار نفر نیز در لیست انتشار قرار دارند و از این تعداد تنها 55 درصد کارگر ساختمانی بوده و مابقی متفرقه هستند.

وی با بیان اینکه رونق صنعت ساختمان و به تبع آن اقتصاد کشور در گرو شفافیت است، افزود: تعریف شناسنامه کارگران و استاددکاران ساختمانی امری لازم و ضروری است.

سرپرست معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز با بیان اینکه طبق قانون سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور 25 درصد است، گفت: تاکنون 7 درصد این قانون در سطح کشور عملیاتی شده است و باید دانست که نقش پررنگ مردم در اقتصاد کشور از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از اتحادیه‌ها از نیت و قصد اصلی فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: کم رنگ شدن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به دلیل بی‌اعتمادی مردم است که باید این اعتماد را با اقدامات درست و به جا برگردانیم.

هدایت‌اله سلیمی، مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان نیز در این جلسه گفت: با تلاش متخصصان ایرانی در سامانه رمز ارزی ملّی چنج و با مشارکت و سرمایه‌گذاری شبکه کشوری پشتیبان نخستین کیف پول غیر متمرکز بین‌المللی ایرانی راه اندازی شده است.

وی‌ با بیان اینکه عرضه بیمه زندگی رمز پایه کشور توسط سامانه رمز ارزی ملّی چنج انجام می‌شود، عنوان کرد: موسسه فناوری هوشمند شبکه زر متولی این بیمه رمز پایه خواهد بود و به مناسبت عید غدیر خم 110 واحد زر(به ارزش 2میلیون ریال) به تمام کارگران و خانواده‌های آنها تقدیم کرده و این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه www.mellichange.com مبلغ هدیه خود را دریافت کنند.

پیشنهاد اصلاحیه ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانیتاکید مرکز پژوهش‌ها بر اصلاح قوانین بیمه کارگران ساختمانیارجاع طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعیسلیمی خاطرنشان کرد : سامانه پرداخت الکترونیک ملی پی، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه فناورانه ملّی تِک نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند.

حسن کمالی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس نیز در این جلسه گفت: این صندوق جوان است و نیاز به توسعه فرهنگی دارد، گفت: تفاهم نامه‌ای با اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور منعقد شده و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران و استادکاران ساختمانی اتحادیه تعاونی های تامین نیاز کار و رفاه اجتماعی کارگران ساختمانی نیز در این جلسه صنعت ساختمان اعزام به کار اقتصاد کشور فصلی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   استاندار خوزستان گفت: در این نشست  در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح شد و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

علی اکبر حسینی محراب  افزود: دستورکار دیگر در خصوص مفاصا حساب قرارداد‌های پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قرارداد‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

وی  ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد  در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحد‌ها به این صورت است که ده درصد را کارفرما میدهد و مابقی آن را دولت پرداخت میکند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت