Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، یوسف نوری در گفت و گویی با اشاره به نشست امروز خود با اعضای کمیسیون آموزش درخصوص بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به تعداد متغیر دانش آموزان ورودی که هر ساله روندی افزایشی دارد و تا سال ۱۴۰۵ این روند ادامه خواهد داشت، همچنین از سوی دیگر تعداد خروجی های نیروی انسانی از آموزش و پرورش به واسطه بازنشسته شدن نیروی انسانی، مدارس ما هر ساله نیاز جدی به جذب معلم خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با توجه به وجود این نیاز و همچنین کمبود نیروی ورودی نسبت به نیاز آموزش و پرورش، باید برای جبران نیرو در آموزش و پرورش اقدام کرد.

وی افزود: امسال با استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفری که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده و از سوی دیگر جذب ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، وضعیت در آموزش و پرورش نسبت به سال های گذشته بهتر بود.

نوری در پاسخ به سوالی درباره انتقاد نمایندگان نسبت به تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان گفت: امروز نامه‌ای از هیات تطبیق قوانین مجلس درخصوص ایرادات آیین نامه اجرایی به دست ما رسید که این موارد در دولت مطرح و پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری گفت: این موضوع نیز برابر مقررات در حال انجام بوده ولی برخی گروه ها نسبت به تبدیل وضعیت خود درخواست هایی دارند که ممکن است قانون شامل آنها نشود.

وی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدماتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: آنچه که برابر قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش بوده را انجام دادیم و بخشی از معلمان نیز که در کلاس های درس حاضر نبودند، با تدابیر صورت گرفته از مهرماه وارد کلاس های درس خواهند شد که شامل نهضتی های قبل از سال ۹۱، نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی ها خواهد شد و ابلاغ آنها از اول مهرماه صادر می شود.

برچسب‌ها یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان دولت سیزدهم یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان دولت سیزدهم آموزش و پرورش تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم

مشمولین خدمت سربازی به جای خدمت در پادگان‌های نظامی، می‌توانند دوران سربازی‌ خود را به عنوان سرباز معلم که نوعی امریه سربازی است سپری کنند. وزارت آموزش و پرورش بخشی از کمبود نیروی خود را از طریق استخدام سرباز معلم جبران می کند و  هر ساله بخشنامه ای برای این صادر می شود تا متقاضیان در یکی از نقاط محروم به عنوان معلم و یا نیروی آموزش و پرورش، دوران خدمت سربازی خود را بگذرانند اما طبق گفته شهروندخبرنگار ما در سال جدید هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر جذب سرباز معلم ابلاغ نشده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام هر ساله آموزش و پرورش بخشنامه برای سرباز معلم می‌فرستاد ولی بخشنامه امسال ۱۴۰۳ هیچ خبری از آن نیست. لطفا پیگیری کنید تا تکلیف ما را روشن کنند. همچنان منتظر هستیم.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد