Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی با زردچوبه و عسل خواص درمانی زردچوبه ۱) رفلاکس معده ۲) سفیدی پوست ۳) پاک کننده آرایش ۴) مرطوب کننده پوست ۵) درخشندگی پوست ۶) کاهش درد مفاصل ۷) اگزما ۸) آکنه ۹) سلامت مو ۱۰) جلوگیری از سرطان ۱۱) سرما خوردگی ۱۲) درمان سرفه ۱۳) پیری عوارض جانبی طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی با زردچوبه و عسل

به گزارش اقتصاد آنلاین، خواص زردچوبه و عسل یکی از موثرترین روش های درمان و پاکسازی ریه ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که زردچوبه دارای مزایای زیادی برای بدن و مغز شما است. زردچوبه حاوی ترکیبات بیولوژیکی و خواص دارویی قوی بوده که به عنوان ادویه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی زردچوبه

زردچوبه عضو خانواده زنجبیل، بومی هند و سایر کشورهای جنوب آسیا می باشد. این گیاه در آب های مرطوب و گرمسیری رشد می کند و برای اهداف آشپزی و دارویی کشت می شود. زردچوبه از قدیم به عنوان زینت کننده غذا مصرف می شده و در حال حاضر به عنوان داروی رسمی در بیشتر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیات روی اسانس زردچوبه نشان داده که تحریک کننده ترشح پانکراس بوده و دارای اثر صفرا آور و دفع سنگ مثانه است.

کورکومین مهم ترین ماده موثر زردچوبه، دارای خواص ضد سموم کبد، ضد ورم، ضد سرطان و ضد عفونت است. ماده دیگر زردچوبه، آرتتمرن که دارای خاصیت آنتی اکسیدان، ضد ایدز و خنثی کننده سم مار بوده و اثر سمی نیش بسیاری از مارها را از بین می برد. در سال های اخیر، استفاده از آن در طب و تغذیه غربی افزایش یافته است.

کرکومین قادر به عبور از مانع خونی مغز بوده و یکی از عواملی است که محققین را به بررسی پتانسیل آن به عنوان یک عامل محافظت کننده عصبی برای اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر ترغیب کرده است.

خواص آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی کورکومین نشان می دهد که این می تواند سلامت مغز را به طور کلی نیز بهبود بخشد. در مورد آلزایمر، تحقیقات اخیر حشرات کشوری دیگر مواد زیستی فعال در زردچوبه، علاوه بر کورکومین کشف کرده است، که به اثرات عصبی محافظتی آن افزوده است.

۱) رفلاکس معده

خواص زردچوبه و عسل در کنار داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم می تواند گزینه خوبی برای درمان رفلاکس معده باشد.

هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری عسل با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کرده و به جای استفاده از مربا این خمیر را روی نان قرار داده و هر روز صبح  میل کنید تا نتیجه بگیرید.

۲) سفیدی پوست

برای داشتن پوست سفید از این روش استفاده کنید: دو قاشق غذا خوری پودر زردچوبه و دو قاشق غذا خوری عسل را باهم ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس هر شب قبل از خواب از این مخلوط روی پوست خود گذاشته و ماساژ دهید، زمانی که ماسک روی صورتتان خشک شد با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید.

۳) پاک کننده آرایش

ترکیب زردچوبه و عسل در سال های اخیر در عرصه آرایش به طور مثال به عنوان پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

۴) مرطوب کننده پوست

زردچوبه و عسل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشک شدن پوست دست و صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

۵) درخشندگی پوست

زردچوبه به دلیل رنگ زرد و نارنجی به اسم زعفران هند شناخته شده و در طول تاریخ به عنوان یک ادویه و رنگ نساجی استفاده شده است. زردچوبه خاصیت شفاف کنندگی پوست را فراهم میکند، ولی ترکیب آن با عسل طبیعی تاثیر به سزایی بر پوست شما می گذارد.

ماسک زردچوبه عسل برای پوست درخشان

۱/۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه

۱/۲قاشق چای خوری سرکه سیب

۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

۱/۲ قاشق چای خوری شیر یا ماست

ماسک را به دور از چشم خود روی پوست صورت اعمال کنید. اجازه دهید ماسک روی صورت شما ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

۶) کاهش درد مفاصل

کارشناسان طب سنتی معتقدند که استفاده از زردچوبه و عسل برای درد مفاصل یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای کاهش درد است. با توجه به ویتامین ها و آنزیم هایی که دارند در کاهش التهاب و کمک به مفاصل شما تاثیر به سزایی دارند. بیشتر داروهای ضد درد، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای کاهش درد عوارض جانبی دارند، اما زردچوبه و عسل با توجه به اینکه ارزش غذایی داشته و از نظر درمانی داروی طبیعی بوده گزینه مناسب تری نسبت به داروهای شیمیایی می باشد.

همچنین عسل و زردچوبه تولید هیستامین را در بدن کاهش داده و سطح کورتیزون طبیعی خود را افزایش می دهند و همین امر به بدن کمک میکند تا بدون عوارض جانبی، التهاب را از بین ببرد. کرکومین ماده فعال در زردچوبه، ضد التهاب و یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به تنظیم قند خون کمک می کند.

۷) اگزما

ماسک زردچوبه و عسل می تواند برای کاهش التهاب و قرمزی افراد مبتلا به اگزما کمک کند. البته توصیه می شود قبل از اینکه این ماسک را روی پوست بسیار حساس یا قبل از استفاده از آن در کودکان بررسی کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

۸) آکنه

۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه، ۲ قاشق غذا خوری عسل طبیعی

این ترکیبات را خوب مخلوط کرده و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رو پوست قرار داده، سپس با آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و پس از استفاده از این ماسک نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده نمی باشد.

از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید تا پوست نرم، درخشان و بدون آکنه داشته باشید.

۹) سلامت مو

زردچوبه به دلیل داشتن ویژگی ضد التهابی و عسل به عنوان سالم ترین شیرین کننده طبیعی برای درست کردن یک ماسک خانگی فوق العاده می باشند که ترکیب این دو ماده برای از بین بردن آکنه بسیار مفید بوده و با استفاده مداوم از آن می توان شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید.

۱۰) جلوگیری از سرطان

خواص زردچوبه و عسل برای درمان سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان های پوست مفید می باشد و رشد آنها را کم کرده و حتی ممکن است باعث از بین رفتن آن ها شود.

۱۱) سرما خوردگی

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۱/۴ قاشق چای خوری پودر زنیان را در ۳ فنجان آب بجوشانید و پس از صاف کردن، یک قاشق چای خوری از این جوشانده را با یک قاشق چای خوری عسل، ۲ تا ۳ بار در روز میل نمایید.

۱۲) درمان سرفه

یک لیوان شیر داغ، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق سوپ خوری عسل به طور خارق العاده ای آرام بخش بوده و احتقان سرفه را تسکین می دهد. این عمل با معده خالی بهترین اثر را دارد.

۱۳) پیری

خواص زردچوبه و عسل با توجه به آنتی اکسیدان موجود در آن برای جوان سازی پوست و تسکین چین و چروک موثر بوده و باعث جوان سازی صورت شده، همچنین با اضافه نمودن روغن نارگیل به این ماسک، خاصیت آبرسانی آن دو چندان می شود.

عوارض جانبی

اگر از بیماری کیسه صفرا رنج میبرید، زردچوبه نیز ممکن است باعث انقباض عضلات کیسه صفرا شود. زردچوبه یک عامل کاهش دهنده خون است. از مصرف این داروها در صورت مصرف هر گونه داروی کاهش دهنده خون مانند وارفارین یا آسپرین اجتناب کرده، اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن را دارید از مصرف آن جلوگیری کنید. برای بیماران که قند خون پایین یا فشار خون پایین دارند توصیه نمی شود، زیرا معجون زردچوبه و عسل باعث پایین آوردن هر دوی آن می شود. بنابراین اگر در بیماران با این مسائل خاص مورد استفاده قرار بگیرد می تواند منجر به مشکلات جدی تر شود.

 

منبع: آهوتا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر عسل آنتی بیوتیک زردچوبه اخبار سلامت اخبار مرتبط تهیه آنتی بیوتیک خانگی با زردچوبه و عسل! ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۷ داروی شگفت انگیز طبیعی ۱۳۹۶/۲/۱۱ با زردچوبه عفونت های پوستی را برطرف کنید ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۸روش خانگی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه ۱۳۹۹/۵/۱۰ استفاده از عسل به جای آنتی بیوتیک ۱۳۹۸/۹/۱۴ دلایل تورم صبحگاهی لب‌ها ۱۳۹۸/۴/۱۹ آخرین ویدیو ها لباس پاره سارای گرجی سریال جیران سوژه شد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۸:۴۱ لحظه بلعیده شدن شهر توسط توده هوای شنی غول پیکر + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۸ کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با آواکادو + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۸ فیلم بهاره رهنما در اتاق زایمان لو رفت! / لحظات احساسی به دنیا آمدن پریا ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۵ انتقام دردناک یک الاغ از جوان حیوان آزار و وحشی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۴۹ با زردچوبه و عسل آنتی بیوتیک خانگی بسازید + دستور ۱۸:۲۵ رونالدو برای بازگشت به مادرید با کاهش دستمزد موافقت کرد ۱۸:۲۲ رفع مشکل کمبود فضا در اندروید ۱۸:۲۱ پیش بینی بورس (۳مرداد)؛ اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ۱۸:۰۳ آغاز پیگیری های داستانی درباره خشکاندن درختان خیابان ولیعصر ۱۸:۰۰ تجهیز تمامی نانوایی ها به دستگاه های کارتخوان هوشمند تا ۵ روز آینده ۱۷:۵۶ کاهش ۸ میلیونی قیمت پژو پارس / بازار خودرو بالاخره کاهش قیمت را تجربه کرد + جدول قیمت ۱۷:۳۴ اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به تاخیر افتاد / مشکل فنی در سامانه یکپارچه دردسرساز شد ۱۷:۲۰ هواداران شکیرا از خجالت پیکه درآمدند ۱۷:۱۸ اطلاعیه دادگستری استان تهران درباره محکومیت وحید اشتری ۱۷:۱۱ متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه و صوت ۱۷:۰۹ در استفاده از صرافی های رمزارز به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ۱۷:۰۹ نتایج قرعه کشی و اخلال در سامانه یکپارچه خودرو ۱۶:۵۸ چگونه یک کارمند شیک پوش باشیم؟ ۱۶:۵۴ روند صعودی برای ریپل در راه است؟ ۱۶:۴۶ حضور بیمه بازار در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه ۱۶:۴۵ رازهای مهمی که درباره ابرو نمی دانید ۱۶:۴۴ سیاست دولت درباره نرخ سود بانکی تغییر نکرده، مساله را حل می کنیم ۱۶:۴۰ اولویت ما همکاری با شرکت های با تجربه ایرانی است ۱۶:۳۸ کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با آواکادو + فیلم ۱۶:۳۳ واکنش روسیه به شایعه سفر «بدل پوتین» به تهران ۱۶:۳۱ ترفندی که رشد کاکتوس رو چند برابر میکنه ۱۶:۲۷ آسمان خراش ۱ تریلیون دلاری عربستان + عکس ۱۶:۲۶ آغاز صادرات ماهانه ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین ۱۶:۲۴ یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرکات دپو شد ۱۶:۲۳ ترامپ: اگر اکنون رییس جمهور آمریکا بودم ... ۱۶:۲۰ انتقام دردناک یک الاغ از جوان حیوان آزار و وحشی! + فیلم ۱۶:۱۹ ۲ پرسپولیسی و ۲ استقلالی در لیست جدید مهدوی کیا ۱۶:۱۴ مگا پروژه‌هایی که ابوظبی را به یک دوبی جدید تبدیل می‌کند ۱۶:۱۳ روایت عضو شورای شهر از خانه هایی که ۱۰ نفر در آن زندگی می کنند! ۱۶:۱۱ تعدیل قیمت دلار در راه است؟ ۱۶:۰۷ اگر سفیر ایران در روسیه چنین افاضاتی داشت، چه می شد؟ ۱۵:۵۹ تکنیک داشتن روحیه قوی حتی در شرایط سخت ۱۵:۵۹ نماینده قم زمان پایان سختی های اقتصادی را مشخص کرد / تورم به ۱۲ درصد هم می رسد ۱۵:۵۵ باز کردن اتوبان ویژه برای آقازادگانی که جز بی عرضگی هنر دیگری ندارند کجا و ندای ملکوتی ابنائنا و ابنائکم کجا؟ ۱۵:۵۴ مهلت زمانی پرداخت مالیات بر خودروهای لوکس مشخص شد ۱۵:۴۴ گوشی های ایرانی در رتبه اول آلودگی به بدافزار‌ها ۱۵:۴۳ کسب درآمد و رفاه از راهی ارزان ۱۵:۴۲ فرمانده کل سپاه: از سلاح معجزه نمی خواهیم، بلکه به خدا تکیه می کنیم ۱۵:۳۵ مبارزه با حجاب در نهایت به این عکس می رسد ۱۵:۳۴ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۲) ۱۵:۲۹ تب کریمه کنگو در مرحله کنترل شدن است ۱۵:۱۳ ارزش سهام عدالت من (۲ مردادماه) ۱۵:۱۰ قدرت نمایی در تاشکند؛ هت تریک نعمتی طلایی شد ۱۵:۰۹ سرمایه گذاری با پول کم ۱۵:۰۹ این غذاها قند خون را کاهش می دهند ۱۴:۵۶ تایید صلاحیت تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۴:۴۹ قبض برق چند درصد از مشترکان رایگان است؟ ۱۴:۴۴ کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴:۴۳ کودکان در معرض ابتلا به آبله میمونی هستند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عسل آنتی بیوتیک زردچوبه اخبار سلامت قاشق چای خوری پودر مورد استفاده قرار آنتی بیوتیک خانگی یک قاشق چای خوری زردچوبه و عسل خواص زردچوبه آنتی اکسیدان مرطوب کننده عوارض جانبی عنوان یک قاشق غذا خوری عسل کاهش درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند

مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند.

به گزارش همشهری به نقل از روسیا الیوم، سوتلانا تروفیموا، دانشمند و رئیس انجمن ضد پیری روسیه، در رابطه با این موضوع گفت: مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند به لطف کورکومین، که یک ماده فعال بیولوژیکی است که در ترکیب آن، این ادویه محبوب در غذا‌های هندی و شرقی، تولید هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد و روند پیری را در بدن کاهش می‌دهد، تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

وی افزود: کورکومین نه تنها سلول‌های سرطانی را در بدن سرکوب می‌کند، بلکه از ظهور سلول‌های سرطانی جدید نیز جلوگیری می‌کند.

تروفیمووا خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد، در حالی که درصد باقیمانده توسط عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی و فعالیت بدنی کنترل می‌شود و غذا نیز نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد.

بسیاری از مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه اثرات زیادی بر سلامت بدن دارد و به تسکین التهاب مانند آرتریت کمک می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، با لخته شدن خون مبارزه می‌کند و به تسریع روند بهبود زخم کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند