Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله دارایی با اعلام شرایط لازم برای تأسیس کاریابی ابراز کرد: داشتن حداقل ۳۰ سال سن، نداشتن سابقه کیفری مؤثر به تأیید مراجع ذیصلاح، دارا بودن مواردی مانند مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ترجیحاً در یکی از رشته‌های مدیریت، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، حقوق، علوم اقتصادی و روانشناسی، کارت پایان خدمت، آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی و تجربه کاری در زمینه فعالیت کسب و کار حداقل، از مهمترین شرایط متقاضیان جهت ایجاد کاریابی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارایی افزود: متقاضیان ایجاد مؤسسه کاریابی تخصصی، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیت لازم است با قوانین و مقررات حوزه تخصصی آشنا باشند. همچنین اشخاص حقوقی متقاضی فعالیت در چهارچوب این آئین‌نامه باید موضوع فعالیت را در اساسنامه خود ثبت نمایند.

مدیر کل تعاون، کار البرز در خصوص وظایف مؤسسات کاریابی مجاز گفت: مدیران کاریابی‌های داخلی می‌بایست نسبت به شرایط بازار کار داخل کشور و استان آگاهی کامل داشته باشند، همچنین نسبت به ثبت نام کارجویان بر اساس شرایط آنان طبق قوانین مصوب اقدام نمایند.

وی ادامه داد: کاریابی‌ها می‌بایست نسبت به شناسایی فرصت‌های شغلی داخل در محدوده استقرار فعالیت مؤسسه کاریابی اقدام و کارجویان را به واحدهای پذیرنده معرفی و بکارگیری نمایند و در راستای فعالیت‌های خود نسبت به تهیه گزارش‌های تخصصی دوره‌ای مربوط به بازار کار محدوده فعالیت مؤسسه کاریابی و ارائه آن به مراجع ذیربط اقدام کنند.

دارایی یادآور شد: دیگر وظایف کاریابی جهت ارائه خدمت به کارجویان شامل راهنمایی و معرفی جویندگان کار فاقد مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور فراگرفتن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار با هماهنگی اداره کل استان، ورود اطلاعات بازار کار به سامانه مربوطه به صورت به هنگام و بهره‌برداری از اطلاعات آن، ارسال به موقع اطلاعات و آمار عملکرد ماهانه به اداره کل استان براساس ضوابط وزارت متبوع، حفظ و نگهداری اطلاعات شغلی و هویتی جویندگان و … می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور توسعه دوره‌های آموزشی مهارت متناسب با نیازهای داخلی و خارجی و مبادله اطلاعات با سایر مؤسسات کاریابی به منظور تأمین نیروی کار نیز از دیگر اقدامات کاریابی‌ها در استان است که در راستای اشتغال کارجویان صورت می‌پذیرد.

دارایی تاکید کرد: در حال حاضر در استان اولویت ایجاد مراکز کاریابی در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان چهارباغ و محلات و مناطق پرتراکم و فاقد کاریابی است، متقاضیان می‌توانند در این خصوص نسبت به ارائه تقاضای خود به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط اعلام شده، وفق دستورالعمل صدور مجوز کاریابی غیردولتی که شرح کامل این دستورالعمل در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایت اداره کل به آدرس alborz.mcls.gov.ir بخش کاریابی‌ها آمده است مراجعه و اقدام نمایند.

کد خبر 5546251

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله دارایی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز دفاتر کاریابی بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سیلاب جهرم مشهد سنندج استهبان عکس استانها بیرجند کاریابی ها بازار کار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد

مهلت انتخاب رشته و اصلاحات (سری سوم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ مجدد تمدید شد.

به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن‌ به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود