Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت برنامه های آموزش عمومی قرآن کریم این سازمان را در سال جاری با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان(ع) عنوان کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، مجیدی‌مهر -رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان(ع) در حال اجراست؛ افزود بر اساس سیاست کلان سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن با پیش بینی مخاطب حدود ۵۰۰۰ نفری_ آموزش صحیح خوانی قرآن با پیش بینی مخاطب ۱۰۰۰۰ نفری_ کرسی های تلاوت و تفسیر با پیش بینی مخاطب ۱۵۰۰۰۰ نفری در قالب ۳۶۰۰ جلسه فعال در کل کشور_ آموزش حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن با پیش بینی مخاطب حدود ۳۰۰۰۰ نفری و حمایت از جلسات عمومی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم با پیش بینی ۵۰۰۰ نفری به استعداد ۱۵۰ جلسه فعال در کل کشور برنامه ریزی و اجرا خواهد شد

مجیدی مهر در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت و امکانات اماکن مقدسه و تبدیل آن ها به قطب های فرهنگی و قرآنی کشور که مورد تاکید مقام معطم رهبری نیز می باشد از جمله اهداف این قبیل تصمیمات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مجیدی مهر گفت این برنامه ها در ابتدای سال به همراه طرح تفصیلی هر برنامه به استان ها ابلاغ شده و به صورت دوره ای و فصلی گزارش های آماری نیز دریافت می گردد.

مجیدی مهر در خصوص آموزش های تخصصی مرکز گفت: البته اولویت آموزش های مرکز امور قرآنی آمورزش های تخصصی است که از جمله آنها می توان به آموزش های تخصصی برای ارتقاء داوران به استعداد ۴۰۰ نفر_ دوره های تخصصی ارتقاء حافظان و قاریان قرآن به استعداد بیش از ۱۰۰۰ نفر در سطح کشور اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مرکز امور قرآنی اوقاف ، مجیدی‌مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مرکز امور قرآنی اوقاف مجیدی مهر سازمان اوقاف و امور خیریه پیش بینی مخاطب مرکز امور قرآنی برنامه ها مجیدی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر، اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و افزود: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود