Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:42:05 GMT

ورود شوراها به بازی‌های سیاسی، آفت کار است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۱۷۲۵

ورود شوراها به بازی‌های سیاسی، آفت کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدجواد توحیدی‌راد، رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: از اولین قانون شورای محلی مصوب سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب تا آخرین اصلاحیه از اختیارات شوراها کاسته شده و از روح حاکم بر جایگاه شوراها در قانون اساسی فاصله گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نیاز است دولت‌ها با توانمندسازی نهادهای مردمی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی جامعه را رشد دهند و انجام امور را به مردم واگذار کنند.

توحیدی‌راد پیرامون عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها بیان داشت: هیچ شخصی با خلاف‌سازی حوزه شهری مخالف نیست اما نیاز است تکلیف درآمدهای پایدار شهری مشخص شود، از سال ۱۳۶۳ تا کنون این موضوع بدون سرانجام مانده و امروزه شهرداری‌ها در معرض ورشکستگی هستند و از نمایندگان مجلس درخواست دارم به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ورود شوراها به بازی‌های سیاسی آفت خطرناک کار شورایی است، خاطرنشان کرد: نیاز است منتخبان شورا نماد اخلاق‌مداری، رفتار منصفانه و عالمانه باشند در این مسیر لازم است امور در کمیسیون‌های مربوطه پیگیری شود و شورا در نهایت به‌عنوان هیأت منصفه، از میان راهکارهای پیشنهادی راهکار مناسب را انتخاب کند.

وی پیرامون توجه به کار تیمی در شوراها اظهار داشت: نیاز است جایگاه و آبروی شورا حفظ شود، اختلافات شورا امری طبیعی است اما اگر بر اساس امر همدلی پیش برود موجب ارتقای امور خواهد شد، زمانی که اختلاف نظرات به بیرون سرایت می‌کند موجب پیچیده‌تر شدن مسائل و سوءاستفاده از این مورد می‌شود و نیاز است شوراها اهداف خود را واضح‌تر و همدلی را بیش‌تر کنند.

توحیدی‌راد پیرامون تخصیص بودجه به شوراهای شهرستان تأکید کرد: تا کنون هیچ بودجه‌ای برای شوراهای شهرستان تخصیص نیافته و برای پرداخت حق جلسه دچار مشکل هستند و درخواست پیگیری این مورد را دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: شوراهای اسلامی اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پشتوانه مالی ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: یکی از مشکلات شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار آن‌ها نیست و هیچگونه پشتوانه مالی ندارند که زیبنده جایگاه شورا نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عارف جعفری، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: شورا تشکلی مردمی بوده و نزدیک‌ترین نهاد به مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تحولی بنیادی در زمینه شوراها صورت گرفت که باعث شد شورا به عنوان یک عامل اصلی و تأثیرگذار در اداره امور کشور و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی نقش آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: این تحول بنیادی سبب شد که شورا ماهیت دینی و اسلامی خود را بشناسد و مردم نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و قانون اساسی کشور برای شورا ارزش خاصی قائل شوند.

جعفری تاکید کرد: شورا از جایگاه قانونی برخوردار بوده چون در قانون اساسی نیز جایگاه شورا تعیین شده است اما هنوز در ادارات برای مصوبات شورا ارزشی قائل نیستند و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار نداشته و هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارند که این زیبنده جایگاه شورا نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در امور محلی بدون مشارکت و همکاری شوراها مشکل‌آفرین است که در این راستا خواستار در جریان قرار دادن شوراها در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های محلی هستیم.

کد خبر 748756

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند