Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@00:18:51 GMT

حکم اشتری چه می‌گوید و روایتی که اشتری از حکم می گوید

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۱۹۶۴

حکم اشتری چه می‌گوید و روایتی که اشتری از حکم می گوید

به گزارش مشرق، وحید اشتری که با حکمی مستدل و منطقی روبرو شده بود، چاره ای ندید که طی یک برنامه ریزی حساب شده روایت خود را از حکم به خورد افکار عمومی بدهد لذا اول سه روز اذهان را با روایت خود آماده کرد و سپس حکم کاملش را منتشر کرد. او با اصطلاحاتی مانند «بیانیه سیاسی»، «سرمقاله روزنامه صبح صادق» و «ادبیات سایت مشرق» و انتشار بخش های گزینش شده از حکم و حتی مواردی که اصلا در حکم نیست، اذهان مخاطبین خود را آماده کرد تا کلیت محکومیتش را زیر سوال ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوب است بعنوان مشت نمونه خروار چند مصداق از فریب رسانه ای او را توضیح دهیم .

او چند نقطه ضعف مثل «تمسخر سایت رهبری» را برجسته و تکرار کرده بود تا اصل جرم هایش مثل تقابل با بیان رهبری را به حاشیه ببرد. حکم توضیح داده که رهبری در یک سخنرانی گفته‌اند امروز نوبت سپاه است که بر آن لجن پراکنی کنند و اشتری در ادامه توییت زده «لجن را پاک کنید تا لجن پراکنی نشود» و در ادامه گفته «چند خط بیشتر در مورد لجن مالی و سپاه»؛ قضیه این است که مقام معظم رهبری پس از تهمت‌های مرتبط با فساد سیستماتیک در سپاه که اشتری یکی از اصلی‌ترین افراد در آن ادعاها بوده است، در سخنانی از سپاه دفاع نموده و این تهمت‌ها را لجن پراکنی خوانده بودند.

سپس اشتری که خود متهم به این لجن پراکنی و مخاطب این بیانات بود، به بیان رهبری تعریض زده و عملا خود را مقابل رهبری قرار داده است. اما حالا او سعی نموده تا با استفاده از عبارت قبلی موضوع را به سایت رهبری تقلیل دهد.

نکته مهم اصلی دیگر این است که او در توییت های خود همه محکومیت خود را ناشی از به اصطلاح افشاگری درباره قالیباف و سیسمونی نسبت داده بود تا خود را مظلوم جلوه دهد حال اینکه در حکم وی هیچ‌جا سخن از سفر و افشای سیسمونی و... نیست.

بعنوان مثالی دیگر او دلیل محکومیتش را افشاگری درباره خیریه آقای طائب اعلام می‌کند در حالیکه در حکم تصریح شده که این خیریه متعلق به سپاه است و اشتری سندی برای تعلق او ارایه نکرده است. یا مثلاً او هشتگ مجلس انقلابی را مسخره کرده است در حالیکه در حکم غیر از اینکه سندی برای اثبات ادعاها ارایه نشده، گفته شده فعل رییس مجلس را نمی شود به کلیت مجلس نسبت داد.

 اما اتهامات اصلی او در حکم چیست؟ اولین علت محکومیت وی متهم نمودن فساد سیستماتیک در سپاه پاسداران، تهمت به فرماندهان سپاه ، اتهام به شورای نگهبان برای مهندسی انتخابات و تخریب شخصیت‌های کشوری و نهادهای انقلابی از جمله اتهامات اوست که موجب شده تا دادگاه علیه وی حکم بدهد. آیا این ها جرایم کوچکی است؟ آیا بی بی سی و ایران اینترنشنال هم کاری از این دست را انجام می دهند؟

نکته مهم دیگر آن است که طبق اطلاعیه دادگستری تهران و طبق آنچه در حکم آمده، به او فرصت داده شده تا در دادگاه حاضر شود و برای اتهاماتی که شرح آن در دادگاه آمده سند ارائه کند. اما او اساسا برای دفاع حضور نیافته است. یعنی به جای آنکه برای حرف‌های خود سندی داشته باشد، آنها را بصورت گزینشی یکسره کف توییتر ریخته است، چرا؟ چون سندی برای ادعاهایش ندارد و مجبور است با بازی رسانه ای و بسیج کردن نیروهای حزب الهی، خود را برهاند. حال سوال این است که این چگونه بسیجی بودنی است که نه دادگاه را قبول دارد و نه اخلاق و شرع را که حاضر باشد برای تهمت‌هایش، سندی ارائه کند؟

خلاصه اینکه اشتری نمی‌تواند برای تهمت‌های خود سندی ارائه کند و مجبور است با فریب رسانه ای بازی جدیدی را شروع کند اما اگر همان نیروهای حزب الهی واقعا تمام حکم را مطالعه کنند خواهند فهمید که فارغ از برخی نقاط ضعف کوچک، متن نوشته اتفاقا به مانند تمامی احکام معمول دادگاه های کشور است و نباید مرعوب جوسازی رسانه‌ای او شد.

منبع: الف

کلیدواژه: لجن پراکنی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: آیین رونمایی کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» در زمینه خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» از زبان همسر، نوشته زهرا علیزاده برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار تعدادی از اعضاء ستاد مراسم رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با همسر شهید والامقام رسول هوشیاری اشاره کرد و افزود: سومین جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز، روایت زندگی شهید رسول هوشیاری از زبان همسر فداکار او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی شهید رسول هوشیاری متولد سال ۱۳۳۴ دارای شش فرزند(سه دختر و سه پسر) در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری با همکاری ارشاد، بنیاد شهید، سپاه، کتابخانه و پیشکسوتان دفاع مقدس هماهنگ شده و زهرا علیزاده نویسنده ملایری نیز کتابی تحت عنوان «رقص خون در گلوی پاییز» که خاطرات شهید از زبان همسرشان است را به نگارش درآورده و چاپ شده است.

وی گفت: بنابراین به علت ادای دین نسبت به این شهید عزیز که هنوز پیکر مطهرش به وطن بازنگشته و همچنین قدردانی از نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در منزل شهید حضور یافته و ضمن ادای احترام، از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل می‌آوریم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در این آیین با حضور مسئولان دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به صورت رسمی از کتاب مذکور رونمایی شده و به خانواده شهید عزیز هدیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار