Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدعلی ناصری در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: گل‌های آفتابگردان یکی از چند محصول غیرنیشکری شرکت توسعه نیشکر خوزستان بوده که هم اکنون فصل برداشت آن فرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان افزود: امسال بیش از ۷۴۳ هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت‌های هشتگانه به این محصول اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برداشت دانه روغنی آفتابگردان تا نیمه مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در مجموع بیش از یک‌هزار تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.

ناصری در ادامه بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی و رونق اشتغال محلی را از اهداف این شرکت در توسعه کشت‌های غیرنیشکری مثل آفتابگردان عنوان کرد.

وی افزود: کشت‌های غیرنیشکری مثل گندم، کلزا و آفتابگردان در کنار کشتِ نیشکر، توسعه نیشکر را به «شرکتی راهبردی» در حوزه کشاورزی تبدیل کرده و کشت این محصولات در تناوب زراعی نیشکر، زمینه را برای کشت مطلوب نیشکر مهیا می‌کند.

«محمود هاشمی‌زاده» معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک خان در این راستا با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های روغنی آفتابگردان در این شرکت، بیان کرد: کشت این محصول، حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی است که در نهایت از یک سو به تأمین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی، کمک زیادی می‌کند.

معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک خان افزود: ۱۰۰ هکتار از اراضی آیشی نیشکر میرزا به محصول آفتابگردان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: توسعه کشت آفتابگردان علاوه بر ایفای نقش در زمینه تأمین بخشی از نیاز کشور به روغن، می‌تواند به گسترش صنعت سودآور زنبورداری هم کمک کند.

هاشمی‌زاده گفت: در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آن‌ها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

به گزارش مهر، ۱۱۲ هکتار از اراضی کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ هکتار امیرکبیر، ۱۰۰ هکتار از اراضی میرزا کوچک خان، ۱۱۰ هکتار از زمین‌های آیشی دعبل خزاعی، ۱۲۰ هکتار سلمان فارسی و ۲۰۱ هکتار از اراضی فارابی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

کد خبر 5545399

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نیشکر خوزستان کشاورزی خوزستان گل آفتابگردان بازرگانی استانها بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج استهبان عکس استانها اردبیل هکتار از اراضی کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس