Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: در صورت سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و موازین پیشگیرانه این بیماری با هیچ فردی تعارف ندارد و به هیچ کسی رحم نمی کند و همه آحاد جامعه باید نسبت به رعایت موازین پیشگیرانه احساس مسوولیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهمیت توجه جدی به واکسیناسیون کرونا  از جمله دز یادآور در کاهش آمار فوتی ها و مبتلایان به بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: اگر به واسطه رعایت نکردن موازین پیشگیرانه و کوتاهی در تزریق واکسن کرونا به این بیماری مبتلا شویم، حق الناس به گردن ما است و همه در این خصوص مسوول هستند.

نصیری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری و حرکت دسته های هیاتهای عزاداری در این ماه گفت: باید رعایت پروتکلهای بهداشتی اولویت شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این آیین قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به همزمانی پیک هفتم بیماری کووید  ۱۹ و ماه محرم باید آیین عزاداری این ایام در فضای باز و با استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود. فرماندار گناباد افزود: ایستگاههای صلواتی از توزیع چای و سایر اقلام نذری به جز آب در قالب بطری و مواد بسته بندی بپرهیزند.

وی همچنین با اشاره به بازگشت حجاج مناسک حج تمتع بیان کرد: باید با اطلاع رسانی به خانواده های این افراد آنان را به رعایت پروتکلهای بهداشتی در برنامه های استقبال برای جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا ترغیب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات علوم پزشکی گناباد هم از تزریق ۱۹۷ هزار و ۶۲۹ دز واکسن کرونا از ابتدای واکسیناسیون بر علیه این بیماری در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) خبر داد و گفت: میانگین واکسیناسیون دز نخست در این مناطق ۸۷ درصد، دز دوم ۸۰ درصد و دز سوم ۳۵ درصد بود.

دکتر رضا احمدی اظهار داشت: از مجموع ۱۱ هزار نفر که در شهرستانهای گناباد و بجستان تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکردند تنها ۲ هزار و ۴۰۰ مربوط به روستای "بیلند" گناباد است .

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ سازی مردم را نسبت به تبعات توجه ناکافی نسبت به واکسیناسیون کرونا آشنا و آنان را به تزریق واکسن ترغیب کرد.

دکتر احمدی اضافه کرد: سرایت موج پیک هفتم شیوع کرونا که از حدود ۱۰ روز گذشته در سطح کشور آغاز شده است، بسیار بالا است و هر فرد بیمار ۱۸ نفر را به این بیماری مبتلا می کند.

فرماندار گناباد افزود: هم اکنون شهرستانهای کلات و کاشمر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و هشت شهر این استان از جمله گناباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی گفت: میزان مراجعات سرپایی ابتلا با علائم مشکوک به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان در همین مدت ۴۰ درصد افزایش یافته است.

گناباد در وضعیت نارنجی و بجستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

هم اکنون ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۷۶ نفر را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری  جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا گناباد کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گناباد کشته ویروس کرونا گناباد کشته پروتکلهای بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست