Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ستاری نوید؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: ۲۵ ذی‌الحجه مصادف با نزول آیه "هل اتی" در شان اهل بیت مطهر پیامبر اعظم به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه طبق بیانات رهبری انتقال فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در یک جامعه و انتقال آن به نسل‌های پی در پی، به برکت خانواده انجام می‌گیرد گفت: ضمن پاسداشت بنیان خانواده، یکی از اقدامات مهم تکریم و حفظ حرمت سالمندان و بازنشستگان، بهره‌مندی از سال‌ها تلاش و تجارب ارزشمند این عزیزان و ارج نهادن به مقام شامخ آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: خانواده نخستین کانونی است که فرد در آن قرار می‌گیرد و اولین مامن و پناهگاه برای انسان است که بیشترین آموزه‌های خود را از آن یاد می‌گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه خانواده جایگاه مهمی در تحکیم عناصر اجتماع دارد، زیرا اساس زندگی با نشاط و توام با آرامش و آسایش در پرتو عشق، محبت، رافت و مهربانی اعضاء نسبت به یکدیگر است عنوان کرد: رمز مانایی خانواده دینداری است.

وی با بیان اینکه در صورت رواج اصول سبک زندگی اسلامی در خانواده، آن خانواده محکم، قوی، سالم، متعالی و محیطی امن برای رشد فرزندان به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی استحکام بخش خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه نهاد خانواده به عنوان عنصری کمیاب در غرب نیز مورد توجه واقع شده است افزود: پدران و مادران در خانواده باید بکوشند محیطی مناسب برای تربیت نسلی سالم از لحاظ معنوی، فکری و روانی برای اعتلای کشور ایران اسلامی مهیا کنند به طوری که با تربیت نسل مهدوی و نسل تراز انقلاب اسلامی همین خانواده بتواند در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کند.

ستاری با بیان اینکه به مساله فرزندآوری مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه ویژه باشد و در فرهنگ‌سازی آن بکوشند یادآور شد: برای پیشرفت کشور نیازمند نسلی جوان هستیم که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود(عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برنامه‌های متعدد در استان اجرایی می‌شود گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی سبک زندگی اسلامی ایرانی، جشن تکلیف، جشن ازدواج، تجلیل از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و دیدار با خانواده‌های شهدا اشاره کرد و افزود: سوم مردادماه ساعت ۱۸ جشنواره «روز خانواده» با شعار «خانواده سالم و بانشاط» در کاروانسرای شاه عباسی شهر فرسفج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل با مشارکت معاونت فرهنگی پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، مرکز علمیه عالی تخصصی ریحانه النبی( س) استان مرکزی، مرکز عالی تخصصی زینبیه( س) خرم آباد، مدرسه عالی خدیجه الکبری(س) دورود و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان همدان به مناسبت «روز خانواده» نشست پژوهشی فرهنگی برگزار می‌کند.

ستاری‌نوید محوریت این برنامه را نقش نشاط در پایداری خانواده عنوان کرد و گفت: این نشست سوم مردادماه در ساعت  ۱۰ صبح با حضور حجت الاسلام صالح قنادی و به آدرس تلویزیون اینترنتی کوثر به آدرس http://live.whc.ir/tv برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: تکریم خانواده تحکیم خانواده روز تکریم خانواده نسل تراز انقلاب اسلامی روز خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است