Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی حسینایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسینه سازی نوجوانان و جوانان در برابر فضای مجازی و مقابله با آسیب ها و صدمات آن با آموزش درست و تقویت مبانی اعتقادی امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، با بروز پاندمی کووید ۱۹ و ایجاد محدودیت های ناشی از آن، استفاده روزافزون از فناوری ارتباطی، اینترنت، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با سرعتی ویژه همه گروه های سنی خانواده ها که از طلوع آفتاب تا سیاهی شب یار این فضا بودند درگیر فرصت ها و تهدیدهای بسیاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تاکید کارشناسان، فضای مجازی می تواند با مدیریتی درست، ابزاری کنترلی برای تربیت، ایمنی، مراقبت‌های جسمی، توانایی نقد محتوا، کسب مهارت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای خودشکوفایی باشد اما اگر مدیریت درستی نداشته باشد اعتیاد اینترنتی، شکاف بین نسل ها، هنجار شکنی، بروز اختلالات شخصیتی، کاهش ارتباطات اجتماعی در دنیای واقعی، سوء استفاده های جنسی، سردی روابط خانوادگی، شبهات فکری - اعتقادی، تجاوز به حریم شخصی، اعتیاد و طلاق زوجین را به همراه خواهد داشت.

حسینایی اظهارداشت: با ارائه جذاب و زیبای اطلاعات در فضای مجازی افراد تحت تاثیر آن قرار می گیرند و در مواردی عقاید، آرمان ها، باورها و ایده های منتشر شده با ویژگی ها، توانایی ها و هویت فرد همخوان نیست که آن صورت خودبیگانگی را به همراه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فضای مجازی در تعامل اجتماعی فعال و سازنده افراد می تواند نقش داشته باشد از جمله با مباحث گفتگوهای دونفره و تالارهای گفتگو به طور کلی نحوه تعامل و ارتباط به شکل ها، انواع و اقسام مختلف عملی آموزش داده شود و همچنین در فضای مجازی با ارائه الگوهایی برای الگوبرداری افراد که بتوانند تعامل اجتماعی را از آنها یاد گرفته و در زندگی خود استفاده کنند که البته این موارد نیاز به برنامه ریزی ها و مدیریت متولیان فرهنگی برای آموزش درست استفاده از فضای مجازی دارد.

وی همچنین با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی مانند نظارت نداشتن بر فرستنده و گیرنده افزود: هرکسی می تواند اطلاعاتی را در فضای مجازی  برای دریافت افراد ارئه و نشر دهد که می تواند تهدید کننده و آسیب زا باشد که در این شرایط خانواده ها باید بیشتر بر فعالیت فرزندان خود در این فضا نظارت کنند.

حسینایی بیان کرد:  فضای مجازی در تغییر هویت، نگرش و سبک زندگی فرزندان از جمله در سبک زندگی سالم و ناسالم و هویت صحیح و یا منفی کودکان و نوجوانان نقش ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت: همچنین فضای مجازی آسیب های بسیاری از جمله اعتیاد رایانه ای، اعتیاد به گوشی تلفن همراه و اعتیاد اینترنتی را به همراه دارد که منجر به آسیب های اجتماعی چون اعتیاد به مواد مخدر، طلاق، ارتباطات نامشروع، خیانت، روابط فرا زناشویی و جنسی می شود.

عضو هیات علمی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد گنبدکاووس گفت: فضای مجازی فرصتی است که اگر با آموزش درست استفاده نکنیم تبدیل به تهدید خواهد شد.

برچسب‌ها شبکه اجتماعی مجازی گلستان آموزش فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه اجتماعی مجازی گلستان آموزش شبکه اجتماعی مجازی گلستان آموزش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تقدیر از فرهنگیان و رتبه‌های برتر دانش آموزان که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با بیان اینکه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری متفکر شهید فیلسوف و علامه روز معلم نام گرفت وگفت: نظام آفرینش؛ نظام آموزش و پرورشی بوده و جهان در حال رشد و رویش است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی از عالم تجلیل و تاکید می‌شود، افزود: آموزش و پرورش قوی سبب قوی شدن در همه حوزه‌ها خواهد شد و معلم جامعه و کشور را می‌سازد.

کمالی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حامی سرسخت آموزش و پرورش است و دگرگونی و تغییر از آموزش و پرورش و مدارس شکل می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه، دشمن از طریق فضای مجازی تلاش کرد باور دانش آموزان را به فرهنگ غربی تغییر دهد، بیان داشت: بخشی از بدنه آموزش و پرورش مغلوب دشمن شد و باید فرهنگ آموزش و پرورش بعنوان نهاد اثر گذار و مؤثر مورد تکریم قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در شرایط فعلی کشور اثر گذاری معلمان بسیار زیاد است و معلم در جامعه باید مورد احترام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه، جامعه باید معلم را در صدر ببیند تا کشور در اوج قدرت و تعالی قرار بگیرد، افزود: حال آموزش و پرورش کشور رو به بهبودی است و قانون رتبه بندی معلمان با تخصیص ۴۵ هزار میلیارد تومان محقق شد.

وی تصریح کرد: رامسر در ارزیابی‌ها جز شهرهای خوب استان مازندران است و در آموزش و پرورش مازندران با دو سال تلاش، رتبه ۲۶ را به ۶ ارتقا دادیم.

کمالی افزود: در المپیادها و جشنواره‌ها مازندران جز استان‌های اول تا پنجم است و بیشترین تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان در کل استان توزیع شد.

کد خبر 6095438

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود