Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ارتش عراق بر لزوم اعزام نیروهای دولت فدرال به اقلیم کردستان برای مقابله با ترکیه تأکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق در نشست فوق العاده پارلمان درباره حمله اخیر ترکیه به استان دهوک گفت: نفوذ و حملات نیروهای ترکیه و اشغال مناطق شمال عراق توسط این نیروها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاهد افزایش پست‌های دیده‌بانی ترکیه هستیم. طوری که تعداد این پست‌ها به ۱۰۰ مورد در داخل خاک عراق و در نزدیکی مناطق زاخو و العمادیه در دهوک رسیده است.

وی بر لزوم اعزام نیروهای ارتش و پیشمرگ‌ها به این مناطق و کنترل آن برای مجبور کردن نیروهای ترکیه به ترک پست‌های دیده بانی و سیطره نیروهای عراقی بر آن تأکید کرد.

رئیس ستاد ارتش عراق گفت: فاصله بین ما و ترکیه ۳۷۰ کیلومتر و جزو مرزهای اقلیم کردستان عراق است و وزارت دفاع کنترلی بر آن ندارد. هیچ کدام از سربازان ما در این مناطق نیستند و به موافقت رسمی برای حضور در این مناطق نیاز است. پنج پایگاه اصلی ترکیه در شمال عراق است که شامل بیش از ۴۰۰۰ نیرو است. نیروهای دولت فدرال تنها نیروهای مرزی هستند که نیروی هشدار هستند نه نیروی جنگی.

در همین راستا، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای ترکیه از توپخانه سنگین در حمله به منطقه توریستی روستای برخ در شهر زاخو واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۲۳ تن دیگر منجر شد، استفاده کردند.

وی گفت: ترکیه از جنگ علیه داعش برای نفوذ به داخل عراق بهره برداری کرد. نیروی ترکیه‌ای در حد یک تیپ در ۲۰ کیلومتری داخل خاک عراق است.

وی گفت: ترکیه درخواست‌های عراق برای عقب نشینی از پادگان زلیکان را نادیده گرفت. ما از حمله ترکیه غافلگیر شدیم. ترکیه هماهنگی با ما انجام نداد. بغداد به ترکیه پیشنهاد داده بود که مراکز هماهنگی در دیاربکر و موصل ایجاد شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عراق ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عراق ترکیه اقلیم کردستان ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته