Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدعلی محسنی بندپی در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد:  تکریم بازنشستگان کشور همان تکریم بزرگان و پیشکسوتانی است که زندگی خود را برای خدمت به کشور صرف کرده‌اند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال ۱۴۳۰ کشور بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان کشور تشکیل می‌دهند و نباید بگذاریم این سالمندان به دلایلی مانند پوکی استخوان و ... زمین گیر شوند باید به آنها کمک کرد و در عرصه پیشگیری از این بیماری‌ها گام برداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه گفت: نظام سلامت چندان به فکر درمان و ارتقای سلامت سالمندان نیست و به طور جدی پیگیریم دارو و بیماری های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی مبتلا شد نگران هزینه هایش نباشد. دوران سالمندی اقتضائاتی دارد که اگر برای آنها برنامه نداشته باشیم دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

بندپی تاکید کرد: در فراکسیون سالمندان بازنشستگان مجلس به جد پیگیر هستیم که پوشش خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی را برای سالمندان ارتقا دهیم.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری گروه علوم پزشکی و احکام تیرماه این گروه، خاطرنشان کرد:  با معاون وزیر بهداشت و سرپرست وزارت رفاه صحبت کرده ام و آنها هم پیگیر مطالبات بازنشستگان خواهند شد. در کمیسیون اجتماعی پیگیر اجرایی کردن احکامی هستیم که در تیرماه برای شما صادر شده است. وقتی حکمی صادر می شود باید منابع مالی آن دیده شود، اگر منابع مالی دیده نشده باید دید کجا صرف شده است.

وی در پایان صحبت‌هایش از طرح پزشک خانواده سخت گفت و خاطرنشان کرد: به طور جد پیگیر تشکیل طرح پزشک خانواده هستیم و پزشک وطیفه دارد به وضعیت شما بازنشستگان رسیدگی کند تا پیش از بیماری با غربالگری و شناسایی اقدامات پیشگیرانه به کار ببریم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان بازنشستگان طرح پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی