Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: کل منابعی دیده شده در تبصره ۱۸ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بود و حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از این مقدار محقق شده که عملکرد خوبی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز نشستی خبری با حضور محمدهادی سبحانیان؛ معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سبحانیان در ابتدای این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که دهه هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مسئله تولید است و رهبر انقلاب هم سال‌های گذشته را باتوجه به همین مسئله نام گذاری کردند. اکر کیک اقتصادی خود را بزرگ نکنیم، نمی‌توانیم سطح رفاه مردم را ارتقا بدهیم. در ده سال گذشته رشد اقتصادی ما کمتر از یک درصدی بوده است و این روال باید با کمک رونق تولید تغییر یابد.
وی افزود: افزایش تولید در کشور الزاماتی دارد که باید از دهه‌های گذشته آماده می‌شد، مثل تدوین آمایش سرزمین و تدوین سیاست‌های سرزمین که در دولت سیزدهم این مسیر دنبال می‌شود. در کوتاه مدت و میان مدت باید اقداماتی را برای بهبود فضای کسب و کار انجام داد. برای اینکه تولید در کشور رونق بگیرد باید پیش بینی پذیری در اقتصاد کشور حاکم باشد و رویکرد ما رفع موانع تولید بوده است. شرایط مبهم و سخت ورود فعالین اقتصادی به کسب و کار مسئله مهمی است که تلاش کردیم امضا‌های طلایی را از پیش روی فعال اقتصادی حذف کنیم. در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۴۱ هزار مجوز ثبت محور صادر کردیم. ما هیچ خط قرمزی را در این راستا بر نمی‌تابیم و نباید هیچ امضای طلایی در صدور مجوز‌ها وجود داشته باشد. گام بعدی ثبات اقتصادی است که باید تورم در کشور کنترل شود و این موضوع الویت جدی دولت است.
سبحانیان بیان داشت: ریشه‌های تورم در کشور ما تاریخی است و ممکن است حل آن مدتی زمان ببرد و این ریشه تاریخی به علت تعلل مسئولین در گذشته انباشته شده و دولت در صدد چاره جویی است. اعطای تسهیلات باید به تولید و خانوار عادلانه شود. تلاش داریم که دسترسی خانوار‌ها را به تسهیلات خرد هموار کنیم. در خصوص بنگاه‌ها و موسسات تولیدی ظرفیت قانونی خوبی ایجاد شده است و ظرفیتی است. عملا در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ اتفاقی در این تبصره رخ نداده بود. طی ۷ ماه گذشته عملیات آن آغاز شد.
وی ادامه داد: کل منابعی که در تبصره ۱۸ دیده شده بود ۳۲ هزار میلیارد تومان بود. ۱۳ دستگاه می‌توانستند از این محل استفاده کنند. حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از ۳۲ هزار میلیارد تومان محقق شده که عملکرد خوبی است و در سال ۹۹ از ۱۰ هزار میلیارد تومان کل تسهیلات، ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود. استان‌های ما نقش محوری را در تصویب این طرح‌ها داشتند، در این تبصره برنامه دستگاه‌ها در راستای برنامه‌ای که اقتصاد کلان کشور دنبال می‌کند به تصویب می‌رسد و دستگاه‌ها این طرح‌ها را بررسی می‌کنند و به دستگاه‌های پایین دستی خود ارجاع می‌دهند. خط قرمز ما این است که به سمت پول پاشی نرویم.
معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد افزود: بیش از ۶۴ هزار طرح در کمیته‌های استانی به تایید رسید و ارزش تسهیلات مورد تایید بالغ بر ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است و حدود ۸ هزار طرح در مرحله پرداخت است که به ارزش ۱۰هزار میلیارد تومان می‌رسد. بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶ هزار طرح پرداخت شده است. امیدواریم تا شهریور ماه ۱۴۰۱ از منابع این تبصره استفاده کنیم.
سبحانیان در پایان سخنان خود گفت: ۵۰ درصد منابع این تبصره باید به طرح‌های پیشران و صادرات محور اختصاص یابد. در سال ۱۴۰۰ با ۱۳ بانک طرف قرارداد عاملیت بودیم که از طرف همان ۱۳ بانک تسهیلات پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت اقتصاد تورم مجوز کسب و کار امضای طلایی هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی

مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: از ۴۱ هزار مجوز معتبر کاغذی موجود در هرمزگان، هفت هزار مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون صاحبان همه مجوز‌های کاغذی باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در جزیره هرمز تمام کسب و کار‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند و نخستین شهر بدون مجوز کاغذی در کشور نام گرفته است.

مهدی دسینه افزود: متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️بوسیله گوشی همراه خود و ورود کد شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات