Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:02:49 GMT

افزایش سقف خرید قسطی لوازم خانگی بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۶۱۱

افزایش سقف خرید قسطی لوازم خانگی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان به صورت اقساطی تا رقم ۵۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ محمد اسکندری در حاشیه برگزاری هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و در آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی که صبح امروز در سالن مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع معیشت بازنشستگان از مواردی است که مورد توجه صندوق بازنشستگی قرار داشته و دارد و در قالب قانون بودجه و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان هیچ دخل و تصرفی ندارد، گفت: این بخش براساس قانون بودجه و از طریق سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود؛ البته ما امیدواریم به معوقات بازنشستگان و احکام آنها نیز توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید مجدد بر اینکه معیشت دغدغه همیشگی ما یعنی صندوق قرار دارد، افزود: اگرچه حقوق بازنشستگان در ابتدای سال افزایش پیدا می‌کند اما با توجه به عدم افزایش بر اساس تورم همیشه مشکلاتی در این بخش وجود دارد و هرچقدر ما می‌دویم به تورم نمی‌رسیم و این یک ایراد جدی در کشور ما است.

اسکندری با بیان اینکه تورم ریشه و عوامل متعددی را دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه صندوق بازنشستگی بوده است تخصیص اعتبارات جهت تامین کالاها و لوازم خانگی به صورت اقساطی ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی است که امسال نیز این تسهیلات افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی به رقم 50 میلیون تومان در سال جاری گفت: این تسهیلات با کارمزد 6 درصد ارائه خواهد شد که امسال آن را گسترش داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به بحث وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در این وام نیز یک بار برای همه عزیزان وام پرداخت شده است که در آینده نزدیک بنا داریم همه کسانی که در نوبت قرار دارند مجددا این وام را دریافت کنند.

اسکندری همچنین در خصوص گلایه برخی از بازنشستگان نسبت به قطع یارانه نقدی‌شان تصریح کرد: ما هم همین موضوع را پیگیری کرده‌ایم و درخواستی را از سازمان مربوطه داریم تا یک دسترسی را به مرکز ما بدهند تا در این باب پاسخگو باشیم اما در کل این موضوع نیز در حوزه اختیارات صندوق بازنشستگی قرار ندارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قانون بازنشستگی در کشور با مشکلاتی همراه است، گفت: برخی از آیتم‌هایی که باید در قانون بازنشستگی اصلاح شود مربوط است به سن بازنشستگی و برخی از پارامترها که باید این قوانین مشخص شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سن 51 سالگی سن مناسبی برای بازنشستگی نیست، گفت: این دوره اول شکوفایی در حوزه مدیریتی است و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به اینکه برخی از سیاست‌های جمعیتی در حال حاضر اصلاح شده به تبع باید سیاست ها و قوانین بازنشستگی نیز مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد که البته ما برخی از این اصلاحات و پارامترها را در قالب پیش‌نویس طرحی در اختیار سرپرست وزارت رفاه قرار داده‌ایم.

واکنش نماینده مجلس به قطع یارانه برخی از بازنشستگان افزایش قدرت خرید بازنشستگان با اجرای "طرح‌ یاری" اسامی واجدان شرایط وام ضروری بازنشستگان اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری