Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:49:34 GMT

۱۰۰ گردنبند ایمنی شب نما بر گردن شترهای قشم بسته شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۸۱۱

۱۰۰ گردنبند ایمنی شب نما بر گردن شترهای قشم بسته شد

محمد دهقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این اقدام به درخواست رانندگان و قشموندان مبنی بر رها بودن شترها و حرکت آنها در عرض جاده های فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی توضیح داد: گردن بندهای شب نما باعث مشاهده شترها در هنگام شب و حتی با نور ضعیف از فاصله دور می شود و این به هوشیاری رانندگان و جلوگیری از برخورد خودرو با حیوانات کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم اضافه کرد: رها بودن شترها و حرکت آنها در عرض جاده هر از چند گاه باعث وقوع حوادث خونین در جاده های فرعی و روستایی این شهرستان می شود و علاوه بر اتلاف حیوان باعث وارد شدن خسارات مالی و تلفات جانی شده است.

دهقانی گفت: شترهای موجود در این شهرستان در سرتاسر جزیره قشم وجود دارند که بزرگترین گله های شتر موجود در روستاهای مِسِن، سوزا، دیرستان، تنبان و دوربِنی نگه داری می شوند.

۴۰ کلاه ایمنی به موتورسواران روستای مسن شهرستان قشم اهدا شد

وی از اهدای ۴۰ عدد کلاه ایمنی به موتور سواران روستای مِسِن با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی هنگام رانندگی خبر داد و گفت: این کلاه ها به صورت رایگان در اختیار راکبان موتور سوار این روستا قرار گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم افزود: استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت راکبان موتور سوار در جاده های فرعی و روستایی می شود و گاهی اوقات درمان آن هزینه های بسیار زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد که فرهنگ سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی و استفاده از آن می تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

روستای مِسِن قشم، با جمعیتی حدود ۲ هزار نفر در بخش شهاب و در جاده ساحلی جنوبی جزیره قشم واقع شده است.

این روستا از طرف شرق تا شهر سوزا پنج کیلومتر و تا شهر قشم ۴۲ کیلومتر و از طرف غرب تا روستای شیب دراز ۶ کیلومتر و از طرف شمال غربی تا روستای دیرستان چهار کیلومتر فاصله دارد.

در روستای مِسِن در حدود ۲۰۰ شناور صیادی کوچک فعالیت می‌کنند.

کلمه «مِسِن» در عربی به معنی تکه سنگ سیاه است که معمولا از این سنگ برای تیز کردن کارد یا شمشیر استفاده می شده است.

می توان اسم این روستا را به این سنگ ربط داد زیرا این سنگ ها کنار کوه کلات مسن به وفور یافت می شود.

جزیره قشم دارای ۵۹۸ کیلومتر راه شامل ۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۲ کیلومتر راه فرعی درجه دو و ۲۲۶ کیلومتر راه روستایی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کاهش تصادفات قشم تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کاهش تصادفات قشم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کاهش تصادفات قشم تصادفات جاده ای شهرستان قشم کیلومتر راه کلاه ایمنی جزیره قشم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزواظهار کرد: برای اجرای این میزان روشنایی جاده‌ای، ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شد.

اخترشناس با اشاره به نقش بسزای روشنایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ‎های روشنایی طولی طی سال گذشته شامل محورهای آبپخش به کلل، دویره به چاهکوتاه، میدان میوه و تره بار دشتستان، کمربندی اهرم، تقاطع غیر همسطح عالی‌شهر بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که توسعه و نگهداری آن به صورت مستمر در دستور کار راهداران است.

کد خبر 6093036

دیگر خبرها

  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • داداش کلاه یادت نره 
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد