Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:48:51 GMT

فرهنگ مهارت آموزی در جامعه وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۶۰۰۲

فرهنگ مهارت آموزی در جامعه وجود ندارد

ایسنا/قزوین فرماده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: امروز به جوانان می‌گوییم ما آماده‌ایم تا به شما حرفه و مهارت را بیاموزیم اما پیش از هر کاری باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود که متأسفانه هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده است.

رستمعلی رفیعی آتانی در آیین تفاهم‌نامه با سازمان فنی حرفه‌ای استان قزوین با هدف توانمند سازی سربازان انقلاب صورت گرفت، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی خوشحالیم که ادامه غدیر بزرگ هستیم و با تشکیل حکومت اسلامی کارهای ماندگاری را انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این کارهای ماندگار جمهوری اسلامی در حوزه جوانان و اشتغال‌آفرینی جوانان است.

بنابر اعلام روابط عمومی، وی با بیان اینکه باید فرهنگ کار، مهارت و کارآفرینی را در بین جوانان جامعه خود نهادینه کنیم، گفت: آموزش‌های مهارتی به سربازان کمک می‌کند تا پس از دوران خدمت مقدس سربازی به‌آسانی وارد بازار کار شوند. 

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با بیان اینکه موفقیت ما درگرو باهم بودن و منسجم بودن است، افزود: آمادگی داریم با همکاری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد مهارت بین سربازان اقدامات موثرتری نسبت به گذشته انجام دهیم. 

وی، در ادامه با اشاره به اینکه جریان غدیر مشمول زمان و مکان نبوده و تا جهان باقی است، جریان و اثرات این اتفاق بزرگ ادامه دارد اظهار کرد: نوع مخالفت با غدیر امروز به شکل دیگری رخ‌داده و با توجه به اینکه اهمیت غدیر بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان‌شده باید مراقب باشیم که با تبیین جایگاه غدیر مانع سکون این جریان مهم شویم چراکه غدیر، استمرار امامت و رهبری در جامعه است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال جوانان گفت: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنیای اسلام، طی هفت سال به‌روشنی، نگرانی‌های خود را در حوزه اشتغال و کارآفرینی بیان کرد. دغدغه ایشان، توجه به اشتغال و تولید است. در مقطع حساس کنونی، با توجه به تهدیدات متصور همه جنگ‌های پیرامون کشور و درگیری یکی از پنج قدرت جهان به جنگ، هیچ‌کدام نگرانی برای مقام معظم رهبری نیست بلکه توجه به اشتغال دانش‌بنیان، دغدغه ایشان است.

سردارآتانی عنوان کرد: توجه مقام معظم رهبری به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و خدمت مقدس سربازی در مدت‌زمان هجده تا بیست‌وچهار ماه است تا سربازان طی این مدت به مهارت‌آموزی بپردازند چراکه از نگاه ایشان، جوانان سرچشمه توان ملی هستند و در مبحث مهارت‌آموزی سربازان، باید سعی کنیم با توجه به سلیقه و استعداد سربازان، آموزش‌های کاربردی به آن‌ها بیاموزیم تا هر یک به‌عنوان فردی مستقل، توانمندی ایجاد اشتغال برای خود را داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: ما در حوزه صنعت بازدیدهای میدانی داشتیم و حتی در برخی موارد مشکلات مراکز و واحدهای تولیدی که به دلیل برخی مشکلات نیمه تعطیل و تعطیل بودند را احصا و با رفع مشکلات به همراه دستگاه‌های متولی هر حوزه، این واحدها را به چرخه تولید بازگرداندیم و این درحالی است که اغلب واحدهای تولیدی نیازمند نیروی کار بامعلومات و باکیفیت هستند و اعلام کردیم که آمادگی کمک به حوزه تولید در سپاه وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز باید صادقانه برای جوانان این فضا را ایجاد کنیم که ما آماده‌ایم تا به شما حرفه و مهارت را بیاموزیم اما پیش از هر کاری باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود که متأسفانه هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده است. لذا سربازان نیز باید به‌صورت میدانی آموزش ببینند و به خدمات نظام در حوزه اشتغال آفرینی امیدوار باشند.

سردارآتانی در پایان عنوان کرد: در حوزه مهارت‌آموزی به سربازان ما آمادگی و امکانات لازم را داریم لذا ما در ایجاد مهارت آماده همکاری با فنی حرفه‌ای هستیم. بنا داریم تغییر ایجاد کنیم و این نگاه امروز همه مسئولان به جامعه است. لذا ما مشکلات را احصا کردیم و درصدد حل آن هستیم. ما همه باهم هستیم لذا موفقیت‌ها مشترک است و این موفقیت‌ها موجب توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروز باید تلاش کنیم تا سربازان عزیز را با عمل خودمان به زندگی امیدوار کنیم و مجموعه سپاه استان در راستای اشتغال‌زایی، از هیچ ظرفیت و آمادگی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارآفرینی سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوين سپاه صاحب الامر مقام معظم رهبری مهارت آموزی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد جواد زاده کمد عصر دوشنبه در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ایلام گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند.

سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم به سزایی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند

کد خبر 6092492

دیگر خبرها

  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی