Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@14:33:35 GMT

چرا انتخابات خانه سینما لغو شد؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۶۳۵۰

چرا انتخابات خانه سینما لغو شد؟

محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی درباره زمان برپایی مجمع عمومی خانه سینما و انتخابات هیات مدیره که قرار بود عصر روز دوم مردادماه برگزار شود، اما ساعتی قبل از برپایی منتفی شد بیان کرد: «هنوز زمان برگزاری دوباره مجمع مشخص نیست و ابتدا هیات مدیره باید جلسه‌ای را تشکیل دهد تا برنامه‌ریزی مجددی صورت گیرد. این جلسه تا چند روز آینده تشکیل می‌شود و احتمالاً در اواخر مرداد ماه مجمع را برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او درباره نامه‌ای که غلامرضا موسوی- رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان- درباره انتخاب منوچهر محمدی به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان منتشر کرده و همچنین درباره حاشیه‌هایی که نسبت به دلایل منتفی شدن مجمع به وجود آمده است، گفت: «نامه آقای موسوی درست است چون من خواستم بدانم ماجرای مربوط به نماینده تهیه‌کننده‌ها چیست و ایشان در جواب، آن نامه را نوشتند. بنابراین مشکلی در این خصوص وجود نداشت اما اتفاقی که افتاده این است که عده‌ای می‌خواهند از این ماجرا بهره برداری شخصی کنند.»

نجفی افزود: «انتخابات هیأت مدیره خانه سینما در چند دوره قبل به این صورت بود که وزارت ارشاد به نمایندگانی که صنوف انتخاب می‌کردند کاری نداشت اما حالا که دولت عوض شده می‌گویند طبق قانون اول باید نماینده‌ها را به ما معرفی می‌کردید و بعد مجمع تشکیل می‌دادید و این موضوع را ساعت ۲ ظهر دیروز به ما اطلاع دادند. در حال حاضر نماینده‌های صنوف مشخص هستند و همه چیز درست است فقط باید آن‌ها را به وزارت ارشاد معرفی کنیم و با تایید آن‌ها مجمع برگزار خواهد شد. در این بین تنها یک عده‌ این وضعیت را مصادره به مطلوب کردند، یعنی فکر کردند تشکیل نشدن مجمع نتیجه اَعمال آن‌ها بوده در حالی که اصلا اینطور نیست. ما طبق چند دوره قبل عمل کردیم منتها به نظر می‌رسد وزارت ارشاد قبلا به خانه سینما اعتماد داشت ولی حالا با تغییر دولت می‌خواهند جور دیگری عمل کنند.»

رییس هیأت مدیره خانه سینما در پاسخ به اینکه آیا این درخواست وزارت ارشاد به نوعی دخالت در امور صنفی نیست و اگر نماینده‌ای را تایید نکند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: «نمایندگان صنوف افراد شناخته شده، مورد تایید صنوف و کلیت سینما هستند و فکر نمی‌کنم اینطور باشد که نماینده‌ای تایید نشود چون صنوف سینمایی آنقدر قدرت و شناخت دارند که افرادی را انتخاب کنند تا مسئله‌ای پیش نیاید ، بویژه آنکه جایگاه هر کدام از نماینده‌های تعیین شده از طرف صنف‌ها، در سینما کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد آنچه رخ داده با توجه به نبودن آقای خزاعی -رییس سازمان سینمایی - در ایران بیشتر شبیه یک ژست بوده تا تاکید کنند که از نظر آن‌ها باید همه چیز قانونی باشد.»

۵۷۲۴۴

کد خبر 1654807

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خانه سینما محمدعلی نجفی سینمای ایران وزارت ارشاد خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟