Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار فامنین گفت: دستاوردهای سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان همدان و تصویب اجرای پروژه های اقتصادی و افتتاح طرح های عمرانی به طور قطع منجر به بروز تحولی اساسی در حوزه ایجاد اشتغال به ویژه شهرستان فامنین می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، صمد جلیلوند با اعلام این خبر، افزود: منطقه ویژه جهان آباد و ناحیه صنعتی نگارخاتون ۲ طرح مهم و کلیدی اقتصادی و تولیدی شهرستان فامنین است که با اجرایی شدن آنها زمینه اشتغال بکار مستقیم بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده و جویای کار را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از سوی دیگر بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان  فامنین، دیم است که کاهش بارش ها و خشکسالی موجب افت میزان تولید محصولات کشاورزی شده و لذا توجه جدی به بخش صنعت در راستای اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای اهالی این منطقه بسیار مهم و ضروری است.

فرماندار فامنین تصریح کرد: در حوزه اقتصاد و صنعت، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و توسعه زیر ساخت های مورد نیاز ناحیه صنعتی نگار خاتون با ۸۰ واحد صنفی مستقر و همچنین توسعه ۵۰ هکتاری این ناحیه صنعتی به عنوان طرح های مهم این شهرستان در جریان سفر هیات دولت، پیشنهاد شده است.

جلیلوند گفت: یکی از مطالبات صنوف شهرستان فامنین ایجاد مجتمعی مناسب و دارای امکانات مطلوب برای استقرار واحدهای صنفی در حال فعالیت است که امید می رود این موضوع در جریان سفر هیات دولت به این استان، بررسی و عملیاتی شود.

به گفته وی، همچنین کمبود و کاهش منابع آبی ضرورت توجه به کشت های کم آب بر را بیشتر کرده است که در این راستا ایجاد مجتمع گلخانه ای ۲۶ هکتاری دراین شهرستان پیش بینی و کار مطالعاتی آن نیز انجام شده است که تامین اعتبار موردنیاز اجرای این طرح نیز از مطالبات و نیازهای اصلی این شهرستان است.

فرماندار فامنین با بیان اینکه این شهرستان دارای قنات های زیادی است، افزود: تامین اعتبار برای لایروبی و ایمن کردن قنوات و ایجاد استخر ذخیره آب به منظور استفاده از آب ذخیره شده در فصول گرم و مواقع بحرانی در این شهرستان نیز یک ضرورت است که امیدواریم یکی از برکات و دستاوردهای سفر دولت به استان همدان نیز تحقق این مهم باشد.

جلیلوند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ روستای شهرستان فامنین با استفاده تانکرهای سیار، آبرسانی می شوند که رفع این مشکل و تامین آب مصرفی پایدار این منطقه نیز مستلزم راه اندازی مجتمع آبرسانی در بخش «پیشخور» است، این موضوع را نیز در جریان سفر استانی دولت به شهرستان پیگیری می کنیم.

فرماندار فامنین گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این مجتمع اختصاص یافته و کار مطالعاتی آن نیز توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده است.

شهرستان فامنین از توابع استان همدان در ۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان فرماندار فامنین فرماندار فامنین شهرستان فامنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم