Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-بیمارستان 540 تختخوابی جدید فیروزآبادی شهرستان ری با حضور وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران، آیین راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت‌الاسلام شاه‌چراغی امام جمعه شهرری، جعفر شربیانی رئیس شورای شهرستان ری و سایر مسؤولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم با بیان اینکه 2 بخش بیمارستان به علت شرایط کرونایی و تسریع در خدمت رسانی به بیماران شهرری پیشتر به بهره برداری رسیده، اضافه کرد: در بازدید وزیر بهداشت از این بیمارستان در زمستان سال گذشته، نسبت به تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات عمرانی و تجهیز آن تاکید شد.
وی بیان کرد: از همان زمان تاکنون 117 میلیارد تومان برای تکمیل عملیات عمرانی و 125 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان فیروزآبادی هزینه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ساختمان قدیم این بیمارستان که با ظرفیت 250 تخت فعالیت می کرد، نوسازی و توسعه یافت واکنون این مرکز درمانی با 540 بیمارستان خدمت رسانی خواهد کرد.
پازوکی از آغاز عملیات اجرایی دانشکده دندانپزشکی در کنار این بیمارستان در ساختمان قدیم اورژانس آن خبر داد و آن را فرصتی برای ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم اعلام کرد.
*خانه‌های سازمانی دانشجویان و کادر درمان در شهرری احداث می‌شود
حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان، شهرستان ری به سایر شهرستان‌های هم‌جوار نیز خدمات‌دهی می‌کند لذا توسعه این خدمات باید در ری افزایش یابد.
وی گفت: وظیفه ما در شهرستان ری استفاده از منابع بومی و احصای توانمندی‌های خیرین در جهت پیشبرد امور است.
فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: به منظور رفاه کارکنان، ساخت خانه‌های سازمانی اساتید و خوابگاه مربوط به دانشجویان و کارکنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
زمانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ری در حوزه بهداشت و درمان زیرساخت‌های این حوزه را تقویت خواهیم کرد.
*میزان تخت‌ بیمارستانی شهرری پایین‌تر از شاخص کشور است
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی نیز در این مراسم، اظهار کرد: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی سال گذشته افتتاح شده بود اما امکانات و تجهیزات نداشت که تجهیز و راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت بر مبنای عدالت و تعالی نظام سلامت است، گفت: عدالت سلامت باید در تمام سطوح کشور اجرا شود، در حالی که حتی در تهران نیز این عدالت رعایت نشده است.
وزیر بهداشت افزود: بیشتر مراکز درمانی در شمال تهران قرار دارد در حالی تمرکز جمعیت بیشتر در جنوب تهران است که برای دسترسی به مراکز درمانی دچار مشکل می‌شوند.
عین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان‌های رباط کریم و ملارد، بیان کرد: شهرری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و با اینکه امروز 500 تخت درمانی به این شهر اضافه شد، همچنان میزان تخت‌ها پایین‌تر از شاخص کشور است.
وی در ادامه با تاکید بر تعالی نظام سلامت گفت: کشور ایران قبل از انقلاب در بحث پزشکی ضعیف بود و از کشورهای دیگر پزشک بی‌کیفیت وارد کشور می‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و درمان پیشرفت‌های خوبی داریم و کشور ایران در حوزه سلامت در منطقه رتبه اول را دارد.
وزیر بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا همه جای دنیا را فرا گرفت و میزان شیوع و اثرگذاری در همه جا یکسان بود که در این زمینه ما موفق ترین کشور در کنترل کرونا هستیم و میزان مرگ و میر برای آمریکا روزانه بیش از 700 نفر ثبت می‌شود.
عین اللهی با اشاره به اینکه 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور داریم، تصریح کرد: برای تهیه واکسن از طریق کواکس، پول پرداخت کردیم ولی به ما واکسن ندادند و هنوز هم به کشورمان بدهکار هستند، اما امروز خودمان در تولید واکسن خودکفا شدیم و می‌توانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم.
وی با بیان اینکه مردم ایران نیز در بحث کنترل کرونا همکاری کردند، بیان کرد: ما در کشورمان بهترین مردم دنیا را داریم که حمایت‌های خوبی برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا انجام دادند.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت مذهبی شهرری اشاره کرد و افزود: در تاریخ قبل و بعد از انقلاب، شهرری یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است و مردم مبارز و مجاهد شهرری در همه صحنه‌ها از جمله دوران دفاع مقدس خدمات بسیار درخشانی انجام دادند.
عین اللهی گفت: در دوران بیماری مرحوم آیت الله ری شهری، وقتی در بیمارستان به ملاقاتش رفته بودم حال چندان مساعدی نداشت اما با همان حالش و با گریه به من گفت به داد مردم شهرری برسید توجه خاصی به این مردم نشده است.
وی با بیان اینکه شهرری به لحاظ وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فضای معنوی خاصی دارد که برای مراکز درمانی نعمت است، تصریح کرد: فضای معنوی برای محیط علمی و آموزشی لازم است چنانکه در تمام دنیا بحث سلامت معنوی الگو است و حتی در برخی بیمارستان‌های مجهز اروپایی کلیسا می‌سازند.
وزیر بهداشت با تاکید براینکه بیش از گذشته نیاز به متخصصین متدین داریم، ادامه داد: مردم نیز همواره به دنبال متخصصان متدین هستند زیرا این پزشکان به خاطر تدین خود از سلامت کاری بیشتری برخوردار هستند لذا باید در تربیت اینگونه پزشکان تلاش کنیم.
عین اللهی در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با تمام امکانات و تجهیزات امروز به بهره‌برداری رسید و یکی از مجهزترین بیمارستان‌ها محسوب می‌شود لذا باید تدابیری اتخاذ شود تا پرسنل و پزشکان در این محل مستقر شوند و برای رفت و آمد مشکل نداشته باشند.
به گزارش آریا، وزیر بهداشت پس از آیین افتتاح، از بخش‌های مختلف بیمارستان فیروزآبادی و تجهیزات و امکانات نصب شده بازدید کرد.
انتهای پیام/حسین.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمارستان تختخوابی جدید فیروزآبادی ری راه اندازی شد بیمارستان فیروزآبادی وزیر بهداشت علوم پزشکی شهرستان ری عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن

سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری از بیمارستان ها در سطح تهران اقدام به جمع آوری نماهای کامپوزیت خود کرده اند و در این خصوص اخطارهای جدی به مراکز درمانی داده شده است. 

او بیان کرد: یک ساختمان بیمارستان حضرت رسول تخریب شده است و به نظر می رسد ساختمان دیگر هم به دلیل ناایمن بودن تخریب شود. بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی حضرت رسول در نظر گرفته شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکز درمانی نیازمند به بازسازی ، با مقاوم سازی بیمارستان می توانند به قعالیت خودشان ادامه دهند. صدور پروانه های ۱۰۰ بیمارستان که پروانه خود را تمدید نکرده بودند٬ با سرعت و طبق قوانین در حال انجام است.

کریمی تاکید کرد: طبق قانون بیمه ها باید ظرف مدت دو هفته ۶۰ درصد از معوقات  خود را پرداخت و در عرض سه ماه باید به طور کامل تسویه کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان گاندی پرونده قضائی داشته؛ اما در زمینه پرونده فعالیتش در سامانه صدور پروانه بعد از ایمن سازی ساختمان درخواست فعالیت دوباره خود را به ثبت رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۹ بیمارستان کلاس بی تشخیص داده شده اند که مراکز درمانی که قابلیت بازسازی دارند، با تخصیص بودجه لازم این کار برایشان انجام می شود و در غیر این صورت ساختمان بیمارستان جایگزین برای آن ها در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن