Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیان گفت: تمام دنیا از ظرفیت این ابر رسانه در ترویج پیام‌ها و مفاهیم مورد نظرشان نهایت استفاده را می‌کنند در حالی که متاسفانه در کشور ما تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه صنعت سینما را یک رسانه فوق العاده خواند و گفت: تمام دنیا از ظرفیت این ابر رسانه در ترویج پیام‌ها و مفاهیم مورد نظرشان نهایت استفاده را می‌کنند در حالی که متاسفانه در کشور ما تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سطح نامطلوب بسیاری ازآثار سینمایی تولید شده در کشور افزود: ضعف در نمایشنامه ها، کادرسازی، چهره سازی و فاصله گرفتن دانشگاه‌های هنر از متون اسلامی علت اصلی عدم بهره برداری مناسب نهاد‌های انقلابی از صنعت سینما است.


محمدیان گریزی به دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در رابطه با صنعت سینما زد و گفت: در چرخه ابتکاراتی که رهبری در حوزه سینما مطالبه کردند عقب هستیم و جالب است که افرادی که خیلی دل در گروه این نظام و انقلاب ندارند، از این نقشه راه ترسیم شده از سوی رهبری استفاده کردند و ابتکاراتی را در حوزه جذب مخاطب به کار گرفتند، اما تشکل‌های انقلابی از این فرصت غافل‌اند.


مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به کوچ تعداد قابل توجهی از مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای به شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: این جامعه‌ای که از شبکه‌های ماهواره‌ای فاصله گرفتند و به نمایش خانگی روی آورده اند مطمعنا ذائقه شان در این بستر تأمین شده و باید مراقب بود که این فرصت ایجاد شده منجر به گسترش ناهنجاری‌ها نشود؛ البته ما این اتفاق یعنی کاهش مراجعه به شبکه‌های ماهواره‌ای و افزایش استقبال از پلتفرم‌های داخلی را یک حرکت رو به جلو می‌دانیم در صورتی که تولیدات فاخر را برای این گروه مخاطب تولید کنیم.


وی در ادامه با اشاره به عدم استقبال رسانه ملی از آثار مستند تولید شده توسط هنرمندان انقلابی نوپا گفت: در هر جامعه‌ای که پیشرفت سینمایی صورت گرفته، به موضوع کشف استعداد‌ها بها داده اند، اما متأسفانه در کشور ما و در حوزه تولید آثار تلویزیونی تنها عده‌ای خاص می‌توانند فعالیت کنند و جوانان بسیجی ما که هم علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های مختلفی همچون جبهه مقاومت هستند و هم مستعد کار در این عرصه هستند هیچ حمایتی برای به نمایش گذاشتن هنرشان پیش روی خود نمی‌بینند.


محمدیان ادامه داد: بسیاری از افراد علاقه‌مند به حوزه مستند سازی امروز با هزینه‌های خودشون مشغول تولید اثر هستند، اما بازهم کسی پذیرای آثار آن‌ها نیست و هیچگونه حمایتی وجود ندارد، در حالی که انتظار می‌رود رسانه ملی حامی این‌ها باشد؛ در مقابل می‌بینیم که VOD‌ها از آثار این افراد حمایت می‌کنند و شرایط را برای اکران مستند‌ها تسهیل می‌کنند.


این کارشناس مسائل رسانه‌ای عنوان کرد: واقعیت این است که جایگاه امروز شبکه نمایش خانگی به مراتب از هر شبکه رسانه ملی بالاتر است واین بیانگر آن است که صداوسیمای ما باید در نحوه خدمات خود به مردم بازنگری داشته باشد و حتی می‌تواند از رفتار‌های مطلوب این پلتفرم‌ها مثل حمایت از هنرمندان و مستندسازان نوپا الگوبرداری کند.


مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان با تأکید بر لزوم کادرسازی در جبهه فرهنگی انقلاب گفت: ما از هر ظرفیتی برای کشف استعداد‌ها استفاده می‌کنیم مخصوصا که امروز خلأ در کادرسازی یکی از چالش‌های پیش روی ماست و اگر بخواهیم یک کار تعاملی با شبکه نمایش خانگی داشته باشیم بدون شک این همکاری در راستای کادرسازی جبهه هنری و رسانه‌ای انقلاب خواهد بود و ما در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای، معرفی نبوغ و خلق ایده‌ها از همکاری با این مجموعه‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج رسانه شبکه نمایش انقلاب نمایش خانگی بسیج رسانه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها

با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکو‌ها اخذ کنند.

به گزارش انتخاب، محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی (شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکو‌های نمایش فیلم کشور آورده است:

«با استناد به ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کار‌های لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بستر‌های نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.»

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی