Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای نقی پور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بر همکاری دو جانبه بین مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت انسان‌ها و شهروندان یکی از اساسی‌ترین ارکان زندگی بشریت به شمار می‌رود و در این راستا شورای شهر و شهرداری مهمترین یاوران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با کمک همدیگر می‌توان برای سلامتی مردم اقدامات مفیدی انجام داد اظهار داشت: مشکل اصلی ما در برخی از شهرک‌های جدید این است که زمین کافی برای امر بهداشت و پیشگیری پیش‌بینی نشده است که باید مسئولان شهری برای نوسازی و بازسازی یبیمارستان‌های شهر به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

نقی پور یکی از مهمترین مولفه‌های افزایش فرهنگ در سطح جامعه را آموزش دانست و ادامه داد: نهادینه کردن ورزش را باید از مدارس شروع کنیم و ما آماده ایم در این راستا با شورا و شهرداری همکاری کنیم تا آموزش این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی نقش موثر رسانه‌ها در راستای ارتقای سواد سلامتی و آموزشی شهروندان را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی بی بدیل است تا نیاز‌های مهم در حوزه سلامت به مردم به درستی منتقل شود.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها چرا باید از لحاظ سلامت اولین نباشد یادآور شد: بهتر است همه کمک کنیم تا بهداشت محیط در این شهر بهتر شود و باید دست در دست هم دهیم تا تبریز را به سمت شهر سالم هدایت کنیم.

آقای نقی پور سلامت روانی را یکی از موضوعاتی برشمرد که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی گفت: مشکلی که هم اکنون در تبریز وجود دارد در کاربری‌های جدید و در مناطق حاشیه نشین مکان مناسب برای بهداشت تخصیص نیافته است که با هماهنگی همدیگر می‌توانیم در این محدوده‌ها به فکر ایجاد مراکز درمانی بیشتر باشیم.

آقای نقی پور کمبود‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان را بی شمار دانست و ادامه داد: هم اکنون در کلانشهر تبریز کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد که باید در اسرع وقت افزایش داد و بر همین مبنا کمبود تجهیزات در برخی بیمارستان‌ها نیز وجود دارد که نیازمند کمک تمامی مدیران در این حوزه هستیم.

او گفت:هم اکنون در آذربایجان شرقی تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که این رقم تا سال ۱۴۰۴ باید به ۱۰ هزار تخت برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه اندازی کلینیکی در محل بیمارستان کودکان خبر تا هم مناطق محروم از آن بهره‌مند شوند و هم بار ترافیکی اطراف کلینیک شیخ الرئیس کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی نوسازی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی نقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود