Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 یک نظرسنجی جدید از "کالج امرسون" نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کسب ۴۶ درصد آرا، ۳ درصد از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا (۴۳ درصد) جلوتر است. این رئیس‌جمهوری سابق همچنین در یک رقابت فرضی با برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی توانسته است ۴۵ درصد آرا را کسب کند و این درحالیست که رقیب دموکرات او از حمایت ۴۰ درصدی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری هیل، اگرچه دونالد ترامپ بارها احتمال شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را مطرح کرده است اما وی هنوز رسما اعلام نکرده که آیا قرار است وارد این دور از رقابت‌ها شود یا خیر. این درحالیست که جو بایدن گفته است که قصد دارد برای بار دوم نیز در انتخابات شرکت کند اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اغلب دموکرات‌ها نمی‌خواهند او مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

یکی از موانع بایدن برای پیروزی در انتخابات بعدی کاهش محبوبیت او است. نظرسنجی "کالج امرسون" روز جمعه با انتشار آمار جدیدی نشان داد که تنها ۴۰ درصد از رای‌دهندگان از عملکرد شغلی بایدن راضی هستند و این در حالیست که ۵۳ درصد از او حمایت نمی‌کنند.

همچنین انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نتایج ناموفقی را برای برنی سندرز در میان دموکرات‌ها رقم زد؛ سناتوری که یکی از رقبای احتمالی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، اگرچه که او گفته است اگر بایدن بخواهد برای دور دوم نامزد شود، با او رقابت نخواهد کرد.

البته، حتی اگر دونالد ترامپ در نهایت تصمیم بگیرد تا دوباره برای دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، ممکن است برای انتخاب از سوی جمهوری‌خواهان با چالشی مواجه شود. در حالیکه او اکنون گزینه محبوب و موردعلاقه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که سایر نامزدهای احتمالی – به خصوص رون دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا – توانسته‌اند در برخی رقابت‌های فرضی جایگاه بالاتری را به دست بیاورند.

"کالج امرسون" این نظرسنجی را از میان ۱۰۷۶ شرکت‌کننده در تاریخ ۱۹ الی ۲۰ ژوئیه انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ سندرز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات