Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد بهداشتی اتحادیه اروپا ضمن هشدار درباره «افزایش نگران کننده» شیوع کرونا گفت: کشورهای عضو این اتحادیه باید از هم اکنون خود را برای موج جدید همه گیری کووید-۱۹ در پاییز و زمستان آماده کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست، استلا کِریاکیدس (Stella Kyriakides) کمیسر بهداشت و امنیت غذایی اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است و جایی برای سهل انگاری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اروپایی به رادیو دولتی قبرس گفت: متاسفانه، همه گیری افزایش نگران کننده ای را در چندین کشور نشان داده است.

وی افزود: در دو ماه گذشته، با آگاهی کامل از این که موج جدید همه گیری نمی تواند و نباید فشار بیشتری بر اقتصاد یا جوامع ما به ویژه در شرایط ناشی از جنگ اوکراین و افزایش تورم وارد کند، خود را برای پاییز و زمستان آماده کرده ایم.

کِریاکیدس که خود اهل قبرس است به این رسانه قبرسی گفت که کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته است از اکنون برای افراد بالای ۶۰ سال و گروه های آسیب پذیر به  تزریق دز واکسن تقویتی کرونا سرعت دهند.

وی گفت: ماه های اخیر باید ماه های آماده سازی باشند و نظام های سلامت و بهداشت ما باید خود را برای موج های جدید احتمالی که ممکن است با آنفولانزای فصلی توام شود مهیا کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان جهانی بهداشت از محققان خواسته است به منظور مقابله موثرتر با کووید -١٩ و جلوگیری از عوارض آن، واکسن‌های جدید تولید کنند.

این درخواست درحالی مطرح شده که هنوز  کشورهای جهان نتوانسته اند  به هدف واکسینه‌کردن ۷٠ درصد از جمعیت جهان تا اواسط سال دست یابند.

براساس یک مطالعه جدید کە در هفتەنامە پزشکی "لنست" در بریتانیا منتشر شدە است، واکسن‌های موجود جان ٢٠ میلیون نفر را در سراسر جهان نجات داده‌اند.

با این حال، جهان با توزیع عادلانه واکسیناسیون فاصله زیادی دارد. در کشورهای فقیرتر، تنها ٢٨ درصد از جمعیت سالمندان و تنها ٣٧ درصد از کارکنان بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، اتحادیه اروپا ، واکسن کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اعضای تیم ۱۴ نفره کانون دانش آموزی مدرسه شهید بروجردی بوکان در دوازدهمین دوره المپیاد آماده مرحله استانی رتبه اول را کسب و مفتخر به دریافت تندیس آیتم های مخاطرات طبیعی (پناه گیری و خروج ایمن در زمان زلزله) و آسیب های اسکلتی و مفصلی شدند.

در این دوره مسابقات تیم های میاندواب؛مقام سوم،سردشت؛مقاوم دوم و تیم شهرستان شوط موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان