Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در اختتامیه همایش  مسئولین و سر مربیان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان ها در مشهد، گفت: این تعامل و هم افزایی و انتقال تجربیات می تواند به پیش روی و پیش برندگی بسیج کمک کند.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت  مردمی بسیج در کنار دولت تلاش می کند تا مشکلات را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقداماتی که در سازمان بسیج از سالها قبل به دوش همکاران ما بود. باید کمک کنیم به جامعه تولید کشور و موانع را از این مسیر کم کنیم .

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرفیت ها و پتانسیل نهفته در بسیج چه در رصد وضعیت واحدهای تولیدی و چه ظرفیت هایی که برای رفع موانع تولید است، از جمله کمیسیون های کارگری و ستاد رفع موانع تولید در استان ها می تواند موانع تولید را به حداقل برساند. 

 رعیتی فرد بیان کرد: ما در کشور حدود 10میلیون  و 700 هزار نفر بیمه شده کارگری ،3 میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و 1میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته صندوق کشوری داریم که با احتساب این آمار تقریبا 55درصد جمعیت کشور را جامعه کار و تولید تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این جمعیت عظیمی است که ارائه خدمات به آن می تواند بیشتر مشکلات را به حداقل برساند و کم و کاست در ارائه خدمات به این قشر می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سرمایه اجتماعی نظام وارد کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد در سال جاری اظهار کرد: بعد از افزایش حقوق کارگران شاهد  شائبه ریزش نیروهای کار و تعدیل و اخراج کارگران از سوی برخی افراد بودیم اما اکنون شاهد آرامش و آسایش کارگران هستیم.

رعیتی فرد تصریح کرد: بسیاری از فعالان کارگری اعلام کردند که مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ نه تنها موجب کاهش قدرت خرید کارگران نمی‌شود بلکه اقدامی موثر در جهت تقویت معیشت خانوارهای کارگری به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی و رصد روزانه ما نشان داد که افزایش دستمزد کارگران نه تنها باعث تعدیل آنها نشد بلکه، تعدیل نیرو 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

معاون روابط کار وزارت کار با بیان اینکه برخی افزایش حقوق را عامل ایجاد تورم اعلام کردند، تاکید کرد: کارشناسان اقتصادی عوامل تاثیر گذار بر تورم را نقدینگی و نرخ ارز اعلام کردند، حقو ق و دستمزد بیشتر از 3تا 5 درصد بر روی تورم تاثیر گذار نیست. افزایش حقوق و دستمزد به جامعه کارگری کمک کرد تا قدرت خرید بیشتری داشته باشد.

 رعیتی فرد در ادامه با اشاره به فعال سازی سامانه جامع روابط کار اظهار کرد: در تلاشیم 53 فرایند حوزه کار را در بستر وب انجام دهیم و امیدواریم فرایند عملیاتی این سامانه تکمیل شود.

وی متذکر شد: یکی از دغدغه های اصلی جامعه کار نحوه ارتباط با جامعه کارفرما بود که در حوزه  روابط کار فعالیت خوبی انجا شد و به اتفاق نظر خوبی رسیدیم و امیدواریم در آینده به ثبات خاطر برسیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت کار سردار رعیتی فرد تعدیل نیرو معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاون روابط کار وزارت جامعه کار رعیتی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان برگزار شد اظهار کرد: روایان پیشرفت روایتگر دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و تولید است.

مسوول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولید در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: تولید محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

اسکندری با اشاره به نقش جامعه کارگری در سرزندگی و پویایی تولید اضافه کرد: تولید و اشتغال بدون حضور و فعالیت کارگران بی معنا است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه ای به جامعه کارگری صورت گیرد.

به گفته وی روایت پیشرفت و امید آفرینی جامعه و انتشار در سطح اقشار جامعه که با همکاری بسیج کارگری، اداره کار و بسیج رسانه صورت می‌گیرد باید مستمر باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج موجب تقویت همبستگی و تعامل بین دستگاه‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم در بخش‌های مختلف شده است.

اسکندری با الهام گیری از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید اضافه کرد: دشمن دنبال فروپاشی اقتصادی در کشور است و جلوی این فاجعه با تلاش افسران تولید و اشتغال گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در رفع مشکلات جامعه نقش مهم و حیاتی دارد، افزود: مردمی سازی اقتصاد و تولید با همت، سرمایه و ابتکار مردم محقق می‌شود.

کد خبر 6092162

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان