Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:28:46 GMT

۱۰ عامل باورنکردنی بوی بد پا‌ها

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۹۹۰

۱۰ عامل باورنکردنی بوی بد پا‌ها

۱. تعریق بیش از حد پا‌ها ۲. استرس و اضطراب ۳. عدم رعایت بهداشت ۴. بیماری پای ورزشکار ۵. تجمع باکتری‌ها ۶. مصرف بیش از حد قهوه ۷. دیابت ۸. دوران پیش یائسگی یا یائسگی ۹. پرکاری تیروئید ۱۰. مسمومیت با جیوه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سلامت، بوی بد پا‌ها به‌خصوص در فصل تابستان مشکل آزاردهنده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم رعایت بهداشت، تعریق زیاد و بیماری پای ورزشکاران از عوامل اصلی این مشکل محسوب می‌شوند. البته بوی بد پا در اغلب موارد مسئله جدی و خطرناکی نیست. اما برای برطرف کردن مشکل باید منبع و عامل بوی بد را شناسایی کنید.

در ادامه به عوامل رایج و برخی عوامل باورنکردنی بروز بوی بد پا‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. تعریق بیش از حد پا‌ها

یکی از رایج‌تری عوامل بوی بد پا‌ها تعریق بیش از حد است. در اصل زمانی که پا‌های شما عرق می‌کند، به‌خصوص در فصل تابستان و مواقعی که به مدت طولانی کفش و جوراب به پا دارید، باکتری‌ها رشد کرده و بوی نامطلوبی آزاد می‌کنند.

۲. استرس و اضطراب

استرس، بدن را به طرق مختلف در آمپاس قرار می‌دهد. واقعیت این است که استرس و اضطراب دو عامل مهم افزایش تعریق هستند. زمانی که استرس به قدری بالا است که اثرات آن به پا‌ها نیز می‌رسد تعریق در پا‌ها بیشتر شده و بوی نامطلوبی نیز تولید می‌شود. بهتر است بدانید که تعریق در حالت عادی بوی بدی ندارد، بلکه از آب و نمک تشکیل شده است. آنچه تعریق را بد بو می‌سازد وجود باکتری و همچنین استرس زیاد است.

۳. عدم رعایت بهداشت

اگر فاصله بین حمام رفتن‌هایتان طولانی باشد یا حال عوض کردن جوراب‌هایتان را نداشته باشید نباید از بوی بد پاهایتان شکایت کنید. خوشبختانه می‌توانید با تغییر عادت‌های روزمره‌تان و رعایت بیشتر نظافت فردی با این مشکل مقابله کنید. بعد از رسیدن به منزل دوش بگیرید یا پاهایتان را با دقت بشویید و کامل خشک کنید. تعویض جوراب را فراموش نکنید.

۴. بیماری پای ورزشکار

قارچ پا یا بیماری پای ورزشکار یک عفونت قارچی است که معمولا در رختکن باشگاه‌ها به وفور وجود دارد. قارچی که باعث بروز عفونت می‌شود «تریکوفیتون» نام دارد و روی کفپوش‌ها و لباس‌ها رشد می‌کند.

این قارچ در محیط‌های گرم و مرطوب مانند دوش‌ها و استخر‌های عمومی یافت می‌شود. قارچ تریکوفیتون لایه سطحی پا را آلوده کرده و می‌تواند عامل بروز بوی نامطلوبی باشد. این قارچ در شرایط و محیط‌های گرم و مرطوب مانند فصای بسته داخل کفش که گرم و مرطوب است نیز رشد می‌کند.

اگر استخر عمومی می‌روید یا در رختکن باشگاه دوش می‌گیرید برای پیشگیری از بروز قارچ پا حتما دمپایی پلاستیکی بپوشید.

۵. تجمع باکتری‌ها

تعریق بیش از حد و عدم رعایت بهداشت باعث تجمع باکتری‌ها در ناحیه پا‌ها شده و بدون شک بوی بدی تولید می‌کند.

۶. مصرف بیش از حد قهوه

اگر عاشق قهوه هستید بدانید که مصرف زیاد این نوشیدنی می‌تواند عامل تعریق بیش از حد نیز باشد. نوشیدنی‌های الکلی نیز همین خاصیت را دارند. شما می‌توانید با کاهش مصرف قهوه و همچنین پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی گام موثری در مقابله با این مشکل بردارید.

۷. دیابت

با وجود اینکه ابتلا به دیابت لزوما باعث بد بو شدن پا‌ها نمی‌شود، اما برخی عوارض این بیماری می‌تواند بوی بدی در پا‌ها ایجاد کند. میزان قند بالای مزمن به‌مرور زمان می‌تواند باعث تخریب عصب‌های پا‌ها شده و احساس کرختی ایجاد کند که در این صورت ممکن است شما درد‌های ناشی از خراش، زخم‌ها و تاول‌ها را متوجه نشوید.

این مشکل جدی است، چون اگر ندانید که زخم یا جراحتی هر چند جزئی در ناحیه پا‌ها وجود دارد نمی‌توانید آن را درمان کنید و این جراحات درمان نشده ممکن است به سرعت عفونی شوند. عارضه جانبی این مشکل نیز بوی بد پا‌ها خواهد بود.

کاهش خون‌رسانی به پا‌ها در افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند باعث می‌شود که درمان عفونت‌ها سخت‌تر شود. این شرایط نیز منجر به مرگ بافت‌ها می‌شود. در صورت عدم درمان مناسب و به‌موقع مشکل حتی به قطع عضو نیز منتهی می‌شود.

۸. دوران پیش یائسگی یا یائسگی

دوران پیش یائسگی و همچنین یائسگی به دلیل بروز تغییرات هورمونی، معمولا با احساس گرما و همچنین تعریق بیش از حد همراه است؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که معمولا پا‌ها غرق عرق می‌شوند. استفاده از یک ضدتعریق خوب و باکیفیت به همراه رعایت بهداشت پا‌ها می‌تواند مانع از بروز بوی بد پا‌ها شود.

۹. پرکاری تیروئید

تعریق پا‌ها و بوی بد آن‌ها می‌تواند علامت پرکاری تیروئید باشد. اگر بهداشت پا‌ها را رعایت می‌کنید، اما نتیجه دلخواه‌تان حاصل نمی‌شود و پاهایتان همچنان بدبو هست بهتر است به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون دهید تا وضعیت تیروئیدتان بررسی شود.

۱۰. مسمومیت با جیوه

احتمالا زمانی که با بوی بد پا‌ها درگیر هستید و دنبال دلیل آن می‌گردید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد مسمومیت با جیوه نیست. اما اگر علاوه بر پا‌های بد بو با مشکلات و علائمی مانند اختلال در عملکرد حرکتی، سرگیجه و دوبینی نیز درگیر هستید ممکن است پای مسمومیت با جیوه در میان باشد؛ بنابراین لازم است که با پزشک مشورت کنید.

مصرف بیش از حد غذا‌های دریایی یکی از رایج‌ترین عوامل مسمومیت با جیوه است. اگر عاشق غذا‌های دریایی هستید و در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نیز می‌کنید و نمی‌توانید از بوی بد پاهایتان خلاص شوید به پزشک مراجعه کنید. منبع: سلامت لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بوی بد پا اخبار سلامت اخبار مرتبط کدام زیرسویه کرونا شیوع بیشتری دارد؟ ۱۴۰۱/۵/۳ داشتن عمر طولانی با چند راز ساده ۱۴۰۱/۵/۳ کودکان بالای ۱۲ سال، واکسن یادآور بزنند ۱۴۰۱/۵/۳ جزییات جدید از استخدام پرستاران در وزارت بهداشت ۱۴۰۱/۵/۳ بهترین صبحانه برای آقایان ۱۴۰۱/۵/۳ علت خارش ته گلو چیست؟ برای درمان سریع چه کنیم؟ ۱۴۰۱/۵/۲ آخرین ویدیو ها اظهارنظر جنجالی کارشناس صدا و سیما درباره حجاب+ فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۳ جشن تولد مجری خوش تیپ شبکه یک غوغا کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۳ نظر عجیب تتلو درباره سریال یاغی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۲ بزرگترین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۷ فرصت ۹ ماهه دولت به صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای بازگشت ارز ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۱:۴۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۲۲ ۱۰ عامل باورنکردنی بوی بد پا‌ها ۱۴:۲۰ فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد ۱۴:۲۰ معرفی اعضای جدید هیات مدیره شرکت مدار ۱۴:۱۸ نگرانی در خصوص بازار برنج امسال با ادامه قیمت گذاری دستوری ۱۴:۱۰ داستان عجیب زنی که عاشق سبیلش است! + عکس ۱۴:۰۷ رسوایی عجیب برای ایلان ماسک ۱۴:۰۱ نابغه شطرنج ایران مرد شماره یک دنیا را شکست داد ۱۴:۰۱ تخفیف ویژه آیفون برای چین ها در مدل های گران قیمت ۱۴:۰۰ پروژه افزایش ظرفیت توسعه پارک های انباشت و برداشت ناحیه آهن سازی به پیشرفت ۳۰ درصدی رسید ۱۳:۵۷ سیاست های وزارت صمت، صنعت تایر را پنچر کرد ۱۳:۵۶ قیمت جدید داروها چطور محاسبه می شود؟ ۱۳:۵۰ کدام زیرسویه کرونا شیوع بیشتری دارد؟ ۱۳:۴۳ اظهارنظر جنجالی کارشناس صدا و سیما درباره حجاب+ فیلم ۱۳:۴۰ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۵/۳) ۱۳:۳۰ آیا بایدن دوران چهارساله‌ در کاخ سفید را به پایان می رساند؟ ۱۳:۲۹ توقف صادرات تخم مرغ ۱۳:۲۷ قیمت جهانی گندم با حمله روسیه به بندر اوکراین افزایش یافت ۱۳:۲۳ دلالان بین گندمکاران جولان می دهند ۱۳:۱۹ دوشنبه سیاه بورس / عقب گرد شاخص به فروردین ماه! ۱۳:۱۸ اختلال در اینترنت تایید شد ۱۳:۱۶ کلاهبرداری های وای فای رایگان ۱۳:۱۲ بعد از غذای تند چی بخوریم؟ ۱۳:۱۰ داشتن عمر طولانی با چند راز ساده ۱۳:۰۶ اصلاح سن بازنشستگی در دستور کار است ۱۲:۵۲ کودکان بالای ۱۲ سال، واکسن یادآور بزنند ۱۲:۴۷ انتشار تصاویری مسحور کننده از مریخ ۱۲:۴۱ آمار عجیب مالیات خانه های خالی؛ فقط ۵.۸میلیون! ۱۲:۴۰ اگر دست های مرموز از دخالت‌ دست برندارند، هم پاتوق هایشان را معرفی می کنم، هم اسامی را ۱۲:۳۷ جزییات جدید از استخدام پرستاران در وزارت بهداشت ۱۲:۲۲ عکس پروفایل تابستونی ۱۲:۲۲ اگر به روحانی اجازه می دادند، توان دفاعی کشور را هم نابود می کرد، همان طور که صنعت هوایی و سازمان فضایی را تعطیل کرد ۱۲:۱۷ ارتقای کیفی «دیوار» با مشارکت کاربران ۱۲:۱۷ بزرگترین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا ۱۲:۱۷ نماینده تبریز: گشت ارشاد مربوط به دولت آقای خاتمی و آقای عبدالله نوری مبدع آن بوده است ۱۲:۱۱ آخرین وضعیت ساخت خانه های ۳۰ متری در تهران ۱۲:۱۰ با شوهری که به والدینش وابسته است چطور رفتار کنیم؟ ۱۲:۰۴ ۹۸ سنگ قبر با تصاویر مکشوفه بانوان اصلاح شد ۱۱:۴۸ فرصت ۹ ماهه دولت به صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای بازگشت ارز ۱۱:۱۶ شاخص کل بدون توقف / کف شکنی های بورس ادامه دارد! ۱۱:۱۵ کنعانی: گفت‌ و گوها از طریق کانال های ارتباطی ادامه دارد ۱۱:۰۹ درگیری مسی و راموس در تمرین + فیلم ۱۱:۰۵ بیل گیتس ۶ میلیارد دلار بخشید ۱۱:۰۵ رقابت مهدی طارمی با رقیب علی دایی + عکس ۱۱:۰۳ سنگی که کیلویی ۵ میلیون دلار می ارزد! ۱۱:۰۱ افزایش شکنجه طارمی در پرتغال ۱۰:۵۹ سود سهام عدالت برای چه اشخاصی واریز شد؟ / جزییات سومین مرحله واریز سود جاماندگان ۱۰:۵۶ ریخت و پاش پسران محمود خاوری در تورنتو + عکس ۱۰:۵۶ ۳ عملیات موفق امنیتی ایران در یک ماه ۱۰:۵۲ عکسی که شایعات ممنوع الخروجی دادستان سابق تهران را رد می کند ۱۰:۵۱ هزینه ساخت نهضت ملی مسکن چقدر است؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بوی بد پا اخبار سلامت عدم رعایت بهداشت مسمومیت با جیوه تعریق بیش از حد بوی بد پا ها بیماری پای ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۳ باکتری ها ۱۴۰۱ ۵ ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه باورنکردنی تراشتگن مقابل والنسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در هفته سی و سوم لالیگا امشب از والنسیا میزبانی می‌کند. بارسا این بازی را به خوبی آغاز کرده بود و روی جریان بازی کنترل مناسبی داشت تا اینکه در دقیقه 22 توسط فرمین لوپز به گل رسید.

شادی بارسا برای این گل خیلی کم بود چراکه در دقیقه 27 گل تساوی والنسیا روی یک اشتباه عجیب از سمت مارک آندره تراشتگن به ثمر رسید.

ویدئو: 331394

مدافعان بارسا روی حمله تیمی که از زمین خودی شروع شده بود به سمت جلو حرکت کرده بودند که توپ در میانه میدان لو رفت. بازیکنان والنسیا توپ را به زمین حریف فرستادند و بازیکنان بارسا که اعتقاد داشتند مهاجم حریف در آفساید حضور داشته، برای مهار آن تلاش خاصی نکردند.

به همین دلیل رونالد آرائوخو با مکث زیاد به دنبال هوگو دورو رفت. شماره 9 والنسیا هنوز به توپ نرسیده بود و تراشتگن زودتر از او از دروازه خارج شد تا توپ را مهار کند. اشتباه بزرگ او در همین لحظه رخ داد.

این دروازه‌بان آلمانی سعی کرد به سبکی که تقریبا از مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن مونیخ، دیده می‌شود با مهارت توپ را با آرامی از بالای سر مهاجم والنسیا عبور بدهد که در این امر ناکام ماند.

دورو توپ را با سرش کنترل کرد و درحالیکه آرائوخو هنوز به او نزدیک نشده بود موفق شد با یک ضربه ساده دروازه خالی بارسا را باز کرده و بازی را به تساوی بکشاند.

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ الهلال می‌خواهد الکساندر میتروویچ فوق‌ ستاره‌اش را بفروشد!  
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • فیلم| در ورزشگاه سلتیک انگلیس غوغا شد/ حمیات باورنکردنی هواداران تیم سلتیک از فلسطین
  • لیگ NBA| باورنکردنی از کایری اروینگ!
  • ببینید | علت باورنکردنی برکناری باسوادترین مدیر صدا و سیما به روایت رضا پورحسین
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • اشتباه باورنکردنی تراشتگن مقابل والنسیا (عکس)
  • تصاویری باورنکردنی از بکسل کردن خودرو توسط شیر‌ها (فیلم)
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی