Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی فارس  روز دوشنبه  در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: اثرات مخاطره آمیز همچون، رگبار،  رعد و برق، در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: احتمال بروز خسارت به محصولات  و اداوات کشاورزی و سایر فعالیت وابسته نیز وجود دارد. 

وی تاکید کرد: این سامانه تشدید با  بارش های موسمی از روز دوشنبه سوم مرداد در نیمه جنوبی آغاز می شود و به ترتیب سه شنبه چهارم در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی، چهارشنبه پنجم به ویژه نیمه جنوبی و مناطق مرکزی، پنجشنبه ششم به ویژه نیمه جنوبی و نیمه غربی و جمعه هفتم مردادماه در شیراز  و به ویژه نیمه غربی و جنوبی ادامه دارد و زمان پایان هم هفتم مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه به کشاورزان

 مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها مورد تاکید است و خطر بر خورد صاعقه در اکثر مناطق استان وجود دارد ، به دلیل وقوع سیلاب، حوضچه های پرورش ماهی احتیاط لازم را انجام دهند،عدم آبیاری و سم پاشی به دلیل تندباد های موقتی و بارش باران، لایروبی و باز نمودن راه آب مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان های امن و مسقف توصیه می شود.

حقیقت اضافه کرد: همچنین جابجایی چادرهای عشایر از مسیل رودخانه ها ضرورت دارد ، زنبور داران اقدامات لازم را به دلیل رگبار و رعد وبرق، تگرگ و تند باد های موقتی انجام دهند، اطمینان از استحکام گلخانه ها و سالن های مرغداری توصیه شده است . آمادگی با وزش  تند بادهای موقتی، رگبار،  رعد و برق و تگرگ از دیگر توصیه هایی است که کشاورزان باید رعایت کنند.      

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در نامه ای به دستگاه‌های اجرایی، اتخاذ تمهیدات مناسب وضعیت هشدار قرمز هواشناسی را خواستار شد. 

به گزارش ایرنا در پی بارش شدید باران فصلی عصر سی و یکم تیرماه  در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. 

برچسب‌ها شیراز اداره کل هواشناسی فارس محمدهادی ایمانیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز محمدهادی ایمانیه شیراز محمدهادی ایمانیه نیمه جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید نزولات آسمانی و ناپایداری هوا در شهرهای حاجی‌آباد زیرکوه، در میان، نهبندان، خوسف و طبس هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی گفت: همشهریان و کشاورزان با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر و بارش تگرگ از تردد غیر ضروری در جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری و نسبت به محافظت از محصولات باغی، گلخانه‌ای و دام و طیور خود اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در حاجی‌آباد زیرکوه و برخی مناطق حدود ۵۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که باعث شکسته شدن سد ۱۲ امام و تخلیه روستاهای زیرکوه شد.

وی افزود: تا ظهر امروز شهرهای دیهوک، خضری، محمدشهر سرایان، طبس و قائن بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 747830

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان