Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:54:43 GMT

تاثیر کرونا بر زایمان زودرس در اواخر بارداری

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۸۲۳۷

تاثیر کرونا بر زایمان زودرس در اواخر بارداری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سه ماهه آخر بارداری، خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر کرونا در اواخر بارداری بر زایمان زودرس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۵۴۰۰ زن باردار را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۱۷.۴ درصد زنان در سه ماهه اول بارداری، ۳۴.۲ درصد در طول سه ماهه دوم و ۴۸.۴ درصد آن‌ها در سه ماهه سوم بارداری درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنانی که در ۶ ماه اول بارداری به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند در معرض خطر زایمان زودرس قرار نداشتند، اما افرادی که در سه ماهه سوم بارداری بیمار شده بودند، ۲.۷۶ برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار گرفتند. اگر زنی پس از هفته ۳۴ بارداری به ویروس کرونا آلوده شده باشد بیش از هفت برابر با احتمال زایمان زودرس نسبت به زنانی که کووید نداشتند روبه‌رو است.

به گفته پژوهشگران، نتایج مطالعاتی از این قبیل آگاهی افراد نسبت به تأثیرات بیماری کووید -۱۹ بر بارداری را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است زنان باردار به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کنند و بعد از هفته ۳۴ بارداری به صورت مداوم از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 590621

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ بارداری زایمان زودرس زایمان واکسن کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید زایمان زودرس سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا