Web Analytics Made Easy - Statcounter

استلا کِریاکیدس، کمیسر بهداشت و امنیت غذایی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به کشور‌های این اتحادیه هشدار داد همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است و جایی برای سهل انگاری وجود ندارد و آن‌ها باید از هم اکنون خود را برای موج جدید همه‌گیری کووید-۱۹ در پاییز و زمستان آماده کنند.

براساس گزارش رویترز او در ادامه گفت: متاسفانه، همه گیری افزایش نگران کننده‌ای را در چندین کشور نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اروپا از کشور‌های عضو خواسته است از اکنون برای افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های آسیب پذیر به تزریق دز واکسن تقویتی کرونا سرعت دهند.

شایان ذکر است با موج جدید سرایت کرونا در آلمان، آمار ابتلا و تلفات ناشی از این ویروس افزایش یافته است به شکلی که فقط دیروز ۱۷۷ نفر در این کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. بیمه‌های درمانی این کشور اعلام کردند آمار ابتلا نسبت به ابتدای ماه گذشته میلادی (خرداد ماه) دو برابر شده است. شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز فعالیت خود را به دلیل ابتلای رانندگان به کرونا کاهش داده اند.

نشریه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی اعلام کرد با ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با مشکلاتی از جمله غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک مدرس ارشد بالینی در «دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم» در این باره گفت که او شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بوده است و بیماران علائمی از جمله مشکلات تنفسی یا هذیان داشته اند.

تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در انگلیس نیز در بیمارستان‌ها نیز در حال افزایش است و داده‌های مربوط به ۳۰ ژوئن نشان می‌دهد که ۱۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بیمارستان بستری بودند که از ۸ هزار و ۳۵۰ نفر در ۲۳ ژوئن، روندی افزایشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است