Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد که به خاطر معوقات خود و همکارانش اعتراض کرده بود با تصمیم اعضای هیأت مدیره بیمارستان از مسئولیت سوپروایزری معلق شد.

به گزارش ایلنا، یازدهم تیر سال جاری پرستاران بیمارستان پاستورنو مشهد در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات خود تجمع کردند؛ تجمعی که پس از گذشت ۳ هفته منجر به ارسال نامه‌ای از سوی رئیس بیمارستان به سوپروایزر این مجموعه یعنی منصوره رنجبر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوره رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور در تجمع صنفی ۱۱ تیرماه پرستاران خطاب به مسئولان بیمارستان گفته بود «برخی همکاران ما پدر و مادرشان را در کرونا از دست دادند، اما وزارت بهداشت ۱۰۰ تا تک تومانی هم خرج حتی درمان پرسنل نکرد.

هزینه‌های درمانشان را خودشان پرداخت کردند. انتظار دارم من که با تمام وجود در بیمارستان حاضر می‌شوم و بار‌ها و بار‌ها فرزندم را رها کردم تا به بیمارستان بیایم، شما به‌عنوان پدر من زمانی که می‌خواهید حقوق را برای پرداخت‌ها تایید کنید، بگویید من نمی‌توانم. یک بار با حقوق ما زندگی کنید تا بدانید ما چه می کشیم».

او همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه، از مالیات‌های غیرقانونی و خارج از ضوابطی که از پرستاران اخذ می‌شود انتقاد کرد.

موضوعی که علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد هم آن را تایید و با اشاره به اعتراض پرستاران مجموعه پاستور اظهار کرده بود: اتفاقی که اخیرا در یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد رخ داده به دلیل ضرایب مالیات دریافتی بوده، البته نه تنها برای نظام پرستاری، بلکه برای پزشکان و تمام کارکنان بخش‌های دولتی به ویژه علوم پزشکی نیز این اتفاق رخ داده است. پرستاران طیف بسیار زیادی با درآمد‌های متوسط را شامل می‌شوند که کم کردن این اعداد از فیش حقوقی آن‌ها مشکل‌ساز است.

انتقاد‌های سوپروایزر بیمارستان پاستور به وضعیت معیشتی پرستاران، باعث شد تا پایان ماه هم سر سمت قبلی خودش باقی نماند.

بهروز افتخارزاده، رئیس این بیمارستان در نامه‌ای که بیست و نهم تیر ماه ابلاغ کرده است، منصوره رنجبر را از مسئولیت سوپروایزری معلق کرده و او را در اختیار دفتر پرستاری قرار داده است.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران با ابراز تاسف نسبت به تعلیق سوپروایزر بیمارستان پاستور مشهد از کار و با بیان این که پاسخ مطالبه‌گری، حذف و تنبیه نیست در فضای مجازی گفت: به دلیل چنین تصمیماتی در سطوح بالا است که امروز می‌بینیم خانم منصوره رنجبر، سوپروایزر مجموعه پاستور که یازدهم تیرماه مطالبات به حق همکارانش را مطرح کرد از کار معلق می‌شود.

شریفی مقدم نوشت: مجموعه‌های خصوصی یک فرد را قربانی می‌کنند تا سایر نیرو‌ها حساب کار دستشان بیاید. تعلیق سوپروایزر مجموعه، هیج معنی دیگری جز این ندارد. این یکی از مسائلی است که پرستاران سراسر کشور با آن مواجهند و چنین جوّی در سراسر کشور حاکم شده است.

امنیت شغلی پرستاران از بین رفته است؛ به‌ویژه در بخش خصوصی، که افراد معمولا با قرارداد‌های یک ساله جذب می‌شوند و رؤسای مربوطه هر زمان خطری را احساس کنند، قرارداد را لغو می‌کنند.

زمانی که مجموعه‌ها احساس کنند یکی از پرستاران یا پرسنل تحرکاتی دارد، سریعا عذرش را می‌خواهند و نیروی جایگزین وارد می‌کنند. این موضوع باعث می شود تا عدم احساس امنیت شغلی داشته باشیم.

تماشاخانه ببینید| حمله مورچه‌خوار به لانه موریانه‌ها/ استفاده جالبی از زبان دراز و چسبناک تلخی و شیرینی‌های عکاس حیات وحش/ از داستان‌های شنیدنی هنگام عکاسی، تا تصاویری از حیات وحش ایران که تا کنون ندیده‌اید (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیمارستان پاستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

به گزارش قدس خراسان، عباس نظافت، امروز ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری و سال‌های گذشته شهرداری مشهد طرح‌های جامعه‌محوری را برنامه‌ریزی کرده و توانسته اقداماتی را جهت آشنایی مردم با مؤلفه‌های روانشناسی و مشاوره انجام دهد.
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات طرح «باشگاه اجتماعی همسران مشهدی» یا «باهم» است که بر اساس رفرنس‌های علمی انجام شد. وقت برای ما اهمیت زیادی دارد و هر لحظه آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند؛ بالاترین رشد طلاق در بین زوجین جوان مشهدی است.

نظافت اضافه کرد: در اولین اقدام از دانشگاه فردوسی کمک گرفته و علت بالا بودن آمار طلاق بین زوجین جوان مشهدی را جویا شدیم؛ به این نتیجه رسیدیم که زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند و این پنج باور غلط پاشنه آشیل زندگی‌ها شده است. اقتصاد در بین این موارد ردیف ۱۲ را دارد.
وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غلط بین زوجین جوان مشهدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۶۷ درصد از این افراد باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلاً گفتمان زناشویی در بین آن‌ها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.
رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح «ترنم زندگی» ویژه زنان سرپرست خانواده در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری مشهد بوده و ۲۰ هزار زن در این طرح آموزش دیدند. در نظرسنجی‌ها بیش از ۶۴ درصد از این بانوان با مؤلفهٔ‌های روانشناسی و مشاوره آشنایی نداشتند.
نظافت عنوان کرد: همچنین طرح «شهید مهرورزی» از جمله دیگر طرح‌های شهرداری مشهد بوده و هدف آن پیشگیری از اعتیاد است. با ورود به این حوزه به این نتیجه رسیدیم که تعداد مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد در مشهد بسیار کم بوده و طی سال گذشته ۳۰۰ نفر به ما اضافه شدند. ‌امیدواریم در سال جاری ۱۷۰۰ مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.
وی اضافه کرد: وظیفه ما در شهرداری مشهد آشنا کردن مردم با مؤلفه‌های مشاوره و روانشناسی و معرفی اساتید و مشاوران متعهد و متخصص است. کلینیک‌های متعهد و متخصص از سمت ما حمایت ویژه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • ببینید | تعلیق هم حریف دانشجویان معترض نشد
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است