Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید قادری از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه‌های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید قادری با اعلام این خبر گفت: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به دبیرخانه این سازمان ارسال کنند؛ بر این اساس ۵۰۰ اثر برگزیده توسط هیات داوران به عنوان آثار نهایی انتخاب شد و این هنرمندان هم اکنون در حال کار در عمارت عین الدوله و چند نقطه شهر برای آماده سازی فضای شهر پیش از فرارسیدن ایام محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: هنرمندان گرد هم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوری که مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پویش کالیگرافی (زیبا نویسی هنری) در ایام محرم به معرض نمایش عمومی و عزاداران حسینی درآید.

قادری با اشاره به اینکه این برنامه برای نخستین بار در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در واقع برای نخستین بار، ذکر نام اهل بیت و اصحاب و یاران امام حسین (ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت نشان‌های حجمی در سطح شهر و در ابعاد ۲.۵ در ۸۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از این آثار در اماکن و محله‌هایی که مردم برای عزاداری تجمع می‌کنند نمایش داده می‌شود، یادآور شد: این اذکار و اسامی اهل بیت (علیهم السلام)، اصحاب و یاران امام حسین (ع) و نیز جملات و عبارات مرتبط با عاشورای حسینی، در محل تجمعات مردمی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته قادری هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغیب شهروندان و علاقه‌مندان به این حوزه برای ارائه توانمندی‌های خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه‌های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر برای مردم نمایش داده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایام محرم زیبانویسی هنری سازه های حجمی ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)