Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد چند سازمان دیگر نامه‌های هشدار مشابه به «آژانس یهود» از دولت روسیه دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه ممکن است به عنوان عوامل خارجی در نظر گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، جروزالم پست افزود دریافته که چند سازمان فعال در روسیه در وضعیت مشابهی با آژانس یهود هستند که نامه‌ای از دولت روسیه دریافت کرده مبنی بر اینکه ممکن است این سازمان به عنوان یک عامل خارجی در نظر گرفته شود که می‌تواند منجر به تعطیلی اجباری آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این گزارش، یکی از این سازمان‌ها به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخ داده و بیانیه‌ای را ارسال کرده و مدعی شده که هیچ تغییری در کار آن در روسیه ایجاد نشده است. با این حال، جروزالم پست نوشته مطلع است که این سازمان‌ها که عمدتاً با سرمایه‌های آمریکایی یا اسرائیلی فعالیت می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند فعالیت خود را کاهش دهند و فقط به کارهای ضروری یا فوری بپردازند.

بر اساس گزارش جروزالم پست، سازمان‌های یهودی که محلی محسوب می‌شوند و هیچ گونه کمک مالی یا نفوذ خارجی در آن‌ها دخیل نیست، نامه‌های مشابهی دریافت نکرده‌اند و می‌توانند آزادانه فعالیت کنند، اگرچه بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند که فعالیت عمومی بسیار کمی داشته باشند.

به نوشته این روزنامه، منابع روسی-یهودی روز دوشنبه توضیح دادند که آژانس یهود در روسیه سال‌هاست که تحت نظارت بسیار دقیق قرار دارد. یکی از منابع شرکت‌کننده در یکی از کنفرانس‌های آژانس یهود گفت: به یاد دارم که حدود ۷ سال پیش در کنفرانسی در روسیه شرکت کردم که توسط سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه (FSB RF) تعطیل شد. در واقع عوامل سرویس امنیت فدرال روسیه شرکت‌کنندگان اسرائیلی کنفرانس را در پرواز خود به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) همراهی کردند.

روزنامه جروزالم پست سه هفته قبل گزارش داد که دولت روسیه به آژانس یهود دستور داده تا تمام عملیات‌های خود را در داخل این کشور متوقف کند. این دستور در نامه‌ای از وزارت دادگستری روسیه ابلاغ شد. مقامات آژانس یهود تایید کردند که نامه دریافت شده و بعداً به طور رسمی در این مورد پاسخ دادند.

یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه (دوم مرداد) گفت که بسته شدن اجباری دفاتر آژانس یهود در روسیه تأثیر جدی بر روابط اسرائیل و روسیه خواهد داشت. اظهارات لاپید پس از آن بیان شد که وزارت دادگستری روسیه علیه این سازمان اقدام کرد و گفت آژانس یهود به طور غیرقانونی اطلاعاتی درباره شهروندان روسیه جمع‌آوری می‌کند. در پی این تحولات، این سازمان اسرائیلی که هماهنگ‌کننده تلاش‌ها برای مهاجرت صهیونیست‌ها در سراسر جهان به فلسطین اشغالی است، اقداماتی را برای انتقال عملیات روسیه به اراضی اشغالی و به صورت آنلاین انجام داده است.

به گزارش جروزالم پست، تل‌آویو این موضوع را دیپلماتیک و نه قانونی می‌داند و در حال بررسی اقدامات تلافی‌جویانه متعدد در صورتی که مقامات روسیه دفاتر آژانس یهود را تعطیل کنند از جمله به تعویق انداختن رسیدگی بیشتر در خصوص مالکیت صحن الکساندر در قدس اشغالی که به اعتقاد مسکو باید دارایی آن باشد یا اقدامات بعدی در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه است. احتمال دیگر فراخواندن «الکساندر بن زوی» سفیر اسرائیل در روسیه برای مشورت است.

به دنبال طرح تل‌آویو برای اعزام هیأتی به روسیه به منظور گفت‌وگو درباره این موضوع، لاپید به نمایندگانش دستور داده تا بلافاصله پس از مجوز از مسکو آماده پرواز به روسیه باشند. او به آن‌ها گفته که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به گفتگوهای حقوقی و مذاکرات دیپلماتیک در سطح بالا انجام دهند تا آژانس یهود بتواند بار دیگر به مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه کمک کند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رسانه روسیه فلسطین مهاجرت جروزالم پست آژانس یهود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد

 در پی آغاز تخلیه فلسطینی‌ها از شرق رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی درباره حمله اشغالگران به این شهر هشدار داد.

آژانس آنروا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «حمله اسرائیل به رفح، به معنای رنج و مرگ بیشتر غیرنظامیان است و پیامد‌های ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «ما رفح را ترک نخواهیم کرد، تا زمانی که ممکن باشد حضور خود را حفظ می‌کنیم تا به ارائه کمک‌های حیاتی به مردم فلسطین ادامه بدهیم».

رسانه‌های صهیونیستی امروز گزارش دادند که ارتش این رژیم در آستانه حمله برنامه‌ریزی شده خود به رفح، از فلسطینیان درخواست کرده تا مناطق شرقی این شهر را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا فلسطینیان را به مناطق المواصی و خان‌یونس منتقل کند و برخلاف انتقادات شدید بین‌المللی حملات زمینی به رفح را به بهانه نابودی حماس آغاز کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب