Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزنه برداران جوان ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲ مدال طلا و ۴ نقره کسب کردند.

 به گزارش ایران اکونومیست، در آخرین روز از مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در ازبکستان، رقابت دسته های ۱۰۹ و ۱۰۹+ برگزار شد و ایران در این دو وزن صاحب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی شد.

محمد مسعود ممیوند در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نایب قهرمان شد و علیرضا اسفندیاری در فوق سنگین عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:

دسته ۱۰۹ کیلوگرم
۱-علی عمار از عراق با رکورد ۱۷۱ و ۲۰۲ دوضرب و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم(۲مدال طلای یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب)

۲- محمد مسعود ممیوند از ایران با رکورد ۱۶۱ یک ضرب، ۲۰۳ دوضرب  و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم (۲مدال نقره یک ضرب و مجموع و طلای دوضرب)

۳- عبدالرشیدوف از ازبکستان با رکورد ۱۴۵ یک ضرب، ۱۷۱ دوضرب  و مجموع ۳۱۶ کیلوگرم (۳ مدال برنز)

دسته ۱۰۹+کیلوگرم
۱- علیرضا اسفندیاری از ایران با رکورد ۱۷۵ یک ضرب، ۲۱۱ دوضرب  و مجموع ۳۸۶ کیلوگرم (طلای مجموع و ۲ مدال نقره یک ضرب و دوضرب)

۲- میرزابیکف از ازبکستان با رکورد ۱۷۶ یک ضرب، ۲۰۶ دوضرب  و مجموع ۳۸۲ کیلوگرم(طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع)

۳- جیونگ نام از کره جنوبی با رکورد ۱۵۹ یک ضرب، ۲۱۲ دوضرب  و مجموع ۳۷۱ کیلوگرم(طلای دوضرب و ۲ مدال برنز یک ضرب  و مجموع)

۴- طاها نعمتی از ایران با رکورد ۱۵۰ یک ضرب، ۱۹۰ دوضرب و مجموع ۳۴۰ کیلوگرم

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزنه‌برداری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزنه برداری ضرب و مجموع یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاخادزه ایران کجاست؟

 قهرمان جوانان جهان یکی از سرشناس‌ترین غایبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود، اما دلیل دعوت نشدن علیرضا یوسفی به اردو چیست؟

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان، قهرمان نوجوانان و جوانان جهان، یکی از غایبان سرشناس اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به شمار می‌رود. این اردو با حضور ۱۲ پولادمرد از ۳۱ فروردین‌ماه زیر نظر نواب نصیرشلال در فدراسیون وزنه‌برداری پیگیری می‌شود.

یکی از بدشانسی‌های یوسفی در یکسال گذشته مصدومیت در مسابقات قهرمانی آسیا بود که راه المپیک را بر روی وی سد کرد. یوسفی در مسابقات جینجو با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم رکورد جوانان جهان را به میزان ۷ کیلوگرم ارتقا داد و به نشان نقره دوضرب قهرمانی قاره کهن رسید. او در جینجو برای کسب نشان طلای دوضرب و مجموع پشت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود. تلاش برای مهار این وزنه موجب شد تا قهرمان المپیک ۲۰۱۸ جوانان چند ماه از میادین دور باشد.

مصدومیت و دوری وی از میادین، غیبت هرکول ایرانی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان را در ریاض به همراه داشت و این پولادمرد عملا المپیک را از دست داد. البته یوسفی آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور در رقابت‌های جهانی جوانان در مکزیک وداع باشکوهی با این رده سنی داشت و به عنوان قهرمانی جهان رسید.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از وضعیت این قهرمان حکایت از آن دارد که یوسفی یک مصدومیت جزیی از ناحیه پا دارد و این مصدومیت موجب شد تا وی نتواند در مرحله جدید اردو تیم ملی حضور پیدا کند. البته کادر فنی بنا دارند تا یوسفی را پس از درمان به اردوی تیم ملی فرا بخواند.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران اکنون با ترکیبی از پولامردان جوان و باتجربه تشکیل شده و نفرات این تیم خود را برای بازی های المپیک و قهرمانی وزنه‌برداری جهان در منامه آماده می‌کنند.

یوسفی یکی از نفرات جوان دسته فوق سنگین به شمار می‌رود که تاکنون در رده‌های سنی افتخارات زیادی را برای ورزش ایران کسب کرده است. یوسفی همچنین مدال نقره قهرمانی آسیا را در حرکت دوضرب در کارنامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید