Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از استان، عملکرد دستگاه‌های متولی در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی و نحوه خدمت‌رسانی به مردم رصد می‌شود و هیچ گونه قصوری در این خصوص قابل قبول نخواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، به نقل از دادگستری هرمزگان، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: باتوجه به احتمال جاری شدن سیلاب در بخش هایی از استان، عملکرد دستگاه متولی در خصوص پیشگیری از خطرات احتمالی و نحوه خدمت رسانی به مردم رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا احمدی منش در ادامه افزود: طی روزهای اخیر همه ما شاهد بودیم که بارش باران‌های فصلی و موسمی موجب وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در برخی از استان‌های همجوار شد و خسارت‌های جانی و مالی سنگین و گاهی جبران ناپذیری را به بار آورد و کام همه ما را تلخ کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها، بخشی از این حوادث به دلیل سوءمدیریت، عدم آینده‌نگری، عدم آمادگی و برنامه‌ریزی لازم در مواقع بحرانی از سوی دستگاه‌های مختلف و بخشی دیگر به خاطر بی‌احتیاطی، سهل‌انگاری و عدم رعایت هشدارها و نکات ایمنی از سوی شهروندان به وقوع پیوست و این تجربه تلخ، درس‌های بزرگ و ذی قیمتی را هم به ما مسئولان و دستگاه‌ها و هم به عامه مردم داد تا از آن‌ها به خوبی بهره‌ گیریم و دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه بارشی و تداوم این بارش‌ها طی هفته جاری، در اجرای ماده 22 و 290 قانون آیین دادرسی کیفری به منظور صیانت از حقوق عامه و نیز بندهایی از اصل 156 قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه از جمله قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل و غیره همه دستگاه و اعضا ستاد بحران استان به خصوص مجموعه مدیریت شهری، اداره آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی باید آمادگی لازم برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اینگونه حوادث طبیعی را داشته باشند و هیچگونه قصور، سهل انگاری و سوء مدیریت دستگاه‌ها قابل قبول نخواهد بود و چنانچه خسارتی به مردم و بیت المال وارد شود باید پاسخگو باشند و جبران نمایند و دستگاه قضایی با تخلفات این حوزه برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس: قدمی برای جبران خسارت سنگین سیل الموت و آوج برداشته نشد پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان فارس/ همه شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل باشند بارش سنگین باران استان قزوین را فرامی‌گیرد/ احتمال رخ دادن سیل وجود دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین بیان داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی، وظیفه ساماندهی خورهای شهری و جلوگیری از آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر به شهرداری‌ها محول شده و اداره آب منطقه‌ای نیز باید موانعی که در مسیر عبور آب در رودخانه‌ها قرار دارد و موجب طغیان آنها می‌شود را شناسایی و در راستای وظایف قانونی خود نسبت به رفع موانع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه به نیروی انتظامی هم برای جلوگیری از ورود مردم به حریم رودخانه‌ها مأموریت داده شده، گفت: نهادهای متولی امر فرهنگ به خصوص صداوسیما و سایر رسانه‌های جمعی در خصوص وقوع این گونه حوادث و آسیب‌های ناشی از آن باید ورود جدی‌ داشته باشند و با فرهنگ‌سازی، جامعه را نسبت به برخی رفتارهای خطرآفرین آگاه کنند.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز استان هرمزگان رودخانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی