Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز (دوشنبه)، چارچوب هماهنگی که اکثر نیروهای سیاسی شیعه را در بر می‌گیرد، قصد دارد جلسه‌ای را برای تعیین نامزد نخست وزیری در مرحله بعدی برگزار کند. طبق اعلام منابع مطلع دو نامزد معرفی شده توسط رئیس ائتلاف دولت قانون، در حال حاظر پیشتاز هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، فاضل موات، یکی از رهبران  چارچوب هماهنگی گفت: رقابت برای تصدی پست نخست وزیری عراق پس از کناره گیری قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی در حال حاضر به "محمد شیاع السودانی" و "علی شکری" محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون انتخاب هیچ کدام از آنها برای این سمت قطعی نشده است و جلسه پیش‌روی چارچوب هماهنگی این موضوع را حل خواهد کرد.

سه‌شنبه گذشته، چارچوب هماهنگ‌کننده کمیته‌ای را برای انتخاب نامزدهای پست نخست‌وزیری تشکیل داد که متشکل از قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت، همام حمودی، رئیس سازمان شورای عالی وعبدالساده الفریجی، نماینده حزب فضیلت است.

پیشتر مشاور امنیت ملی عراق که از نامزدهای معرفی شده از سوی ائتلاف هماهنگی شیعیان عراق است، از نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری این کشور انصراف داد.

پیش از الاعرجی نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق هم انصراف خود را از نامزدی برای نخست وزیری عراق اعلام کردند.

براساس اخبار رسیده این کمیته پس از آنکه الاعرجی انصراف خود از نامزدی پست نخست وزیر را اعلام کرد، کمیته مد نظر نامزدهای مد نظر را به دو تن که محمد شیعه السودانی و علی شکری هستند کاهش داده است.

این نامزدها توسط نوری المالکی ارائه شده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق نخست وزیری عراق چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نخست وزیری پست نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ملوان و هوادار + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و فولاد + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • خلاصه بازی رم و یوونتوس + فیلم
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • خلاصه بازی اینتر و ساسولو + فیلم
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد