Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:51:35 GMT

از خرید لیر ترکیه تا پرواز به استانبول!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۹۷۷۱

از خرید لیر ترکیه تا پرواز به استانبول!

تورهای لحظه آخری استانبول، همیشه یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین تورهای مسافرتی هستند. از همین رو قطعا سوالات زیادی در این مورد وجود دارد؛ مثلا چند ساعت پرواز تا استانبول است؟ از کجا لیر ترکیه بخریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از سفر مارکت، شهر استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر در تنگه بسفر واقع شده و به دلیل قرارگیری در دو قاره اروپا و آسیا، بزرگ‌ترین شهر جهان است که در بیش از یک قاره قرار دارد.

معرفی استانبول

استانبول، شهری جذاب است که روی دو قاره ساخته شده است و توسط تنگه بسفر تقسیم شده است. استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است که در آن می‌توانید یک شهر مدرن غربی را در ترکیب با یک شهر سنتی شرقی مشاهده کنید، که همین علتی است برای آن که تور ترکیه استانبول را به پرفروش‌ترین تورها تبدیل کند.

همچنین استانبول توسط اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. استانبول از زمان تأسیس بیزانس در قرن هفتم قبل از میلاد تا به امروز، همواره نقش مهمی در تاریخ بشریت در این بخش از جهان داشته است. همه می‌خواستند کنترل این منطقه را به دلیل موقعیت استراتژیک آن به دست آورند. امپراتوری‌ها در اینجا روی خاکستر امپراتوری‌های قبلی متولد شدند.

از زمان جمهوری در سال ۱۹۲۳، استانبول به رشد خود ادامه داد و امروزه جمعیت خود را به ۱۶ میلیون نفر افزایش داده است که در این شهر گسترده زندگی می‌کنند. این امر استانبول را به بزرگ‌ترین شهر ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بلیط هواپیما استانبول را می‌توانید در سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید.

پرواز به استانبول

راه‌ها و مسیرهای زیادی برای سفر به ترکیه وجود دارند اما اگر قصد دارید هرچه سریع‌تر و آسان‌تر به این کشور بروید، راه هوایی و پرواز لحظه آخری استانبول را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مراجعه ‌به فرودگاه مدنظر سفر خود را آغاز کنید و پس از حدودا ۳ الی ۴ ساعت به مقصد برسید. زمان تقریبی رسیدن به استانبول از استان‌های مختلف به شرح زیر است:

پرواز تهران به استانبول ۳ الی ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه پرواز مشهد تا استانبول ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز اصفهان تا استانبول ۴ ساعت پرواز شیراز تا استانبول ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

ایرلاین‌های زیادی در این مسیر فعالیت دارند که می‌توانید برای خرید آن‌ها به سفرمارکت مراجعه کنید. لیستی از قیمت بلیط‌های هواپیما استانبول تهران در این وبسایت دیده می‌شود که هزینه‌ی آن از ۲ میلیون شروع می‌شود. تا سال ۲۰۱۹ و قبل از افتتاح فرودگاه جدید استانبول، فرودگاه آتاتورک مقصد مسافران در ترکیه شناخته می‌شده است. اما در سال ۲۰۱۸ فرودگاهی پیشرفته توسط شرکت IGA در شمال غربی استانبول تاسیس شده که به ‌نام فرودگاه جدید استانبول شهرت پیدا کرده است. علاوه ‌بر این‌ها این مکان از هوشمندترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود و جایگزین مناسبی برای فرودگاه آتاتورک است.

چند ساعت تا ترکیه راه است؟

ناگفته نماند که علاوه ‌بر رزرو بلیط آنلاین هواپیما، از راه زمینی نیز می‌توان به ترکیه سفر کرد که با خرید بلیط اتوبوس یا اتومبیل‌های شخصی انجام می‌شود. شما با این روش به مرزهای مربوطه اعم ‌از رازی، بازرگان (نزدیک ترین مرز به استانبول) و سِرو  رجوع می‌کنید و پس از طی مسافتی به ‌اندازه تقریبا ۲۰۰۰ کیلومتر به ترکیه می‌رسید. از تهران تا استانبول حدودا ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان لازم است تا پیمودن مسافت، کارهای پاسپورت و چک‌ کردن بارهای مجاز خود را انجام بدهید و به ترکیه برسید.

تهیه لیر ترکیه


قاعدتا زمانی که ما به یک کشور سفر می‌کنیم باید واحد پول آن کشور را به ‌همراه خود داشته باشیم. به ‌عبارتی دیگر، ما باید پول خود را در ایران یا در صرافی‌های کشور مقصد تبدیل کنیم. اگر شما قصد سفر به ترکیه را دارید، قبل ‌از خرید بلیط استانبول باید به فکر خرید لیره ترکیه هم باشید. لیر، واحد پول این کشور و جمهوری ترک قبرس شمالی است؛ همچنین کروش، پول خرد ترکیه است که هر یک لیر مساوی با ۱۰۰ کروش است. برای تهیه لیر باید با بلیط خود به صرافی مراجعه کنید و ارز مسافرتی به شما تعلق می‌گیرد که قیمت آن کمی پایین‌تر از ارز آزاد است.

 البته شما می‌توانید ریال ایران را با خود به ترکیه ببرید و در صرافی‌های آن جا به لیر تبدیل کنید. اما لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

هرگز به هنگام سفر به ترکیه پول خود را در اولین صرافی که مشاهده می‌کنید، تبدیل نکنید. چرا که نرخ لیر ترکیه در هر صرافی با دیگری متفاوت است و بهترین کار، انتخاب صرافی با نرخ منصفانه‌تر است.

سعی کنید همیشه به هنگام سفر در ایام تعطیل مقداری لیر به همراه خود داشته باشید و خرید آن را به قبل یا بعد از ایام تعطیلات موکول کنید؛ در غیر این صورت نرخ‌های عجیب و بیش از حد گرانی در انتظار شماست.

تمام دارایی و پول‌های خود را به صراف‌ها یا مشاغل مربوطه نشان ندهید؛ چرا که افراد سودجو و فرصت‌طلبِ بسیاری منتظر اشتباه و حواس‌پرتی مسافران هستند.

توجه داشته باشید که برای رزرو هتل در ترکیه بهتر است قبل از خرید بلیط، بررسی‌های لازم را انجام داده باشید و هتل‌هایی را انتخاب کنید که تبدیل ارز را برای مسافران خود انجام می‌دهند.

حتما به هنگام بازگشت به کشور که قصد تبدیل لیر به تومان دارید، توجه کنید! نگه‌ داشتن رسید معامله برای اثبات قانونی ‌انجام شدنِ آن الزامی است.

کلام آخر

در این مطلب به زمان پرواز تا ترکیه و نحوه تهیه ارز این کشور پرداختیم. امیدواریم در سفر بعدی خود به این کشور، هنگام خرید ارز دقت کنید و در پرواز نیز اذیت نشوید. همچنین انواع تور استانبول لحظه آخری را نیز می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور استانبول تور ترکیه بزرگ ترین شهر تا استانبول لیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899322

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل