Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف انواع لوازم خارجی قاچاق

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی در این خصوص توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق شدند یک انبار که تعداد فراوانی کالاهای استوک و لوازم آرایشی در آن دپوی شده بود، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شناسایی دقیق این محل در محدوده میدان «فاطمی» اشاره کرد و عنوان داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران به نشانی به دست آمده اعزام و طی بازرسی‌های اولیه مشاهده گردید کالاها استوک و فاقد اسناد مثبته گمرکی می‌باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت نشده اند.

این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل ۴۱۵ عدد انواع لوازم آرایشی و لوازم استوک سرور کامپیوتر بوده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۷ میلیارد اعلام کرده اند اضافه کرد: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف سلاح در شمال تهران

سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل سلاح گرم توسط فردی در محله شهر زیبا رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم سلاح را در خودرو سواری خود پنهان کرده که با زیر نظر قرار دادن و شناسایی ساعات تردد متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه خودرو را متوقف و قبل از هرگونه اقدامی متهم را دستگیر و در بررسی اولیه از خودرو یک قبضه سلاح کلت کمری و ۹ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل سلاح گرم معترف شد که در استعلام سوابق متهم یک مورد حمل سلاح و چندین مورد شرارت و درگیری وجود دارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهم در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرقت به روش تصادف ساختگی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره سرقت خودرو در محله "تهران نو" که دختر ۱۲ ساله مال باخته داخل خودرو می‌باشد رسیدگی به موضوع را تیم عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو بر عهده گرفته و سریعاً به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران در محل حاضر و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد راننده خودرو پراید با تصادف ساختگی اقدام به سرقت خودرو سراتو کرده که دختر مال باخته داخل خودرو است، افزود: سریعاً نسبت به اعلام مشخصات سارق و خودرو سرقت شده به سایر واحدهای گشتی اعلام و طرح مهار سارق اجرا که در یک عملیات منسجم و پلیسی سارق دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: دختر بچه سالم و سلامت به آغوش خانواده برگشته و همچنین در بررسی خودروی سواری متهم که با خودرو مال باخته تصادف کرده بود مشخص شد هفته گذشته سرقت شده است که متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو به روش تصادف ساختگی معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دارای بیش از ۱۰ فقره سابقه زندان و هفته گذشته از زندان آزاد شده است در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

کشف بیش از ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهار داشت: عملیات کلانتری جوادیه در حال گشت زنی در محله جوادیه به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که یک نفر در حال بارگیری بود مشکوک می‌شوند و جهت بررسی به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض روئیت خودرو پلیس قصد بستن درب خودرو و پنهان کردن اموال و گمراه کردن مأموران را داشت افزود: با هوشیاری مأموران در بررسی به عمل آمده از داخل خودرو ۲۵۰ باکس سیگار خارجی و قاچاق به تعداد ۵۰ هزار نخ کشف شد و به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع سیگار خارجی و قاچاق در سطح شهر تهران معترف که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ امیری با اشاره با اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای اقتصاد کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 5547032 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: کلانشهر تهران سامانه جامع تجارت ماموران انتظامی دستگیری شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی سیلاب گردشگری آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان بازرسی کل کشور قوه قضاییه شورای شهر اربعین حسینی شهردار تهران سیل استهبان میراث فرهنگی تصادف ساختگی کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد